De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies welke Speakerset kopen voor mijn nieuwe receiver

    Hallo,

    Ben van plan binnenkort Yamaha RX-671 te kopen of 1 van Onkyo als die beter is. Max budget voor receiver is zo 450 a 500.

    Maar speakerset iets van 250 a 300 mag zowel 5.1 of 7.1 zijn en die een stukke beter is dan mijn huidige Logitech Z-5500. Als er niet zo hele goede zijn dan spaar ik verder.

    Maar dan zou voorlopig mijn Z-5500 erop willen aansluiten.alleen heb ik gehoord dat de subwoover niet erop aangesloten kan worden.Of ik moet dan een apart kabel kopen. Als iemand weet wat voor kabel hoor ik dat ook graag.

    Alvast bedankt.
    Groetjes Wesley.

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Wesley.

    Het kiezen van een receiver is een lastige klus, omdat je met veel dingen rekening moet houden zoals de mogelijkheden, het budget en de klank-eigenschappen. Voor dit laatste kun je het beste zelf gaan kijken en luisteren, omdat iemand anders niet weet wat jij mooi vindt klinken.

    Waar je in ieder geval rekening mee moet houden is dat je andere luidsprekers nodig hebt, tenzij jouw nieuwe receiver een 'pre-out' heeft voor alle kanalen. Dit zijn uitgangen op lijn-niveau die te vergelijken zijn met die van een PC. Zo'n receiver is bvb de RX-V771 van Yamaha, maar deze is wel wat duurder en zal daardoor meer tijd geven om door te sparen voor betere luidsprekers. De vraag is dan alleen nog of dit ook past bij jouw budget.

    Het makkelijkste is denk ik om een set te kiezen die al samengesteld is of een receiver te kopen i.c.m. een 5.1 luidsprekerset die volgens jou ook kwa klank mooi bij de receiver past. Het geld wat je dan over hebt, kun je gebruiken voor het upgraden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wesley1985 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ben van plan binnenkort Yamaha RX-671 te kopen of 1 van Onkyo als die beter is. Max budget voor receiver is zo 450 a 500.

    Maar speakerset iets van 250 a 300 mag zowel 5.1 of 7.1 zijn en die een stukke beter is dan mijn huidige Logitech Z-5500. Als er niet zo hele goede zijn dan spaar ik verder.

    Maar dan zou voorlopig mijn Z-5500 erop willen aansluiten.alleen heb ik gehoord dat de subwoover niet erop aangesloten kan worden.Of ik moet dan een apart kabel kopen. Als iemand weet wat voor kabel hoor ik dat ook graag.

    Alvast bedankt.
    Groetjes Wesley.
    Yamaha of Onkyo, beiden zijn aan te raden, ga voor degene die het meeste waar voor zijn geld bied en je het meest makkelijk in de omgang vind.

    Je Z5500 zou ik niet gaan vern..k.n door hem aan te sluiten op een receiver, je weet zelf ook wel dat Logitech het ten zeerste ontraad om de speakers op andere apparaten aan te sluiten. In het geval je de Logitech toch weg wilt doen, dan kun je geld dat de Z5500 opbrengt gebruiken voor je nieuwe speakers, BTW..... speakers mogen best veel meer kosten dan de receiver, zeker bij een surround set, immers meer speakers en een actieve sub zijn, als je knap spul, wilt echt niet goedkoop.

    Je hoeft overigens niet alles in 1x te kopen, je zou zelfs kunnen beginnen met enkel de achterspeakers als je iets duurs en goeds op het oog hebt, die achterspeakers gebruik je dan in eerste instantie als fronts...... totdat je weer zoveel gespaard hebt dat je ook je gewenste fronts van die super set bijelkaar gespaard hebt...... eigenlijk is er van alles mogelijk en kun je je setup over een langere periode aanschaffen, zeker als het van een goed speakermerk is moet je alle gewenste onderdelen wel over een jaarspanne bij elkaar kunnen krijgen

    Neem er iig de tijd voor...... geduld is inderdaad een schone zaak, geloof me, hij loont ook, want speakers kunnen heel heel lang je vrienden zijn en een beetje receiver kan met gemak een jaartje of 10 mee, al zal hij daarna niet meer de meest moderne zijn
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor informatie,

    Ik ben van plan Yamaha RX-671 te kopen.
    Ik zoek nu een subwoofer dat mooier klinkt en beter is dan subwoofer van Z-5500.

    Rond de prijs 100 a 200 euro weet iemand iets? in amerika heb je allemaal merken zoals polk audio pws505 en bic america F-12 maar hier ik heb echt geen idee wat goed is.

    Groetjes Wesley.
    Laatst aangepast door Wesley1985 : 23-09-2011 om 20:58

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wesley1985 Bekijk bericht
    Bedankt voor informatie,

    Ik ben van plan Yamaha RX-671 te kopen.
    Ik zoek nu een subwoofer dat mooier klinkt en beter is dan subwoofer van Z-5500.

    Rond de prijs 100 a 200 euro weet iemand iets? in amerika heb je allemaal merken zoals polk audio pws505 en bic america F-12 maar hier ik heb echt geen idee wat goed is.

    Groetjes Wesley.
    Een subwoofer die goed is...... die krijg je niet onder de 300 euro, denk dan aan veel hogere bedragen.

    Je zou eens kunnen kijken wat JBL in de aanbieding heeft, prijsgunstig merk dat mij wel eens heeft doen verbazen voor de hoeveelheid kwaliteit die je krijgt voor je geld....... of ze ook "goed" zijn zul je wel even zelf moeten bepalen
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •