Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 59 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Home Cinema Set met 3D Geluid

    Hoi

    ık zoek een home cınema set met 3D GELUİD. welke raden jullie mıj aan ? mıjn budget ıs tot 500 euro. ık hoor wel.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    Hoi

    ık zoek een home cınema set met 3D GELUİD. welke raden jullie mıj aan ? mıjn budget ıs tot 500 euro. ık hoor wel.
    Zeker geen alles in 1x weggooiset, er zitten heel veel nadelen aan zo'n berg plastic, de meesten krijgen spijt als zij een upgrade willen doen en helemaal spijt als er iets stuk aan gaat.

    Ga voor los spul, al is 500 euro wel een beetje krap, je kan dan wel "3D geluid" willen afspelen voor dat geld, maar de kwaliteit van de speakers bepaald of dat ook weergegeven wordt en dat is in deze prijsklasse niet echt haalbaar.

    Leuke receiver:



    Hier de prijs etc: http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...caties/956063/

    Niet onaardig speakersetje met actieve sub;



    Hier prijzen etc: http://www.kieskeurig.nl/surround_se...caties/133652/

    Zo nu nog een speler:



    Wat gegevens voor deze 3D BR speler: http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe.../bd660/957982/

    of deze speler:



    Wat gegevens: http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...caties/951543/


    Bij elkaar kost bovengenoemd voorbeeld zo rond de 550 euro, een beetje handelaar weet daar toch wel 10% af te krijgen

    Mocht je niet zo'n handelaar zijn, dan kun je eventueel nog overwegen om een iets goedkopere receiver te nemen, deze bijvoorbeeld:



    Gegegevens: http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...caties/956059/

    Met deze receiver zit je dan weer wel binnen je budget, al zou ik je persoonlik toch de iets zwaardere in het eerder genoemde voorbeeld aanraden......

    Gewoon een voorbeeld van wat er mogelijk is voor zo'n 500 euro zonder te vervallen in zo'n 1x in alles weggooi geval.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Wat een overdreven spierballen hierboven, is helemaal niet nodig.
    En 3D-geluid? Ik noem het gewoon 5.1.
    Ik heb zelf een erg mooie Sony Bravia Blu-ray home cinemaset, zie mijn onderschrift.
    Klein, "alles-in-1", en krachtig.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Wat een overdreven spierballen hierboven, is helemaal niet nodig.
    En 3D-geluid? Ik noem het gewoon 5.1.
    Ik heb zelf een erg mooie Sony Bravia Blu-ray home cinemaset, zie mijn onderschrift.
    Klein, "alles-in-1", en krachtig.
    Valt wel mee met de "overdreven spierballen" daarboven, het zijn beiden de lichtste modellen die door Onkyo op de markt worden gezet, beiden zijn instappers, doch de 507 is wat beter uitgevoerd, is oa te zien aan de luidspreker aansluitingen.

    Het voordeel van het bovenstaande setje is dat het uit losse onderdelen bestaat, dat heeft als voordeel dat wanneer er iets stuk gaat, niet alles verloren gaat, bij een all in one ben je gelijk het hele apparaat kwijt. Ook zitten de wat goedkopere all in ones vaak matig in hun aansluitmogelijkheden en kun je zodoende beperkt worden als je wat zou willen uitbreiden. Ook als je wilt upgraden ben je met een all in one al snel beperkt, terwijl je met losse onderdelen makkelijker en goedkoper een deel kunt vervangen. Je eigen setje heeft een passieve "sub" het setje in het voorstel heeft een actieve sub, dat houd in dat die sub niet afhankelijk is van de versterker van de set, maar zijn eigen voeding en versterker heeft, dit geeft over het algemeen toch wel betere resultaten en een dieper laag.

    Je schreef dat je je set krachtig vind, maar dat is dan je eigen mening, hier op het forum zal daar over het algemeen niet zo over gedacht worden, je set neemt 170watt op, daar laat hij de speler van draaien en moet hij alle speakers van vermogen mee voorzien, inclusief de "sub" die eigenlijk de naam niet mag hebben, alle speakers zijn 3Ohm, dat is gedaan om met een lichte versterker toch nog wat volume te kunnen opbouwen.

    Wat de 1 krachtig vind, vind een ander maar weer heel licht, iets dat veel geluid maakt hoeft niet krachtig te zijn.

    Ik begrijp heus wel dat niet iedereen behoefte heeft aan een wat zwaardere set, maar over het algemeen klinken de zwaardere sets ook bij laag volume al heel goed, terwijl de lichte setjes dan vaak teleurstellen. Zo kan het gebeuren dat zelfs heel zware sets op hoog volume juist helemaal niet mooi klinken......

    Alle waar naar zijn geld, maar het is natuurlijk wel fijn om zoveel mogelijk waar voor je centjes te krijgen
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    http://www.samsung.com/nl/consumer/t...il&tab=feature


    ık heb deze set net gekocht voor 480 euro. omdat de reviews goed waren en mooi past bıj mn samsung tv.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 01-08-2011 om 10:48

  6. #6

    Standaard

    moet ik een 3d bluray hebben om 3d geluid te krijgen of kan het ook met een dvd of een gekopieerde film ?

    ik heb mn set nog niet binnen, dus ik wou het alvast weten.

  7. #7

    Standaard

    De term 3D geluid worden nergens in de film- of hometheater wereld gebruikt dus wat je daarmee bedoelt heb ik geen idee van. Daarnaast stel je hier een vraag, zet DVDProfilersFilmgek een heel mooi overzicht voor je op en daarna laat je niks van je horen, ga je je eigen gang en maak je je eigen keuze. IMO met een inferieure set en vind ik net als DVDProfilersFilmgek dat je veel beter af bent met losse componenten. Ook vind ik dat er geen "spierballen" getoond worden en er worden hele keurige instap alternatieven aangeboden die kwalitatief uitstekend zijn en op zichzelf al met kop en schouders uitsteken ten opzichte van de verschillende onderdelen van een huis-tuin-en-keuken alles-in-1 setje waarbij je alles kwijt bent als er iets stuk is, weinig tot geen extra aansluitingsmogelijkheden opzitten en op zichzelf al een levensduur hebben van een gemiddelde wegwerpcamera.... Daarnaast prima dat je naar niemand luistert en ook niemand bedankt voor zijn/haar tijd, maar nu met je volgende vraag ga ik je iig niet helpen. Ik zou zeggen: eerst proberen voordat je om hulp vraagt. Succes!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    De term 3D geluid worden nergens in de film- of hometheater wereld gebruikt dus wat je daarmee bedoelt heb ik geen idee van. Daarnaast stel je hier een vraag, zet DVDProfilersFilmgek een heel mooi overzicht voor je op en daarna laat je niks van je horen, ga je je eigen gang en maak je je eigen keuze. IMO met een inferieure set en vind ik net als DVDProfilersFilmgek dat je veel beter af bent met losse componenten. Ook vind ik dat er geen "spierballen" getoond worden en er worden hele keurige instap alternatieven aangeboden die kwalitatief uitstekend zijn en op zichzelf al met kop en schouders uitsteken ten opzichte van de verschillende onderdelen van een huis-tuin-en-keuken alles-in-1 setje waarbij je alles kwijt bent als er iets stuk is, weinig tot geen extra aansluitingsmogelijkheden opzitten en op zichzelf al een levensduur hebben van een gemiddelde wegwerpcamera.... Daarnaast prima dat je naar niemand luistert en ook niemand bedankt voor zijn/haar tijd, maar nu met je volgende vraag ga ik je iig niet helpen. Ik zou zeggen: eerst proberen voordat je om hulp vraagt. Succes!
    Had ook al niet meer gereageerd na de melding dat er op 1 augustus een bult plastic was aangeschaft

    Wat mij nu nog het meest verbaast is dat die r....l nog steeds niet binnen is, op 1 augustus gekocht, maar op 25 augustus nog steeds niet binnen.... Die voor eksters en kraaien gemaakte setjes, die zijn er toch juist voor gemaakt dat Mien haar setje in 1x mee de winkel uit kan nemen, daar ga je toch geen 3 weken op wachten

    Ook mijn idee, zoek het zelf maar even uit...... te lui om zelf wat samen te stellen, te lui om online gebruiksaanwijzingen te lezen, te lui om zelf wat kennis op te doen, te lui om de shift toets te gebruiken, te lui om naar de winkel te gaan om iets origineels te kopen..... maar wel willen weten of de gekopieerde spullen wel het eea kunnen...... daar werk ik echt niet aan mee
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Had ook al niet meer gereageerd na de melding dat er op 1 augustus een bult plastic was aangeschaft

    Wat mij nu nog het meest verbaast is dat die r....l nog steeds niet binnen is, op 1 augustus gekocht, maar op 25 augustus nog steeds niet binnen.... Die voor eksters en kraaien gemaakte setjes, die zijn er toch juist voor gemaakt dat Mien haar setje in 1x mee de winkel uit kan nemen, daar ga je toch geen 3 weken op wachten

    Ook mijn idee, zoek het zelf maar even uit...... te lui om zelf wat samen te stellen, te lui om online gebruiksaanwijzingen te lezen, te lui om zelf wat kennis op te doen, te lui om de shift toets te gebruiken, te lui om naar de winkel te gaan om iets origineels te kopen..... maar wel willen weten of de gekopieerde spullen wel het eea kunnen...... daar werk ik echt niet aan mee
    Dat bedoelde Franklin1975 met "spierballen".

    Wanneer een TS tevreden denkt te kunnen zijn met een alles-in-één set, dan koopt TS een alles-in-één set. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor losse delen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat bedoelde Franklin1975 met "spierballen".

    Wanneer een TS tevreden denkt te kunnen zijn met een alles-in-één set, dan koopt TS een alles-in-één set. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor losse delen.

    Begrijp echt niet waar het over gaat, de genoemde alles in 1 setjes zijn beiden krachteloos en de voorbeelden zijn niet krachteloos, maar echte spierballen hebben ze ook niet, waren gewoon leuke voorbeelden om te laten zien dat er met een beperkt budget ook wel iets leuks(goeds/beters) te koop is.

    Het was wel weer duidelijk dat er iets is aangeschaft zonder dat men op de hoogte is van de in en outs, zelfs niet weet wat er bedoeld wordt met "3D" geluid, dat op zich niet eens bestaat, maar waar wel de HD audio-formaten mee worden bedoeld, en daar hebben de meeste bergen plastic toch wel moeite mee.......

    Graag iets willen hebben, en toch niet weten wat het inhoud..... maar het klonk toch wel stoer op de reclame.....

    Wat me dan ook nog stoort is het feit dat men wel weet dat er kopies bestaan, maar weer niet weet dat het hier op het forum niet echt gepast is om daar dingen over te vragen, het helpen daarbij is ook niet gepast, ook al weten we hier op het forum heus wel hoe het werkt en wat er allemaal wel en niet mogelijk is.

    Ik ken al heel veel teleurgestelde all in one gebruikers, en de meesten worden pas wakker als er iets stuk gaat...... verschrikkelijk wakker, op dat moment wil ik ze dan ook het liefst nog een beetje olie op het welbekende vuur geven....

    Tijdje niets van je vernomen op het forum..... hoe was je vakantie?
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    bedankt voor jullie positieve en negatieve reacties, eigenlijk zie ik losse componenten als stuk 'plastic'. Ik vind dat een set mooi mag staat in je huiskamer samen met je tv en meubelen. Die foto's hierboven lijken op 3e hands spul.

    En ik hoeft niet perse de beste van de beste geluid te hebben. Anders had ik wel een set gekocht vanaf 1000 euro.

    Wat betreft 3d geluid. Ik dacht ook net als jullie van waar slaat die 3d sound op?, maar nadat ik het heb gehoord was ik er weg van, ik vond het echt uniek.

    Bovendien gebruikte ik het term 'gekopieerde films' als voorbeeld. Het is niet zo dat ik zit te downloaden, ik noemde bluray, dvd en gekopieerde film als voorbeeld om erachter te kunnen komen of ik optimaal gebruik kon maken van het systeem.

    en wat betreft de levensduur van het spul, voor mij is het meer dan zat als hij 3 jaar meegaat, en anders pech.
    Laatst aangepast door lennox-06 : 26-08-2011 om 22:19

  12. #12

    Standaard

    Hij mag best aangeven dat zijn voorkeur uit gaat naar losse onderdelen, alleen de manier waarop is erg storend, ik hoop dat hij het een keer snapt. Ik heb in de winkel geluisterd naar losse onderdelen koste meer dan 1500 euro, was een versterker, blu ray speler met een boxenset van Harmon Kardon, mijn wekkerradio klinkt nog beter, dus duur is niet altijd beter, ze hadden er wel beter spul staan wat wel goed klinkt, maar dan ben je duizenden euro's kwijt. Ik heb ook een alles in 1 set, die wel goed klinkt, dus het kan wel.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    bedankt voor jullie positieve en negatieve reacties, eigenlijk zie ik losse componenten als stuk 'plastic'. Ik vind dat een set mooi mag staat in je huiskamer samen met je tv en meubelen. Die foto's hierboven lijken op 3e hands spul.
    Nou, ik durf er heel wat om te wedden dat als we jouw alles-in-1-keukenmachine...ehh "Home-Theater-set" naast de losse componenten zetten dat jouw stuk plastic eruit springt als de modderschuit ipv de vlag... En als je de foto's ziet als derdehands dan kan je maar beter niet meer posten op dit forum waar vooral HT LIEFHEBBERS zitten; ofwel liefhebbers van kwaliteit en dit weten te erkennen en herkennen ipv budgetboys die een plastic vergaarbak van de Aldi boven kwaliteitsspul....

    En ik hoeft niet perse de beste van de beste geluid te hebben. Anders had ik wel een set gekocht vanaf 1000 euro.
    Prima, jouw keuze. Maar ga dan niet kwaliteitsspul of de mensen die er verstand van hebben tegen het zere been schoppen op een forum als deze. Geniet van hetgeen wat je koopt, maar geniet dan in stilte aub

    Wat betreft 3d geluid. Ik dacht ook net als jullie van waar slaat die 3d sound op?, maar nadat ik het heb gehoord was ik er weg van, ik vond het echt uniek.
    Sorry, maar probeer alsjeblieft geen aansluiting te zoeken want dit dacht ik absoluut niet. Ik weet niet wat je ermee bedoelt, maar als je Surround geluid bedoelt; dit kennen we hier al jaren, genieten er van, zien het als een standaard onderdeel van HT en hier discussiëren we over de kwaliteit en de finesses ervan. Uniek? Nauwelijks....

    Bovendien gebruikte ik het term 'gekopieerde films' als voorbeeld. Het is niet zo dat ik zit te downloaden, ik noemde bluray, dvd en gekopieerde film als voorbeeld om erachter te kunnen komen of ik optimaal gebruik kon maken van het systeem.

    en wat betreft de levensduur van het spul, voor mij is het meer dan zat als hij 3 jaar meegaat, en anders pech.
    Prima, maar voor anderen niet. Laat die dan ook in hun waarde. En helemaal mensen die tijd en moeite voor je besteden om je te helpen bij je keuze. Om die dan vervolgens datgeen wat ze posten afschilderen als "plastic" troep en "derdehands" op een forum als dit is al not-done, laat staan in het algemeen asociaal gedrag. Leer eens wat beleefdheden...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Hij mag best aangeven dat zijn voorkeur uit gaat naar losse onderdelen, alleen de manier waarop is erg storend, ik hoop dat hij het een keer snapt. Ik heb in de winkel geluisterd naar losse onderdelen koste meer dan 1500 euro, was een versterker, blu ray speler met een boxenset van Harmon Kardon, mijn wekkerradio klinkt nog beter, dus duur is niet altijd beter, ze hadden er wel beter spul staan wat wel goed klinkt, maar dan ben je duizenden euro's kwijt. Ik heb ook een alles in 1 set, die wel goed klinkt, dus het kan wel.
    Misschien je oren uit laten spuiten?? Het klopt wel wat je zegt dat duurder niet altijd beter is, maar in het algemeen klinken losse componenten gewoon beter dan alles-in-1-setjes. En ik durf er best wat om te verwedden dat HK beter uit de testen komt dan een Sony/Pioneer alles-in-1-set.... in elk geval met je wekkerradio...
    Daarnaast kan me niet voorstellen dat je in vergelijking tot een alles-in-1 set een losse componenten set slecht vindt klinken, dan was er vast iets verkeerd ingesteld of de dvd/bluray had gewoon slecht geluid. Wat ik vaak vindt in de meeste grote ketens (vooral de MM) is dat ze de versterker dusdanig instellen dat je bijna alleen maar bassen hoort en de boxen en de onderlinge afstand niet afstemmen op de ruimte waarin het spul staat. Daarnaast is de akoestiek vaak een drama in dat soort winkels dus wat je hoort in dat soort winkels doet het spul wat er staat absoluut geen recht. Ga eens luisteren bij een speciaalzaak, waar alles goed is aangesloten en afgesteld in een goede ruimte. Dan hoor je het verschil tussen kwaliteit (losse componenten dus) en het schriele geluid van de Aldi setjes...

  15. #15

    Standaard

    tylerdurden, je vat alles persoonlijk op, grappig om jou tekst zo te lezen, NERD hahaha

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    tylerdurden, je vat alles persoonlijk op, grappig om jou tekst zo te lezen, NERD hahaha
    Er zijn hier 2 Nerds..... in deze post, de bezitters van de goedkope in 1x weggooisetjes.

    Ze vragen wat goeds, maar steken de kop in het zand en ze gaan voor looks. Oke Looks is leuk, maar die looks zijn niet in staat tot het weergeven van de zogenaamde "3D" audio, zelfs niet het geluid van standaard DD5.1 en DTS5.1

    Niet luisteren naar advies op het forum, gewoon blijven denken dat je uit dat plastic prul ter grote van een normale standalone speler een echte HT set na kunt doen.

    Met een beetje mazzel speelt die r....l wel 5 jaar of nog langer, dat verdien je, 5 jaar luisteren naar middelmatig geluid is dan je straf

    Kom hier op het forum aub niet serieus meer vragen om wat goeds als je toch enkel gaat voor looks en geluidskwaliteit niet aan je besteed is, zonde van onze tijd.

    Veel sterkte toegewenst met je bergje plastic en dat het je nog maar heel lang mag kwellen
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    tylerdurden, je vat alles persoonlijk op, grappig om jou tekst zo te lezen, NERD hahaha

    Nee hoor, ik spreek je alleen aan op je asociale gedrag jegens mede-forummers; lezen is ook een vaardigheid wat je vast ontschoten is.

    [knipperdeknip!]

    Trouwens: problemen zijn er om opgelost te worden dus na deze post gaat L op de negeerlijst.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 27-08-2011 om 14:46

  19. #19

    Standaard

    Gezellig topic!
    Relax allemaal even.
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cat Bekijk bericht
    Gezellig topic!
    Relax allemaal even.
    Already there.... je denkt toch niet dat ik mijn gemoedstoestand laat beïnvloeden door zo'n ..... Maar insecten zijn er om verdelgd te worden dusse...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Already there.... je denkt toch niet dat ik mijn gemoedstoestand laat beïnvloeden door zo'n ..... Maar insecten zijn er om verdelgd te worden dusse...
    Oké, maar soms kunnen insecten ook best nuttig zijn....
    Goed weekend allemaal!
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Die post #18 kan echt niet TylerDurden, die kun je beter aanpassen of verwijderen.
    Is namelijk een soort post van de pot verwijt de ketel
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Die post #18 kan echt niet TylerDurden, die kun je beter aanpassen of verwijderen.
    Is namelijk een soort post van de pot verwijt de ketel
    Klopt; je hebt gelijk, bij deze aangepast. Had me idd even verlaagd tot zijn niveau. Zo, nu kandie weer
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 27-08-2011 om 14:50

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    tylerdurden, GET A LIFE !
    Zoals ik al zei: already there

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •