De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard homecinema -dvd-recorder-digitale ontvanger

    onze videorecorder en onze cd-speler hebben het begeven en ik moet dus op zoek naar iets anders en hoop via dit forum wat goede tips te krijgen.

    we hebben via glasvezel digitale tv middels de ontvanger Amino 130M.
    ik wil hier een harddiskrecorder aan toevoegen en een homecinemaset.
    tevens hoor en lees ik de laatste tijd veel over NAS en DLNA.

    wie kan mij advies geven?

    bvd
    william

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum William.

    Voor het opnemen van TV-programma's heb je een ander soort ontvanger nodig dan de Amino. Je maakt daarmee nl. gebruik van IP-TV (TV via internet), wat je niet met een losse recorder kunt ontvangen. Om van TV op te kunnen nemen heb je heb je dus een decoder nodig met een ingebouwde HDD zoals de Interactieve ontvanger van KPN.

    Als homecinemaset kun je het beste voor losse delen kiezen, omdat deze meer (aansluit-)mogelijkheden en een betere weergave kunnen bieden dat een alles-in-één set. Daarvoor kun je het beste zelf gaan kijken en vooral gaan luisteren.

    Een NAS is externe opslag voor beeld en geluidsbestanden en DLNA een manier om deze te kunnen bekijken en/of beluisteren via de set. Daarvoor heb je bvb. een mediaspeler nodig of een BD speler die DLNA-gecertificeerd die je draadloos of m.b.v. een UTP-kabel met een router (en NAS) moet verbinden.

    Een andere mogelijkheid is een mediaspeler met een ingebouwde HDD en daarnaast een NAS-functie. Het beste is om deze speler dan alleen te gebruiken als opslag voor foto's, films en/of muziek. Voor het opslaan van documenten zijn ze dus wat minder geschikt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •