Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 233 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Bij de US versie van Planet Earth zit in ieder geval één scene waar overduidelijk en ook hinderlijk macroblocking in voor komt.
    Bij een scene waarbij tienduizenden watervogels zich tegelijk in beweging zetten en dit vanaf grote hoogte is gefilmd komt erg veel macrobloking voor.
    Zo zijn er nog veel meer titels uit de beginperiode van de BD die last hebben van Macrobloking en andere compressie fouten.


    ik heb echter wel geleerd om me daar niet te veel op te focussen en te ergeren omdat dat je kijkgenot flink beïnvloed, vroeger kon ik me daar veel meer druk over maken maar er zijn wel belangrijkere zaken in het leven dan dit.
    Ik vermijd gewoon zoveel mogelijk BD25 uitgaven en met name die van de NL distributeurs.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Russo Bekijk bericht
    dit is door iemand op wikipedia gezet, wikipedia is niet echt het betrouwbaarste wat er is,

    ik versta onder Full HD 1920*1080 of dat mou P of I is dat maakt dan niet uit
    Zeer FOUT!
    Beschamend z'n uitspraak.

    Je snapt er duidelijk toraal niets van.
    Vergelijk het maar met de cijfers 1 t/m 100, waar van je de even cijfers weg laat. Uit hoeveel cijfers bestaat je plaatje? En wat staat er op die positie aan informatie?
    Niets dus....

    P= 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    I= 1 3 5 7 9
    I= 2 4 6 8 10

  3. #28

    Standaard

    Moet je er ook even bij zetten dat P alles in een keer toont en I even en oneven heel snel om en om weergegeven wordt zodat het voor het oog P lijkt...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Zeer FOUT!
    Beschamend z'n uitspraak.
    beschamend nogwel, het is maar waar je je druk om kan maken in deze wereld

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Zeer FOUT!
    Beschamend z'n uitspraak.

    Je snapt er duidelijk toraal niets van.
    Vergelijk het maar met de cijfers 1 t/m 100, waar van je de even cijfers weg laat. Uit hoeveel cijfers bestaat je plaatje? En wat staat er op die positie aan informatie?
    Niets dus....

    P= 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    I= 1 3 5 7 9
    I= 2 4 6 8 10
    Haal je niet wat dingen door elkaar?
    Je hebt namelijk de volgende vormen en alleen de bovenste 3 komen in de BD specificatie voor:

    1080p24
    1080i25
    1080i30
    1080p50
    1080p60

    Jouw vergelijking gaat eigenlijk alleen op als je de onderste 2 met die 2 er boven vergelijkt.
    Om het nog lastiger te maken bestaat er ook nog materiaal dat direct in 1080i is geschoten

    Overigens gaat mijn voorkeur absoluut uit naar 1080p24
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #31

    Standaard

    Ik vind die "er zijn belangrijkere zaken in de wereld" opmerkingen ook overdreven.

    Ja er is bij alle zaken wel iets belangrijker in de wereld. Maar hier zitten we nu eenmaal op een dvd forum, en dan nog in het bijzonder op de blu-ray afdeling. Een formaat dat ons jaren geleden werd aangereikt als het ultieme high definition genot. Maar toch slagen er weer enkele distributeurs in om dit medium naar de klote te helpen. Het feit dat ze er maar 5 euro voor vragen is totaal geen excuus.

    Dat sommigen "het totaal niet zien", moeten dezen misschien zich beperken tot een DVD collectie ipv er bij te willen horen met blu-ray.

    Ik heb duizenden euro's in mijn home cinema geïnvesteerd met als doel de ultieme kwaliteit die de technologiebedrijven ons hebben beloofd. En de grote studio's weten dat ze dat serieus moeten nemen en leveren dan vaak ook parels af. En nee ik kijk geen film met meetapparatuur, op goede apparatuur vallen bepaalde uitgevers gewoonweg veel sneller door de mand. Dat heeft niets te maken met films kopen voor film te kijken of om de technische aspecten, het zijn net ondermaatse technische aspecten die afleiden van de inhoud. Het is net als in de bioscoop waarbij tijdens de film plots veel beschadigingen optreden, stofdeeltjes, strepen, etc

    Het feit dat er enkelen zijn die wel keer op keer bagger blijven uitbrengen, of gewoon DVD transfers op BD zetten, is beschamend en ondergraaft het kenmerk van blu-ray als ultieme HD ervaring.

    Je kan dan zeggen ik koop niets van die bepaalde distributeur, maar dan ben je verplicht te importeren, vaak zonder enige ondertitels.

    Wat die enkelingen doen is niet meer dan filmrechten opkopen en er zoveel mogelijk goedkope cash uit slaan zonder enige kwaliteitsopvolging. En het lukt hen meestal nog ook, want de superlage prijs werkt bij sommigen als verzachtende factor, terwijl ik liever 10 euro meer geef en een perfecte transfer heb die andere landen wel krijgen.

    Dus die Hollander mag van mij van alle fouten die hij vindt dit blijven aankaarten, net omdat er heel uitzonderlijk ook eens goede transfers uitkomen.

    Als sommigen dat niet aanstaat dat ze het topic dan gewoonweg niet lezen ipv het te komen onderspammen met ironische berichten.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Of je hebt een slechte monitor, of je hebt een bril nodig als je geen verschil ziet tussen de plaatjes.

    Het gaat om deze 2

    DOA (Dead Or Alive) NL versie uitgebracht door E1
    http://img38.imageshack.us/img38/8782/doa02nlbd.png

    Franse versie heeft dit niet
    http://img840.imageshack.us/img840/7...02frbdx264.png
    Ik zie idd niet zo best (slechts zicht met 1 oog) dus ik neem maar niet de moeite om deze sterk vergrote pics te analyseren) maar met mijn monitor is nix mis, en op de tv let ik niet zó technisch op (Oppo BDP-95 + DVDO VP50 Pro scaler + Samsung UE55D6200).
    Het is denk ik zoiets als een audiofanaat die niet zozeer van muziek houdt maar "technisch luistert", dus in dit geval gaat het misschien om "technisch kijken".
    Allemaal niet erg, ieder zijn meug!

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht

    Overigens gaat mijn voorkeur absoluut uit naar 1080p24
    +1
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door barend Bekijk bericht
    Ik zie idd niet zo best (slechts zicht met 1 oog) dus ik neem maar niet de moeite om deze sterk vergrote pics te analyseren) maar met mijn monitor is nix mis, en op de tv let ik niet zó technisch op (Oppo BDP-95 + DVDO VP50 Pro scaler + Samsung UE55D6200).
    Het is denk ik zoiets als een audiofanaat die niet zozeer van muziek houdt maar "technisch luistert", dus in dit geval gaat het misschien om "technisch kijken".
    Allemaal niet erg, ieder zijn meug!
    Zijn geen sterkvergrote pictures, het zijn gewone screenshots zoals je het beeld op pauze zet.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Ik vind die "er zijn belangrijkere zaken in de wereld" opmerkingen ook overdreven.

    Ja er is bij alle zaken wel iets belangrijker in de wereld. Maar hier zitten we nu eenmaal op een dvd forum, en dan nog in het bijzonder op de blu-ray afdeling. Een formaat dat ons jaren geleden werd aangereikt als het ultieme high definition genot. Maar toch slagen er weer enkele distributeurs in om dit medium naar de klote te helpen. Het feit dat ze er maar 5 euro voor vragen is totaal geen excuus.

    Dat sommigen "het totaal niet zien", moeten dezen misschien zich beperken tot een DVD collectie ipv er bij te willen horen met blu-ray.

    Ik heb duizenden euro's in mijn home cinema geïnvesteerd met als doel de ultieme kwaliteit die de technologiebedrijven ons hebben beloofd. En de grote studio's weten dat ze dat serieus moeten nemen en leveren dan vaak ook parels af. En nee ik kijk geen film met meetapparatuur, op goede apparatuur vallen bepaalde uitgevers gewoonweg veel sneller door de mand. Dat heeft niets te maken met films kopen voor film te kijken of om de technische aspecten, het zijn net ondermaatse technische aspecten die afleiden van de inhoud. Het is net als in de bioscoop waarbij tijdens de film plots veel beschadigingen optreden, stofdeeltjes, strepen, etc

    Het feit dat er enkelen zijn die wel keer op keer bagger blijven uitbrengen, of gewoon DVD transfers op BD zetten, is beschamend en ondergraaft het kenmerk van blu-ray als ultieme HD ervaring.

    Je kan dan zeggen ik koop niets van die bepaalde distributeur, maar dan ben je verplicht te importeren, vaak zonder enige ondertitels.

    Wat die enkelingen doen is niet meer dan filmrechten opkopen en er zoveel mogelijk goedkope cash uit slaan zonder enige kwaliteitsopvolging. En het lukt hen meestal nog ook, want de superlage prijs werkt bij sommigen als verzachtende factor, terwijl ik liever 10 euro meer geef en een perfecte transfer heb die andere landen wel krijgen.

    Dus die Hollander mag van mij van alle fouten die hij vindt dit blijven aankaarten, net omdat er heel uitzonderlijk ook eens goede transfers uitkomen.

    Als sommigen dat niet aanstaat dat ze het topic dan gewoonweg niet lezen ipv het te komen onderspammen met ironische berichten.
    Heel goed verwoord, ik sluit me hier dan ook helemaal bij aan.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Zijn geen sterkvergrote pictures, het zijn gewone screenshots zoals je het beeld op pauze zet.
    zo te zien is de Franse versie ook in correcte beeldratio, (meende me te herinneren dat nl versie open matte is)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    zo te zien is de Franse versie ook in correcte beeldratio, (meende me te herinneren dat nl versie open matte is)
    Klopt met DOA heeft de Franse versie de correcte beeldratio, en de NL versie heeft dat niet (open matte).

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Klopt met DOA heeft de Franse versie de correcte beeldratio, en de NL versie heeft dat niet (open matte).
    Alleen jammer van die geforceerde ondertiteling maar beeld/geluidskwaliteit is uitstekend en dat staat allemaal op een 25GB schijfje.

    Volgens mij is de Franse versie de beste toe nu toe, de NL is dus shit en de US heeft geen lossless audio.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Om het nog lastiger te maken bestaat er ook nog materiaal dat direct in 1080i is geschoten

    Overigens gaat mijn voorkeur absoluut uit naar 1080p24
    ik ken zelfs cameramannen die 50i nog steeds prefereren boven 25 of 24p (met digitale video uiteraard)

    met name bij het filmen van sportwedstrijden

  15. #40

    Standaard

    Maar ik snap niet wat dit met dit topic te maken heeft over 1080i / 1080p en resoluties?

  16. #41

    Standaard

    Ik heb duizenden euro's in mijn home cinema geïnvesteerd met als doel de ultieme kwaliteit die de technologiebedrijven ons hebben beloofd.
    tja dan kan je je inderdaad niet meer met de futuliteiten van het leven bezighouden

    tja en dan zijn er van die "criminelen" die hen die duizenden euro's uitgegeven dat recht op 100% perfectie ontzeggen
    Dat sommigen "het totaal niet zien", moeten dezen misschien zich beperken tot een DVD collectie ipv er bij te willen horen met blu-ray.
    toch ongelooflijk dat er dan ook nog het gepeupel dat niet ziet wat de perfecte elite toch al lang opmerkt ,ook nog naar blu ray wil kijken

    dat dat gepeupel nog durft te aanvaarden dat er eens een drukfout op een cover staat , dat niet elke film een filmisch meesterwerk is , dat niet elke filmuitgave 100% perfect is !

    Dat heeft niets te maken met films kopen voor film te kijken of om de technische aspecten, het zijn net ondermaatse technische aspecten die afleiden van de inhoud.
    tja , die "fantastische meesterwerken" boeien je inhoudelijk dan toch niet zooo dat het technische de bovenhand krijgt.

    maar dit wordt nu gezegd door iemand die zelfs "geniet" van het afspelen van LP's waarbij soms zelfs (hoe gruwelijk!! ) een krasje in te horen is en die die muziek dan toch nog goed vindt

    Als sommigen dat niet aanstaat dat ze het topic dan gewoonweg niet lezen ipv het te komen onderspammen met ironische berichten
    .

    tja, en nu durft dat gepeupel ook nog eens de verheven berichten van de blu ray elite te lezen en nog erger!! hun onaantastbare geloof niet ernstig nemen neen dan kan echt niet meer.
    best bij dit topic ( en andere klaag en zeur onderwerpen waar steeds dezelfde namen een patent op hebben) vermelden :
    enkel voor het 100% perfecte clubje. relativering en ironie ten strengste verboden
    ( want ja dat zijn nu eenmaal begrippen waarover ze totaal niet over kunnen meepraten, niet in full HD noch in HD ready )

  17. #42

    Standaard

    Uw reactie is belachelijk, ik ga er zelfs niet uit quoten want er valt gewoonweg niet inhoudelijk te reageren op een niet-inhoudelijk bericht.

    Heeft u trouwens de shift toets op uw toetsenbord al gevonden? Maar ik zal te perfectionistisch zijn.

  18. #43

    Standaard

    Ja ik neem herbie53 ook niet serieus en ga er ook niet op reageren.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Haal je niet wat dingen door elkaar?
    Je hebt namelijk de volgende vormen en alleen de bovenste 3 komen in de BD specificatie voor:

    1080p24
    1080i25
    1080i30
    1080p50
    1080p60

    Jouw vergelijking gaat eigenlijk alleen op als je de onderste 2 met die 2 er boven vergelijkt.
    Om het nog lastiger te maken bestaat er ook nog materiaal dat direct in 1080i is geschoten

    Overigens gaat mijn voorkeur absoluut uit naar 1080p24
    Mijn voorkeur ook, maar geldt volgens mij alleen voor films, om een wat vloeiender beeld te krijgen, dus niet voor videoproducties.
    Als ik mijn speler instel op 1080p60 en de scaler ook zie ik nu en dan kleine rukjes.
    Ik zeg het maar simpel...

  20. #45

    Standaard

    Jullie zitten in het verkeerde topic, deze topic gaat over: blu-rays met macroblocking

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door herbie53 Bekijk bericht
    foei barend en dat terwijl de hollander daar zoveel moeite voor doet om je dat aan te tonen. weet je dan niet dat hij elke bluray tegelijkertijd bekijkt met zijn fr. of uk of us versie met 2 identieke blu ray spelers op 2 identieke schermen en frame per frame zodat wij allen het grote onrecht dat ons wordt aangedaan met eigen ogen (zonder bril ! ) zouden kunnen vaststellen

    oh, jij doet dat niet ? en kijkt gewoon met 1 speler op 1 scherm gewoon de film op normale snelheid ? tja maar zo laat je wel ferm oplichten door die misdadigers van E1 , DFW... die tegenwoordig zelfs 5 euro durven te vragen voor hun cinematografische meesterwerken.

    wees toch blij dat de hollander je dat allemaal bespaart.

    nu gaat het nog maar over die fantastisch D.O.A maar verwacht hier binnenkort een ellenlange lijst van titels (met weer oooooverduidelijke screenshots) die echt niet door de beugel kunnen
    Waarom wind jij je eigenlijk op?
    Dat de een anders naar een film kijkt dan een ander?
    Misdadigers, toe maar...
    Foei toch!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Jullie zitten in het verkeerde topic, deze topic gaat over: blu-rays met macroblocking
    mag het ook over posterisatie gaan ? net Kingdom of Heaven gekeken en ook hier aantal keer irritante posterisatie tegengekomen; vind dit toch een van de meest vervelende artefacten omdat het zo opvallend kan zijn
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  23. #48

    Standaard

    Uw reactie is belachelijk, ik ga er zelfs niet uit quoten want er valt gewoonweg niet inhoudelijk te reageren op een niet-inhoudelijk bericht.

    Heeft u trouwens de shift toets op uw toetsenbord al gevonden? Maar ik zal te perfectionistisch zijn.
    wat voelt het toch goed om zo perfect en verheven te zijn !!
    en je hoefde echt niet te reageren. jouw post spreekt voor zich maar met je reactie nu, wel .. Q.E.D...


    oh ja, ik heb de shift toets nog niet gevonden, is moeilijk voor iemand die blind en doof en blu ray onwaardig is. kan je me misschien een tip geven ?

    Ja ik neem herbie53 ook niet serieus en ga er ook niet op reageren.
    ai.. dit doet pas pijn. niet ernstig genomen worden door het meest ernstig genomen lid op dit forum. de enige echte kruisvaarder voor de pure 100% zuivere blu ray.

    en oh ja , reageren hoeft niet. als blu ray onwaardige zal ik het oordeel van de ayatollah's niet meer relativeren en in twijfel trekken.

  24. #49

    Standaard

    herbie, wat doe jij hier eigenlijk?

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    herbie, wat doe jij hier eigenlijk?

Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •