De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Problemen met tv-geluid bij HD-zenders

    Ik heb een probleem met de geluidsweergave van enkele HD-zenders op mijn tv (Sony KDL-40X3500) via de receiver.

    Bij de zenders RTL4, 5, 7 en 8 HD en National Geographic Channel HD kan ik pas na veel proberen (heen en weer zappen) geluid bij deze zenders krijgen. Bij alle andere zenders heb ik altijd direct geluid.

    Ik gebruik een optische kabel tussen de tv (met een Alphacrypt CI Classic CAM) en de receiver (Denon AVR-4311). Wanneer ik de tv-speakers gebruik, heb ik wel altijd direct geluid bij alle zenders. Bij mijn vorige receiver (Sony STR-DA5300ES) had ik hetzelfde probleem.

    Ik vermoed dan ook dat er iets mis is met de optische uitgang op mijn tv, maar dit weet ik niet zeker. Hij probleem doet zich dus alleen voor bij de bovengenoemde zenders.

    Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

  2. #2

    Standaard

    Heb je het ook wanneer je het geluid uit de tv laat komen???
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Dit had ik ook, maar alleen toen de RTL-zenders nog niet in HD werden uitgezonden. Dit kwam toen doordat deze zenders geen dolby-geluid hadden en de publieke (HD) zenders wel. Hierdoor moet de versterker switchen (van dolby naar stereo en andersom) maar in de praktijk gebeurde dit niet altijd waardoor je een paar keer moest zappen voor de verandering door kwam.

    Ik weet niet bij welke tv-aanbieder je zit en of deze ook verschillende geluidsformaten meestuurt maar misschien kan je in de opties van je tv aangeven dat er altijd 1 type signaal naar de optische uitgang gaat?
    Onkyo TX-SR607 Playstation 3 LG BD370 Cisco 8455dvb BK XLS200 DF 3xBose 301 (2x series V en 1x series II), 2xStudiocraft P2, 2xlogitech z-5400 Logitech Harmony 555

    Laatste blu-ray aankopen: Game of Thrones: Season 4, House of Cards: Season 1&2

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Heb je het ook wanneer je het geluid uit de tv laat komen???
    Nee, wanneer ik de tv-speakers gebruik heb ik direct geluid bij alle zenders. Ik hoef dan niet steeds heen en weer te zappen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jdjta Bekijk bericht
    Dit had ik ook, maar alleen toen de RTL-zenders nog niet in HD werden uitgezonden. Dit kwam toen doordat deze zenders geen dolby-geluid hadden en de publieke (HD) zenders wel. Hierdoor moet de versterker switchen (van dolby naar stereo en andersom) maar in de praktijk gebeurde dit niet altijd waardoor je een paar keer moest zappen voor de verandering door kwam.

    Ik weet niet bij welke tv-aanbieder je zit en of deze ook verschillende geluidsformaten meestuurt maar misschien kan je in de opties van je tv aangeven dat er altijd 1 type signaal naar de optische uitgang gaat?
    Het aparte is dat alle 'probleemzenders' (RTL 4, 5, 7, 8 HD en National Geographic HD) uitzenden in PCM 2.0. Bij zenders met Dolby Digital heb ik nooit problemen. Ziggo zendt zowel in Dolby Digital (5.1 en 2.0) als in PCM 2.0 uit. Ik gebruik hiervoor een optische kabel tussen mijn tv en receiver.

    Wanneer ik bijvoorbeeld RTL 4 HD opzet, dan zie je de indicators DIG en PCM voor het ingangssignaal op het display van de receiver druk flikkeren. Als ik geen geluid krijg, brandt alleen nog de DIG-indicator. Wanneer het wel lukt, branden de DIG, PCM en speakerindicators (in- en uitgaand signaal) gewoon zoals het hoort.

    Ik heb jouw bovenstaande tip net even getest, en ik heb nu wel altijd geluid bij alle HD-zenders! In de tv-instellingen stond de optische uitgang op Auto en heb hem nu op PCM gezet. Bij de zenders met Dolby Digital (bijvoorbeeld Nederland 1, 2 en 3 HD) krijg ik een conversie naar PCM. Ik ben dan wel het 6-kanaalsgeluid kwijt, maar dit is niet erg. Op mijn receiver gebruik ik voor tv-geluid altijd Multi CH Stereo en dan heb ik alsnog 6-kanaalsgeluid.

    In ieder geval heb ik nu bij alle zenders direct geluid. Heel erg bedankt!!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •