De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Psycho, Vertigo, The Birds & Rear Window - Special Edition

    Op 17 februari brengt Universal Psycho, Vertigo, The Birds en Rear Window opnieuw uit op DVD. Ditmaal in een 2-disc Special Edition met geremastered beeld.



    Bron: www.dvd-home.nl.

  2. #2

    Standaard

    Mooi, heb op dit moment nog geen enkele Hitchcock in huis...en aangezien dit toch 4 van zijn beste en meest bekende films zijn is dit de perfecte moment ze in huis te halen.
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

  3. #3

    Standaard

    Alweer? Beter concentreren ze zich op Blu-ray releases van Vertigo, Rear Window en the Birds.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Alweer? Beter concentreren ze zich op Blu-ray releases van Vertigo, Rear Window en the Birds.
    Dat dus. Psycho is al in een dergelijke uitgave uitgebracht.
    Laat in Godsnaam die blu-ray van Vertigo snel verschijnen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #5

    Standaard

    Vandaag de DVD van The Birds gekocht voor 9,- bij de Bijenkorf in Eindhoven. De film staat eindelijk in zijn originele beeldformaat (1.85:1 anamorf) op de DVD.

    De menu's zijn in het Nederlands of Frans. Engelse menu's en ondertitels zijn niet voorhanden. Ik ga ervan uit dat dit bij alle vier de uitgaves het geval is. De vertaling van de menu's is trouwens niet helemaal goed gegaan. Zo staat er op disc 2 een "documentaar". Dat moet natuurlijk "documentaire" zijn.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Vandaag de DVD van The Birds gekocht voor 9,- bij de Bijenkorf in Eindhoven. De film staat eindelijk in zijn originele beeldformaat (1.85:1 anamorf) op de DVD.

    De menu's zijn in het Nederlands of Frans. Engelse menu's en ondertitels zijn niet voorhanden. Ik ga ervan uit dat dit bij alle vier de uitgaves het geval is. De vertaling van de menu's is trouwens niet helemaal goed gegaan. Zo staat er op disc 2 een "documentaar". Dat moet natuurlijk "documentaire" zijn.

    nog extra extra's t.ov. de oude DVD of betere beeldkwaliteit ?

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de oude uitgave van The Birds niet meer, dus ik kan geen vergelijking maken. De extra's zijn op twee afleveringen van Alfred Hitchcock Presents na hetzelfde.

  8. #8

    Standaard

    Moet Rear Window niet eigenlijk 1.66:1 zijn?
    "Bond. James Bond."

  9. #9

    Standaard

    Ja, is hij dat dan niet?

  10. #10

    Standaard

    Nou ja, ik heb de DVD's niet gekocht, maar had ze gisteren in m'n handen, en bij alle vier staat 1.85:1 op de hoes (staat ook in het persbericht trouwens). Ik heb het op IMDb opgezocht, en de andere drie films zijn wel 1.85:1 (of waren zo bedoeld), maar Rear Window staat op IMDb als 1.66:1, terwijl de hoes van de nieuwe dubbel-disc zegt dat 'ie 1.85:1 is.

    Iemand die de DVD heeft gekocht en dit kan bevestigen of (beter nog) ontkrachten?
    "Bond. James Bond."

  11. #11

    Standaard

    Ik heb de DVD zelf niet, maar tot nu toe heeft iedere DVD uitgave het beeldformaat van 1.66:1 gehad. Ook heeft de Amerikaanse versie van de SE het formaat van 1.66:1. Het moet dus haast wel een typefout zijn.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  12. #12

    Standaard

    Vandaag Rear Window en Vertigo gekocht.

    Rear Window heeft een beeldformaat van 1.66:1 zoals het hoort. De info op de cover klopt dus niet. Disc 2 heeft echter geen Nederlandse ondertitels. De speler geeft weliswaar aan dat er Nederlandse ondertitels op staan, maar als je die selecteert krijg je ondertitels te zien in het Deens (of Fins, Zweeds of Noors, ik kon het niet goed ontcijferen).

    Vertigo bevat ook de originele stereo track, naast een nieuw gecreëerde 5.1 track. Dit staat niet aangegeven op de cover.

    De menu's van beide uitgaves zijn in het Nederlands, maar de extra's worden in het Engels weergegeven (in tegenstelling tot The Birds).

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Vandaag Rear Window en Vertigo gekocht.

    Rear Window heeft een beeldformaat van 1.66:1 zoals het hoort. De info op de cover klopt dus niet. Disc 2 heeft echter geen Nederlandse ondertitels. De speler geeft weliswaar aan dat er Nederlandse ondertitels op staan, maar als je die selecteert krijg je ondertitels te zien in het Deens (of Fins, Zweeds of Noors, ik kon het niet goed ontcijferen).

    Vertigo bevat ook de originele stereo track, naast een nieuw gecreëerde 5.1 track. Dit staat niet aangegeven op de cover.

    De menu's van beide uitgaves zijn in het Nederlands, maar de extra's worden in het Engels weergegeven (in tegenstelling tot The Birds).
    Helaas staat de originele mono-track met originele geluideffecten er niet op.
    De stereo-track is niet origineel maar een mix-down van de 5.1.

  14. #14

    Standaard

    Dat is jammer. Disc 2 van Rear Window bevat trouwens alleen Deense ondertitels bij de extra "Rear Window Ethics: An Original Documentary". De rest van de extra's zijn gelukkig wel Nederlands ondertiteld.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •