De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: DTS probleem?

  1. #1

    Standaard DTS probleem?

    Hoi,

    Ik ben in het bezit van een Pioneer dv-444 en een JVC RX-6oo1RGD versterker, voorzien van een Bose acoustimas serie 5 icm met deuitbreidingsset VSC 30 serie 2 van Bose.

    Alle componenten kunnen DTS aan maar ik kan alleen maar dolbi digital afspelen....
    Ik heb de DVD en Vesrterker aangesloten via een Coax kabel...

    Dus als ik een DVD wil afspelen zoals U571 kan ik DTS niet selecteren?
    Iemand een oplossing hiervoor??

    Mzzls.
    Ed

  2. #2
    mrwhite_vega
    Guest

    Standaard

    Beste Ed,

    het antwoord op jouw vraag is heel simpel: er is niets mis met je apparatuur, maar om dts geluid te horen, moet je dvd of super audio cd wel dts geluid bevatten. Als dat niet het geval is heb je dolby digital (AC-3).

    Mazzel, Vincent.

  3. #3

    Standaard

    U-571 bevat wel degelijk DTS , dus daar kan het niet aan liggen. Ik zou eens nachecken of je versterker wel een DTS-decorder heeft. En als dat niet ook het probleem niet is zou ik al je aansluitingen nog eens nalopen. Succes

  4. #4

    Standaard

    Voor zover ik iets vond over jouw reciever blijkt dat ie beschikt over DTS. Heb je je dvd-speler wel op dts staan in het systeemmenu?

  5. #5

    Standaard

    Raskel heeft gelijk. Check je DVD speler, ik had hetzelde probleem en wat bleek de DVD speler staat standaard niet op DTS afgesteld.

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties,

    Maar de DVD speler staat WEL op DTS.....

    Kan het misschien zijn dat mijn Acoustimas 5 via de subwoofer wordt geschakeld?? dus direct in de front speakers????
    Zodat ik geen sub-woofer kan in-pluggen???

    Hoop dat de techneuten mij hierin verder kunnen helpen......

    B.T.W......MERRY CHRISTMAS!!!!!

    mzzls,
    Ed

  7. #7

    Standaard

    Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat de versterker niet goed is ingesteld om DTS te kunnen afspelen. Veel versterkers, en ook die van jou, hebben een Digital Input knop erop zitten. Misschien staat deze bij jou op dolby digital. Als je hem op Auto zet selecteert de versterker zelf het juiste binnenkomende signaal.

    Het hoeft geen probleem te zijn dat je Acoustimas 5 systeem alleen maar op de frontspeakeruitgangen aan te sluiten is. Veel versterkers kunnen de subwoofersignalen ook direct doorsturen naar de frontspeakers. Ik weet echter niet of jouw versterker dit ook kan.

    Groeten Remo

  8. #8

    Standaard

    Dit zijn de specs van mijn versterker....alleen nit alles is leesbaar....kon geen engelse site vinden...http://www.viki.sro.cz/nabidka/_8/rx6001r.htm

  9. #9

    Standaard

    Maar wat ik eigenlijk bedoelde is:

    Omdat ik op dit moment alleen de aansluitingen van:
    Front
    Center
    Rear

    Gebruik en dus geen Subwoofer ingang, werkt DTS dan nog wel??

  10. #10

    Standaard

    Het maakt niet uit voor DTS hoeveel boxen je eraan hangt

  11. #11

    Standaard

    Ik heb ook de acoustimass van bose met een actieve subwoofer. Eest moeten de kabels van de boxen naar de subwoofer en dan naar de boxen. Verder kan ik mij alleen nog voorstellen dat de verbindingskabel van DVD speler naar versterker niet goed is aangesloten. ikzelf gebruik de optische kabelvariant.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb een digitale coax-kabel.....zelf fabrikaat door winkel.....
    Volgens de winkel " Krenning Speciaal zaak" zou ik het verschil NIET horen tussen deze en een "merk " kabel.

    En ik heb de Bose set uiteraard zo aangesloten zoals boven beschreven....

  13. #13

    Standaard

    HEt is me ook opgevallen nu ik er wat beter op heb gelet, dat het teken van DTS niet in mijn DVD-speler gaat branden......

    Heb de instellingen allemaal nagelopen en hij doet het niet.....
    Iemand een oplossing...

    Thnx,
    Ed

  14. #14

    Standaard

    zal wel niet het antwoord zijn maar toch voor de zekerheid he :0

    de fout die ik maakte met DTS films afspelen, is dat ik uren op de versterker, dvdspeler etc het DTS knopje zat te zoeken net zoals je van DD naar pro logic kan schakelen enzo wilde ik naar DTS schakelen, maar je moet het gewoon selecteren in de menu van de DVD zelf bij laguages/subtitles...

    blind gok hoor, je weet maar nooit, ik maakte de fout in ieder geval wel
    Peter

  15. #15

    Standaard

    Thnx voor je reply, maar heb alle instellingen al vaak nagelopen en DTS staat toch echt geselecteerd

    Misschien dat iemand die ook de Pioneer dv-444 heeft mij helpen met dit probleem?

  16. #16

    Standaard

    DOET HET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Wat bleek het nou te zijn.....Je moet het gewoon met je geluismenu selecteren....altijg ged8 dat het automatisch ging....

    Wat een n00b........

    Maar iig bedankt voor alle reacties....

  17. #17

    Standaard

    naar mijn weten is de pi-444 dts compatible en als je DD5.1 kan afspelen moet ook DTS afgespeeld kunnen worden als dit op de film zit, ook bitstream geselecteerd in menu van dvd? weer een zeer simpel iets hoor, meestal zit het in de simpele dingen
    Peter

  18. #18

    Standaard

    Sommige versterkers herkennen zelf wat voor soort signaal wordt aangeboden en schakelen dan over naar DD of DTS. Sommige Denon receivers/versterkers doen dit in ieder geval.
    Echter als de versterker (AVC-A1SE) echt op Dolby staat en er wordt een DTS signaal aangeboden, dan blijft ie fijn op Dolby staan. Staat ie echter op THX, dan wordt bij een analoge bron THX Home Cinema geslecteerd, bij een Dolby Digital springt ie naar THX 5.1 en bij DTS doet ie hetzelfde.
    De Dolby stand heeft ook zo'n functie namelijk:
    Pro Logic bij analoog (binnenkort ook Pro Logic II) en DD 5.1 bij DD.
    Voor DTS geldt: DTS neo 6 voor analoog, DTS 5.1 voor DTS

    Wanneer de bron een DD-EX signaal uitstuurd springt ie naar
    DD EX 6.1 of 7.1 en bij DTS-EX wordt het DTS EX 6.1 of 7.1
    Ik heb er alleen (nog) geen 6.1 of 7.1 opstelling van gemaakt, maar ooit zal die er komen.

    Er wordt wel eens gezegt, of je stop de stekker erin, maar dat geldt ook voor, of je leest de handleiding eens door.
    Veel mensen beginnen maar een eind te klooien en veranderen enkele settings en zorgen er op die manier voor dat het op een gegeven moment of helemaal niet of niet goed meer werkt.
    Vervolgens gaan ze een apparaat afzeiken en heeft het apparaat het gedaan. Doe dit niet. Ga eerst de handleiding lezen, sluit dan het apparaat aan en stel het vervolgens pas in.
    Dan komen er, als het goed is, geen problemen en wordt er niets afgekraakt.
    Met vriendelijke groet, Jeroen
    Jeroen's experience!
    The only time she let's you go to the audio store is without the Mastercard!

  19. #19

    Standaard

    Ehhh de handleiding heb ik wel 20 keer doorgelezen, maar geen verwijs naar het genoemde probleem...
    En mijn versterker schakelt idd automatisch om naar DTS, op het moment dat ik het handmatig van Dolby naar DTS heb gewijzigd op de DVD-speler.

    Maar vandaag had ik iets heel raars, ik speel Gladiator af onder DTS en mijn rearspekers kraken als de nete????

    Onder Dolby Digital geen problemen...ook bij U571 onder DTS geen probs......
    Het handeld zich dan ook met name om de scene's met gevechten in de arena, en daarbij staat de versterker geeneens hard???

    Iemand enig idee wat dit kan zijn??????

  20. #20

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •