De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Post Aansluiten surround set

    Hoi,

    Ik ben nieuw op dit forum vanwege wat vragen mbt de aanschaf van een surround set. Ik heb er niet zoveel verstand van dus hoop dat ik hier wat basis kennis kan opdoen.

    Wat ik nu heb is het volgende;

    - Philips 37PFL7605h televisie
    - Philips BDP3100 bluray speler

    Nu wil ik hierbij een surround set aanschaffen, liefst iets van Harman Kardon. Is zoiets makkelijk aan te sluiten op mijn tv? Ik lees veel over een zogenaamde receiver, heb ik dit dan ook nodig?

    Alvast bedankt,
    Groetjes Rudy

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Rudy.

    Voor de duidelijkheid is het de bedoeling dat de TV aangesloten wordt op de set en niet andersom. In de meeste gavallen zullen de meeste bronnen nl. op de set aangesloten worden, die alles dan op de juiste manier naar de juiste weergevers stuurt.

    Een AV-receiver is een soort toestel dat gebruikt kan worden voor de verwerking van beeld en geluid, een ingebouwde tuner aan boord heeft en meestal ook de versterking voor de luidsprekers. Daarop sluit je op de TV aan met 1 of 2 kabels zodat beeld TV en evt. geluid naar de AV receiver verstuurd kunnen worden. Dit toestel is daarom het hart van de set en dus ook bij iedere meer-kanaals set aanwezig.

    Bij de meeste alles-in-één systemen zit er vaak ook nog een speler bij ingebouwd en is de behuizing te klein om te zorgen voor een goede weergave en een lange levensduur. Daarnaast hebben deze vaak weinig mogelijkheden waardoor upgraden van de set vaak niet mogelijk is. De enige voordelen zijn dat ze lekker goedkoop zijn in de aanschaf en (als afval) weinig ruimte in nemen (op de berg).

    Je kunt het beste dus zelf een set samenstellen of een set kopen die al samengesteld is en waarbij je de receiver of de luidsprekers later kunt vervangen. De beste manier om zelf een set samen te stellen of een set te kiezen is om zelf te gaan kijken en luisteren naar wat er allemaal met jouw budget mogelijk is. Dan is de kans kleiner dat je thuis komt met een miskoop zoals een alles-in-één set.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •