De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard beeldinstellingen panasonic plasma 2011 generatie

    Hallo,

    Ik ben dit weekend de trotse bezitter geworden van de Panasonic TX-P46G30 plasma televisie.

    Ik heb al eens een Panasonic plasma televisie gehad en was daar erg tevreden over, nu dus een maatje groter, full hd en een ingebouwde mediaspeler.

    Mijn vraag is, geld het inspelen, zoals op de volgende link beschreven in juni 2011 nog steeds?
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=61245

    Wat is de optimale inspeelstand voor bovenstaande TV (TV is net een maand geleden uitgekomen)? Er zitten namelijk veel meer opties op als besproken in bovenstaand topic, zoals THX, 600 hz, etc.? Met welke beeldinstellingen komt de tv het best (lees: natuurlijk en rustigst) tot z’n recht? Ik moet eerlijk zeggen dat het lijkt alsof de beeldkwaliteit van mijn vorige plasma stukken beter is dan de deze nieuwe, maar ik zal dan vast de juiste instellingen nog niet hebben gevonden.

    Bijgaand nog even een link met de specs:
    http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/P...trackInfo=true

    alvast bedankt voor het advies.

    Groeten
    Michel

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Contrast en helderheid naar beneden op zo'n 20%. Wat ik heb gedaan is klinkt gek maar veel pixar/animatifilms gekeken en dan fullbeeld. Als ik zo'n film heb gekeken zet ik de tv 1 minuutje op sneeuwbeeld om het scherm als het ware te wassen. Ik heb geen inbranderij of iets dergelijks.
    Wel heb ik soms bijvoorbeeld dat de aftiteling of ondertiteling nog heel wazig zichtbaar zijn na het kijken
    van een film. Dan het sneeuwbeeld een minuutje en weg zijn de vage witte strepen. Dan heb ik weer een perfect zwart beeld. Het is nu net alsof het beeld rustiger is geworden na zoveel 100 uur inspelen.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb m'n Panasonic TX-P42G20ES direct op de THX mode gezet in de beeld instellingen en daarnaast alle "beeldverbeteraars" zoals intelligent frame creation, sharpness, kleurbeheer, etc. uitgezet.

    Verder gewoon lekker gekeken naar TV, films (alle beeldformaten). Geen enkel probleem ondervonden.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door michel28 Bekijk bericht
    Ik moet eerlijk zeggen dat het lijkt alsof de beeldkwaliteit van mijn vorige plasma stukken beter is dan de deze nieuwe.
    Ik heb soms ook het idee dat de beeldkwaliteit van de nieuwe plasma's tegenwoordig minder is dan die van een paar jaar geleden. Ik wil ook graag een grotere (heb nu een HD-ready 37 inch en denk aan een Full HD 46 inch (46GT30)), maar ik vraag me af of ik er qua beeldkwaliteit echt op vooruit ga. Mijn huidige 37-inch Panasonic (TH-37PV70) geeft echt een prachtig beeld, dat met de jaren alleen maar beter is geworden, zo lijkt het wel. Ondanks dat het 'maar' een HD ready-model is, worden Blu-ray's fabuleus weergegeven. Zo scherp en met zulke mooie, natuurlijk kleuren.

    Inspelen? Nooit gedaan. Vanaf het begin gewoon gekeken. Inbranden? Geen spoor van gezien. Kijk wel altijd in de Cinema-stand, want die geeft het mooiste en meest natuurlijke beeld, met de beste contrastweergave.

    Als ik dan alle 'angstwekkende' verhalen van al die supervoorzichtige kopers van de nieuwe Panasonic plasmalijn op dit en andere fora lees, dan denk je haast: dat kan toch niet waar zijn.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb 2 weken geleden een 42GT20 Panasonic 3D Plasma gekocht. Ik ben al lang een groot fan van Panasonic en heb altijd goed gevaren met dit merk. Ik had vantevoren op internet enkele zeer positieve recencies gelezen over dit type dus maar gekocht. Na een week met de instellingen gespeeld te hebben kon ik maar niet enthousiast worden. Het Blu-Ray beeld was wel goed maar de digitale TV zenders leken erg "donker". Het grauw-achtige beeld kon ik wel een beetje terugdringen, maar daarvoor moesten bepaalde instellingen (contrast, gamma, etc.) zodanig extreem ingesteld worden dat er geen mooi beeld meer over bleef. Ik betrapte mij (net als enkele hierboven mij) er vaak op dat ik tijdens het kijken dacht "op mijn vorige Pana was het beeld mooier". Na een week van experimenteren heb ik dan ook maar de knoop doorgehakt en de 42GT20 weer terug gebracht. (Nu kijk ik weer heel tevreden naar mijn, 1 jaar oude, "ouwe" Pana

    (Wat mij trouwens ook opviel aan de 42GT20 is dat het toestel, incl. beeldscherm (!) ontzettend warm worden tijdens het spelen. Het beeldscherm kun je na een kwartier al bijna niet meer aanraken).

    Vreemde ontwikkeling...
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  6. #6

    Standaard

    Beldkwaliteit van een full hd zal altijd minder zijn met normale tv uitzenden,met hd zal het natuurlijk wel goed moeten zijn!

    Heb je alle filter ect wel uitgezte,die doen vaak meer kwaad dan goeds met het beeld.Vooral ruisonderdrukking.

    Maar dat het beeld donker is,dat begrijp ik helemaal,die nieuwe gen levert ook al helaas zo weinig licht opbrengst,daar moeten ze toch echt wat aan doen.Want vooral met daglicht word het beeld dan veels te donker,jammer!
    Laatst aangepast door Raimond Kieftenbeld : 09-07-2011 om 03:13

  7. #7

    Red face

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raimond Kieftenbeld Bekijk bericht
    Beldkwaliteit van een full hd zal altijd minder zijn met normale tv uitzenden,met hd zal het natuurlijk wel goed moeten zijn!

    Heb je alle filter ect wel uitgezte,die doen vaak meer kwaad dan goeds met het beeld.Vooral ruisonderdrukking.

    Maar dat het beeld donker is,dat begrijp ik helemaal,die nieuwe gen levert ook al helaas zo weinig licht opbrengst,daar moeten ze toch echt wat aan doen.Want vooral met daglicht word het beeld dan veels te donker,jammer!
    Jammer dat de ""pionier"" lees Pioneer geen plasmaschermen meer maakt !

    Die zesde generatie 436 is wekelijk een plaatje,al is het ""maar"" een HD ready,(kan menig nieuwer scherm niet tegenop..)..alleen de prijs van 5 jaar geleden was erg hoog,maar het beeld is er dan ook naar !

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •