De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beeldformaat bij gebrande dvd

    We hebben een Samsung DVD recorder, de DVD-HR720. Voldoet prima, op één ding na. Als we een opgenomen programma branden op DVD is het beeld van de DVD klein van formaat, 4.3.
    Als we het programma rechtstreeks van de recorder afspelen is het wel breedbeeld. Wat doen we verkeerd?

    Heeft iemand een goede tip.

    Jos

  2. #2

    Standaard

    Heb je al contact opgenomen met Samsung? Ik bedoel: meeste mensen zetten meteen een vraag op een forum neer zonder bij de fabrikant te rade te gaan. En wie kan je nu het best helpen? Ik denk overigens dat het gewoon een kwestie van instellen is. Of een firmwareupdate.

  3. #3

    Standaard

    Eh, tja.
    De vraag lijkt te zijn, waarom brandt een dvd - brander een dvd niet in hd-formaat?
    Eh, het antwoord lijkt mij dan, omdat een dvd geen blueray is.

    Maar moet de vraag ook niet zijn, toont een opgenomen lowres tv-beeld echt hd breedbeeld, of nep opgeschaald beeld als semi-breedbeeld?
    Want alle (behalve dat handjevol NG-uitzendingen) tv-programma's worden toch in ouderwets lowres 4:3 uitgezonden(weliswaar vermomd als breedbeeld met zwarte balken)?

  4. #4

    Standaard

    Wie heeft het hier over HD? Alleen jij drTree.

    Ik denk ook aan een instelling, of simpelweg iets wat deze recorder niet kan, in anamorfisch breedbeeld opnemen. Ga dit gewoon na in de gebruiksaanwijzing of neem, zoals Pieter al zei, contact op met de fabrikant.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    De recorder krijgt ook een ongelofelijke lage score op internet en blijkbaar niet voor niets dus.
    Terugbrengen en een andere kopen (Sony, Philips)

  6. #6

    Standaard

    dit heeft neits met kwaliteit te maken, gewoon vast een simpele instelling

  7. #7

    Standaard

    Hallo Jos,

    Volgens mij is onderstaande het antwoord op jouw vraag (met dank aan forum van fok.nl):

    -- Als het voor gebruik in een standalone (huiskamer) DVD recorder is, dan zul je eerst moeten weten om welke recorder het gaat. Je kunt niet zomaar aannemen dat die recorder overweg kan met (blanco) DVD+R schijven. Verder is het zo dat door geharrewar tusen fabrikanten en licentiehouders DVD huiskamer recorders niet in staat zijn om 16:9 anamorfe opnamen correct op DVD+R schijven over te zetten. Die opnamen worden dan als 4:3 full frame of (met kwaliteitsverlies) als 4:3 letterbox overgezet omdat de recorder geen correcte 16:9 flags op DVD+R schijven kan (c.q. mag) plaatsen. Om deze reden verdient het gebruik van DVD-R schijven bij huiskamer DVD recorders de voorkeur als er met die recorder 16:9 anamorfe opnamen worden gemaakt vanaf een aangesloten kabel- of satellietdecoder. Maar dan moet die recorder natuurlijk wel overweg kunnen met DVD-R schijven ---

    Ik gebruik namelijk ook DVD+r en ik krijg na branden alles in 4:3 ongeacht de instellingen van mijn Pioneer dvd-recorder.
    Ik heb DVD-r niet geprobeerd maar ik ga dat zeker doen.

    Groeten van Peter

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •