Pagina 21 van 57 EersteEerste ... 1117181920212223242531 ... LaatsteLaatste
De resultaten 501 tot 525 van 1421 worden weergegeven.
  1. #501
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Een bijdrage van leden is een mooi streven, maar ik vrees dat er zeer weinig animo zal zijn.
    Gratis is simpelweg een hoofdzaak bij zo'n site.
    Heb zelf een forum draaiend, dat ooit dreigde te stoppen omdat 'k zelf geen interesse meer had in het onderwerp. Toen zijn de leden in de bres gesprongen geleid door één iemand. Nu wordt het financiële onderhoud van de site geregeld door jaarlijkse bijdrages van de leden.


    De hoofdreden staat reeds in mijn vorig antwoord ... dreigend verlies aan een schat van informatie.

    Even terzijde, wat whatiwatch.net betreft, snap dus niet dat ze daar constant worstelen met bandwidth limit. Kwestie van een deftige host te kiezen en een pakket zonder limiet op de bandbreedte. Dat laatste hoeft echt geen 'rib uit het lijf' te kosten.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #502

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht

    Een site als dvdforum is nu inderdaad bijna uitgestorven, maar zal bij het dichtgaan van dvd.nl weer een grote aanwas krijgen.
    Alleen al vanwege dit soort reacties zou ik er al niet heengaan (al heb ik er wel een oud account). Nee, dan zou ik eerder een nieuwe initiatief willen beginnen waarin de kwaliteit van het forum behouden kan blijven.

  3. #503

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Alleen al vanwege dit soort reacties zou ik er al niet heengaan.
    Ik zag het ook ja. Lekker meelevend... Ben blij dat wij een (over het algemeen) volwassenere achterban hebben
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #504

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Alleen al vanwege dit soort reacties zou ik er al niet heengaan (al heb ik er wel een oud account). Nee, dan zou ik eerder een nieuwe initiatief willen beginnen waarin de kwaliteit van het forum behouden kan blijven.
    Jan moet je niet meetellen. Die heeft altijd een aversie gehad tegen dit forum.

  5. #505
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Kwam op dvdforum.nl alleen als lezer, speciaal geregistreerd om er een boxset van Sergio Sollima te kopen. Las/lees daar ook alleen de "te koop" draadjes.

    Ah laat ze maar daar, niet het moment om een vete te starten
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #506

    Standaard

    Dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk...die reactie komt ergens vandaan.
    In het geval van steely zit er wel een heel verhaal achter, hoe hij hier is weggegaan. Ludo weet daar volgens mij meer van.

  7. #507

    Standaard

    Maar dat is niet de strekking van dit draadje

    Persoonlijk zou ik er erg van balen als dit stopt, ik heb er best veel tijd in zitten en veel geleerd en anderen geholpen. Heb ook met veel plezier artikelen geschreven.
    Hoewel ik de laatste tijd wat minder actief was zou ik het toch missen.

  8. #508

    Standaard

    Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd: wat zouden de hostingkosten van een site als dvd.nl kunnen zijn? Ik zou me kunnen voorstellen dat de eigenaar en crew daar niet mee te koop willen lopen, maar het zou wel een indruk geven van wat er zou moeten gebeuren om de toko open te houden.

  9. #509

    Standaard

    Zijn er hier mensen met genoeg kennis van fora die de mogelijkheden van het behouden/opzetten van een (nieuw) forum kunnen bekijken?

  10. #510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Maar dat is niet de strekking van dit draadje
    Helemaal waar...ik reageerde er alleen op, omdat Jordy de reactie ten sprake bracht, en het niet helemaal eerlijk is om die per vanwege de post zelf te beoordelen.
    Overigens is er altijd een soort 'vete' geweest tussen de 2 sites. Ik heb nog altijd daar 5x zoveel gepost als hier . Maar ja, qua info moet je daar niet meer zijn.

  11. #511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Helemaal waar...ik reageerde er alleen op, omdat Jordy de reactie ten sprake bracht, en het niet helemaal eerlijk is om die per vanwege de post zelf te beoordelen.
    Overigens is er altijd een soort 'vete' geweest tussen de 2 sites. Ik heb nog altijd daar 5x zoveel gepost als hier . Maar ja, qua info moet je daar niet meer zijn.
    Over info gesproken, als ik zie wat ik aan achtergrondartikelen heb geschreven:
    http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=52
    http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=73
    http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=78
    http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=79
    http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=81
    http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=80

    Allemaal nog steeds redelijk aktueel.
    Om nog maar te zwijgen van alle andere achtergrondartikelen die ik niet heb geschreven plus de enorme hoeveelheid reviews en overige informatie die hier beschikbaar zijn.
    [egomode uit]

  12. #512

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Zijn er hier mensen met genoeg kennis van fora die de mogelijkheden van het behouden/opzetten van een (nieuw) forum kunnen bekijken?
    Ik heb er geen verstand van maar ik ben er wel over aan het nadenken en aan het informeren.

  13. #513
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Zou wel balen zijn moest dvd.nl inderdaad opgedoekt worden omdat er geen koper wordt gevonden.

    Vraag me trouwens af wat die zo moeten kosten ? Denk dat het meeste geld gaat naar de domeinnaam dvd.nl. Qua hostingkosten zal het toch wel meevallen vermoed 'k.

    Nou als ik Ludo zo begrijp zijn er al gegadigde geweest, en dat is steeds afgeketst. Dan zal de eigenaar het niet voor een happekrats weg willen doen en het uiterste uit de kan willen halen. Of de kopers dachten dat ze idd goedkoop voor alleen de host en domeinnaam kosten de site ober te nemen.

    Het feit dat er een tijdslimiet is zegt ook wel wat. De eigenaar zal er toch iets voor willen vangen. Alleen opdoeken wordt hij ook niks wijzer van. maar goed als hij er geld bij moet leggen kan het snel gebeurt zijn.

    Punt is wij weten er het fijne niet van. Wat ik wel weet is dat dit forum wel wat toegangelijker is dan bijv. het HTforum. Niet dat het daar niet goed is, maar er zitten toch wat meer diehards en zware audiofanaten. Dan kan het als nieuwe member weleens een beetje te zwaar worden. Wat dat betreft vind ik het hier altijd prettig vertoeven. Het is wat laagdrempeliger. Tuurlijk zijn er drukkere en betere tijden geweest. Maar ik denk dat er toch een flinke achterban is. En dagelijks komen er toch steeds nieuwe members bij. Niet dat die zomaar met geld gaan smijten, maar als de nood hoog is kan je je nog wel eens verbazen. Echte alternatieve zijn er niet!

    Is DVD.nl dan een aflopende zaak. Nou als er telkens geld bij moet, terwijl het toch een hele toer is om de tent draaiend te houden, wordt het steeds moeilijker. Hoe moeilijk bleek enkele weken terug al. Toen er bijna een hetze werd ingezet en er "niks" deugde van het hele beleid. Ik kan me voorstellen dat ook de crew dan zullen denken of het langzamerhand niet allemaal voorbij is.

    Maar zoals de meeste zit er heel wat bloed, zweet en tranen in dit forum, en een hoop goede momenten. Zeker als je al wat langer lid bent. Zou heel jammer zijn als ik al die digitale vrienden nooit meer digitaal zou tegenkomen. Nou als er meerdere zo denken, dan zou er in een worst case scenario toch wat mogelijk kunnen zijn.

    En volgens mij zijn er hier wel een paar mensen die een goeie petitie in elkaar kunnen zetten.., toch!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #514
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd: wat zouden de hostingkosten van een site als dvd.nl kunnen zijn? Ik zou me kunnen voorstellen dat de eigenaar en crew daar niet mee te koop willen lopen, maar het zou wel een indruk geven van wat er zou moeten gebeuren om de toko open te houden.
    En waarom zou hier niet openlijk over gecommuniceerd kunnen worden ? Zal grotendeels afhangen hoeveel data dvd.nl nu inneemt vermoed 'k. Vaak is het zo dat voor shared hosting de limiet op 2 GB ligt. Daarboven moet je al gaan kijken naar dedicated hosting of een VPS server, en daar ligt het kostenplaatje toch hoger.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Zijn er hier mensen met genoeg kennis van fora die de mogelijkheden van het behouden/opzetten van een (nieuw) forum kunnen bekijken?
    De kennis is er wel, zeker wat software kant betreft. Tijd is een andere zaak, maar dat wil niet zeggen dat 'k niet wil meedenken.

    @Edgar, die egomode mocht wel, zijn heel boeiende artikels die je geschreven hebt. Is een onderdeel van die schat aan informatie
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #515

    Standaard

    ik zou denken dat je een forum+website tochwel voor 400 euro per jaar in de lucht kan hebben.

    de rest is vrijwilligerswerk,de mods worden betaald in recensie-exemplaren,en je komt een keer als maten bij elkaar om gezellig te bbc-en bv...

    iets wat ik vroeger met de harde kern van t forum nog wel es deed,kwamen we al snel op 15/20 man.

    de goodwill voor een naam als dvd.nl kan nooit meer veel zijn.
    tis allemaal downen en br wat de klok slaat,als je voor die naam nog 100 euro extra betaald,zou je er moeten zijn...

    ik doe wel mee voor 50 euro,koop ik de dvd,als iemand anders de .nl koopt...

    groeten,niels
    T2: I'll Be Back!

  16. #516

    Standaard

    Ik ben het op zich wel met Niels eens. Mocht er geen koper gewonden kunnen worden kunnen we met z'n allen toch de stichting DVD.nl oprichten of zoiets Ik denk dat we best een 50 tot 100 tal leden bereid kunnen vinden die iets in dit fonds willen storten. Ik denk dat voor 20 tot 50 euro de man je toch een site als dit wel moet kunnen kopen.

    Verder kun je dan denk ik toch met de bandwith niet om het gebruik van deticated hosting of een VPS heen voor 100 euro de maand. Dan heb je de domeinnaam die nog 15 euro per jaar o.i.d. kost dus dan zijn de kosten per jaar grofweg €1200 euro. Dus voor 1 euro in de maand bij 100 leden kun je de site ook in de lucht houden.

    Ik denk met zoveel welwillende mensen je de site wel draaiende moet kunnen houden ook al is er geen koper. Dit mits de crew er natuurlijk mee door wil, maar dat zit wel snor als ik de reacties zo lees
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  17. #517

    Standaard

    Ludo heeft in een eerder bericht aangegeven dat de website eerst verkocht moet worden voordat men verder kan gaan met de website.

  18. #518

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons Bekijk bericht
    ik zou denken dat je een forum+website tochwel voor 400 euro per jaar in de lucht kan hebben.

    de rest is vrijwilligerswerk,de mods worden betaald in recensie-exemplaren,en je komt een keer als maten bij elkaar om gezellig te bbc-en bv...

    iets wat ik vroeger met de harde kern van t forum nog wel es deed,kwamen we al snel op 15/20 man.

    de goodwill voor een naam als dvd.nl kan nooit meer veel zijn.
    tis allemaal downen en br wat de klok slaat,als je voor die naam nog 100 euro extra betaald,zou je er moeten zijn...

    ik doe wel mee voor 50 euro,koop ik de dvd,als iemand anders de .nl koopt...

    groeten,niels
    Het hele .nl-toplevel domain ook voor 50 euro? Dat is een koopje!

    Mocht ik zelf iets "met forums" willen gaan doen dan zou dat niet zoiets breeds als dvd.nl zijn, dus ik zal vermoedelijk niet bijdragen. Sorry.

  19. #519

    Standaard

    ik help me als er een stichting ofzo komt ik wil best bijdragen!!!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  20. #520

    Standaard

    Het is een trieste zaak dat de huidige eigenaar geen heil meer lijkt te zien in DVD.nl. Wat zijn exacte motivatie is? Geen idee, dat geldt voor ons allemaal. Hetgeen ik erg jammer vind is de bron van info die hierachter mogelijk verloren zal gaan.

    Zoals eerder al is aangehaald; DVD.nl is een forum waarvan de drempel al heel erg laag ligt. Mensen die graag een nieuwe HT aan willen schaffen of er bij het aansluiten niet uitkomen, komen al snel bij ons terecht. Vrijwel altijd wordt er snel en duidelijk antwoord gegeven door forumleden met een goede kijk op zaken.

    Daarnaast leeft de handel in 2e hands DVD's en Blu-ray's als nooit tevoren. Hier wordt een bekeken schijfje meestal goed op waarde geschat, krijg je er een betere prijs voor dan op marktplaats en weet je met wie je handelt.

    Maar DVD.nl bestaat niet alleen uit het forum. DVD.nl bestaat uit een ontzettend grote bron van reviews en achtergronden. Wij zien eigenlijk alleen maar de forumleden die online zijn, maar nooit de mensen die gewoon review lezen zonder ook maar één keer op het forum te kijken.

    Ik ben zelf bezig (geweest) met het opzetten van de hardware-reviews. Hier beleef ik erg veel plezier aan, maar dit heeft tot nu toe ontzettend veel tijd en energie gekost. Door een verhuizing/verbouwing en nog meer drukte in mijn privéleven is dit de laatste tijd er bij ingeschoten. Nu ik de tijd weer heb om hiermee verder te gaan krijgen wij met z'n allen deze onzekerheid voor de kiezen en is de motivatie deels weg.

    Alles bij elkaar genomen is DVD.nl een Schat van informatie en zonde om verloren te laten gaan. Wij hebben dit met z'n allen opgebouwd . Laten we hopen dat we DVD.nl met z'n allen mogen behouden en er nog eens 10 jaar aan vast te mogen plakken .
    Ja, we bestaan inmiddels al 10 (!) jaar!

  21. #521

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het hele .nl-toplevel domain ook voor 50 euro? Dat is een koopje!

    Mocht ik zelf iets "met forums" willen gaan doen dan zou dat niet zoiets breeds als dvd.nl zijn, dus ik zal vermoedelijk niet bijdragen. Sorry.
    wat ik maar bedoel is,wat is een naam of domein als dvd.nl nog waard ?
    als t nou nog bluray.nl was(meer op de toekomst) of ikkoopjegoudnu.nl,oke,dan ist nog wat waard.

    als die kerel of bedrijfje voor een symbolisch bedrag de voor hem waardeloze naam overdraagt,en ons de website laat hosten,dan kunnen wij al voor veel minder geld klaar zijn als wat davidshadow13 zegt.

    stel een iemand neemt de boel over,en betaald die 400 euro per jaar die ik aandraag,en iedereen lapt 2,5 euro,dan ben je er al.

    met die 50 van mij,kom je op nog minder pp uit...
    waarom 50?ik heb via dit forum wel zoveel dvds verkocht,dat t me dat wel waard is,ook al doe ik nu geen handel meer...

    op de achtergrond lees ik hier iedere dag nog behoorlijk wat,en tis gewoon een leuk tijdverdrijf.

    shit,alleen de oht is al die paar euro p jaar waard....

    laten we met zijn alleen kijken,dan komt t wel goed toch...die engelsman of duitser is echt wel over te halen,anders moet ie zijn telefoonnummer es geven of een prijsje afgeven...

    mazzel niels
    T2: I'll Be Back!

  22. #522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Het zou zeer jammer zijn als deze site gaat stoppen. Ik kom hier al jaren met veel plezier.
    Dat dus. Doe ik veel inspiratie op, hoop dat de site blijft.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #523
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Heeft er al iemand een mailtje gestuurd naar overname@dvd.nl? Wil je echt serieus iets overnemen, dan zal je toch eerst meer informatie moeten hebben over de prijs, de hostingkosten, bezoekersaantallen etc. En niet onbelangrijk, je moet ook weten binnen welke termijn de koop zal moeten plaatsvinden. Pas dan heeft het zin om verder te kijken naar mogelijkheden om zelf iets over te nemen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  24. #524

    Standaard

    Ik denk niet dat er al iemand een mailtje gestuurd heeft omdat het risico gewoon veels te groot is voor iemand om er toch een behoorlijke som geld in te pompen.

    Als er nu al iets georganiseerd was binnen de community om de overname te financieren en we dan één iemand aanwijzen om de onderhandelingen te voeren dan zou dat beter zijn. Maar zoiets kost tijd en zoveel tijd is hier jammer genoeg niet.

    Het zou mooi zijn als één of andere suikeroom als geldschieter zou kunnen dienen om zo de overname in ieder geval te financieren. Dan maakt het mij nog niet eens uit wie maar dan kunnen we in ieder geval verder.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  25. #525

    Standaard

    Wat is nou eigenlijk de termijn waarop een overname rond moet komen? En gaat het om alleen de domeinnaam of hoort het forum daar ook bij?

    Hoe groot is trouwens de kans dat site en forum vandaag of morgen opeens niet meer bereikbaar zijn? Iemand die hier de antwoorden op weet?

Pagina 21 van 57 EersteEerste ... 1117181920212223242531 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •