Pagina 63 van 67 EersteEerste ... 1353596061626364656667 LaatsteLaatste
De resultaten 1.551 tot 1.575 van 1654 worden weergegeven.
  1. #1551

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ymmv Bekijk bericht
    Over douanekosten gesproken ... Ik vond net in de brievenbus een briefje van TNT Post dat ze een pakje van Play.com morgen opnieuw komen bezorgen - EN dat ik daarvoor €17,25 moet lappen. Ik sta hier werkelijk versteld van want de waarde van de bestelling was €25,49 euro. Hoe komen ze in hemelsnaam aan dat bedrag van €17,25?!?

    Ik ga dat dus echt niet betalen, TNT mag het weer retour sturen naar Play.com. Maar krijg ik dan wel mijn geld terug?
    €12,50 inklaringskosten + 19% BTW over je aankoopbedrag. Klopt precies en je had het kunnen weten, want je bestelling bedroeg meer dan €22, dus verbaasd reageren is een beetje flauw. Geen idee of je je geld terugkrijgt, het is niet de fout van play.com natuurlijk.
    Laatst aangepast door Oakey : 20-10-2010 om 18:42

  2. #1552

    Standaard

    Ik dacht dat die inklaringskosten waren voor paketten BUITEN de EU?
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  3. #1553

    Standaard

    Play verstuurt vanaf de Kanaaleilanden en die hebben een status aparte. Voor de UK zijn zij wel EU, voor de rest van de EU niet.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #1554

    Standaard

    Ok duidelijk bestel daar eigenlijk niks meer bijna alle via amazon.uk thanks
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  5. #1555

    Standaard

    Tja, 70% van de waarde van een goedkope Play.com-bestelling moeten betalen door werkelijk idioot hoge "inklaringskosten" van TNT Post, dat vind ik meer dan een beetje flauw. Ik heb geen moeite met het betalen van BTW voor bestellingen buiten de EU, maar die 12,50 euro die TNT vraagt voor hun "service" vind ik schandalig duur.

    Het is ook de eerste keer dat me dit gebeurt met een bestelling bij Play.com en ik ben daar al bijna tien jaar klant.

  6. #1556

    Standaard

    help!

    Sinds een tijdje kan ik niets meer bestellen bij play.com...

    Een paar week geleden was er zo'n beveiligingsupdate, waarbij meer informatie gegeven moest worden... maar elke keer blijft mijn creditcard declined...

    Ik heb alles 100% goed ingevuld (inclusief adres en telnr.) en mijn kaart werkt verder overal prima... maar play.com vindt het nog niet goed...

    Iemand anders ook deze problemen?

  7. #1557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Simkin Bekijk bericht
    help!

    Sinds een tijdje kan ik niets meer bestellen bij play.com...

    Een paar week geleden was er zo'n beveiligingsupdate, waarbij meer informatie gegeven moest worden... maar elke keer blijft mijn creditcard declined...

    Ik heb alles 100% goed ingevuld (inclusief adres en telnr.) en mijn kaart werkt verder overal prima... maar play.com vindt het nog niet goed...

    Iemand anders ook deze problemen?
    Ja diezelfde problemen heb ik ook, kaart werkt overal verder, behalve bij Play.com omdat mijn gegevens niet overeen komen....

    Heb ze ook een paar keer gemaild, wat er dan verkeerd was maar dat konden/wilden ze niet zeggen

    Kreeg na 6 maanden pas weer een email dat er een order niet uitgevoerd kon worden daardoor,nou jammer dan

  8. #1558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Ja diezelfde problemen heb ik ook, kaart werkt overal verder, behalve bij Play.com omdat mijn gegevens niet overeen komen....

    Heb ze ook een paar keer gemaild, wat er dan verkeerd was maar dat konden/wilden ze niet zeggen

    Kreeg na 6 maanden pas weer een email dat er een order niet uitgevoerd kon worden daardoor,nou jammer dan
    Dat lijkt mij dan weer uit beveiligingsoogpunt erg logisch...je gegevens komen blijkbaar niet overeen, maar welke gaan ze natuurlijk niet zeggen.

  9. #1559

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat lijkt mij dan weer uit beveiligingsoogpunt erg logisch...je gegevens komen blijkbaar niet overeen, maar welke gaan ze natuurlijk niet zeggen.

    Nee maar wel raar als je al 5/6 jaar klant bent met dezelfde kaart

  10. #1560

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    €12,50 inklaringskosten + 19% BTW over je aankoopbedrag. Klopt precies en je had het kunnen weten, want je bestelling bedroeg meer dan €22, dus verbaasd reageren is een beetje flauw. Geen idee of je je geld terugkrijgt, het is niet de fout van play.com natuurlijk.
    Heb ik vorige week ook gehad. Voor het eerst. Was er ook niet van op de hoogte en dacht dat Play in de UK zat. Heb maar betaald omdat ik e.a anders in NL zou kopen en dan even duur uit kom.

    Volgens mij heb ik wel vaker voor grotere bedragen besteld, maar volgende keer dus geen dure dingen daar meer bestellen.

  11. #1561

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    €12,50 inklaringskosten + 19% BTW over je aankoopbedrag. Klopt precies en je had het kunnen weten, want je bestelling bedroeg meer dan €22, dus verbaasd reageren is een beetje flauw. Geen idee of je je geld terugkrijgt, het is niet de fout van play.com natuurlijk.
    Ik vind het niet flauw om verbaasd te reageren, kan me dat wel voorstellen.
    Die € 12,50 gaat echt compleet nergens over. Inklarings-en servicekosten?welke service en welke inklaring? de inklaring doet de douane en de service van TNT is non-existing.
    Dat is hetzelfde als die service kosten die je betaalt bij concert kaartjes. Welke service? je moet zelf je kaartjes uitprinten, ze hoeven er helemaal NIETS voor te doen!!! schandalig is een redelijk understatement.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #1562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Ik vind het niet flauw om verbaasd te reageren, kan me dat wel voorstellen.
    Die € 12,50 gaat echt compleet nergens over. Inklarings-en servicekosten?welke service en welke inklaring? de inklaring doet de douane en de service van TNT is non-existing.
    Dat is hetzelfde als die service kosten die je betaalt bij concert kaartjes. Welke service? je moet zelf je kaartjes uitprinten, ze hoeven er helemaal NIETS voor te doen!!! schandalig is een redelijk understatement.
    Amen !

    12.50, das toch niet normaal meer !

  13. #1563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ymmv Bekijk bericht
    Over douanekosten gesproken ... Ik vond net in de brievenbus een briefje van TNT Post dat ze een pakje van Play.com morgen opnieuw komen bezorgen - EN dat ik daarvoor €17,25 moet lappen. Ik sta hier werkelijk versteld van want de waarde van de bestelling was €25,49 euro. Hoe komen ze in hemelsnaam aan dat bedrag van €17,25?!?

    Ik ga dat dus echt niet betalen, TNT mag het weer retour sturen naar Play.com. Maar krijg ik dan wel mijn geld terug?
    Me vader heeft dat ook ooit eens gehad, maar dan zonder waarschuwing. Hij moest 30 euro betalen, en die ene boxset koste al 80 euro. En hij kwam al 3 maanden te laat aan. We konden echt niet meer wachten en hebben hem toen via amazon besteld, twee dagen wachten er en hij was er. Mijn vader heeft het play pakketje retour laten zenden, zijn geld nooit terug gezien. Hij is er niet meer achteraan gegaan, maar hij besteld nu nooit meer iets bij play.

  14. #1564

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Me vader heeft dat ook ooit eens gehad, maar dan zonder waarschuwing. Hij moest 30 euro betalen, en die ene boxset koste al 80 euro. En hij kwam al 3 maanden te laat aan. We konden echt niet meer wachten en hebben hem toen via amazon besteld, twee dagen wachten er en hij was er. Mijn vader heeft het play pakketje retour laten zenden, zijn geld nooit terug gezien. Hij is er niet meer achteraan gegaan, maar hij besteld nu nooit meer iets bij play.

    Dan is de enigste oplossing het pakje wel te accepteren van TNT en Play.com mailen dat je het pakje NIET heb ontvangen.

    Gemeen misschien, maar dan heb je wel je geld van het pakje terug, alleen betaal je dan die inklaringskosten en BTW

  15. #1565

    Standaard

    Je gaat er in eerste instantie toch ook allemaal vanuit dat het gewoon uit Engeland komt en dat je geen douane gezeur krijgt.
    Ik heb daar zelf ook nooit bij stil gestaan, tot ik hier las dat het anders in elkaar stak.
    Nu heb ik zelf nooit de pech gehad dat het bij de douane belandde, maar als ik dit zo lees dan gebeurt het steeds vaker.
    Dus ik wijk de laatste paar maanden ook fijn uit naar Amazon, die bovendien nu ook gratis verzenden boven de 25 pond, vaak nog goedkoper zijn en je hebt je spullen beduidend sneller in huis.
    Wel jammer, ben er jaren klant geweest, ik vond het altijd een prettige winkel met een goede overzichtelijke site.

  16. #1566

    Standaard

    Ik ben ook helemaal uitgeplayed Bestel wel bij amazon.uk(nu maar hopen dat gratis verzenden blijft lol)
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  17. #1567

    Standaard

    Ook ik ben tegenwoordig de klos als het gaat over douanekosten en BTW of te wel....... geen bestellingen van boven de 22,00 euro meer bij Play!!
    Soylent Green is people!!

  18. #1568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    Je gaat er in eerste instantie toch ook allemaal vanuit dat het gewoon uit Engeland komt en dat je geen douane gezeur krijgt.
    Ik heb daar zelf ook nooit bij stil gestaan, tot ik hier las dat het anders in elkaar stak.
    Maar je gaat bij inschrijving en bij iedere bestelling toch akkoord met de voorwaarden? Dat niemand die leest is niet de fout van play.com, het staat er immers duidelijk:
    By clicking ‘Confirm order’ you agree to the Terms & Conditions of this purchase
    En dan in de T&C:
    If your delivery address is outside of Jersey, you may be subject to import duties and taxes, which are levied once a shipment reaches your country. Any such additional charges for customs clearance must be borne by you. You should note that customs policies vary widely from country to country; Play.com advises each customer to contact their local customs office for further information
    Laatst aangepast door Oakey : 31-10-2010 om 12:55

  19. #1569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Dan is de enigste oplossing het pakje wel te accepteren van TNT en Play.com mailen dat je het pakje NIET heb ontvangen.

    Gemeen misschien, maar dan heb je wel je geld van het pakje terug, alleen betaal je dan die inklaringskosten en BTW
    Dat is niet alleen gemeen, maar ook ronduit laag bij de grond. Dan ga je de winkel benadelen voor iets waar zij niets aan kunnen doen......uitbuiten dat ze zo'n goede service hebben, knap hoor. Ik ben niet roomser dan de paus, maar dit zijn nou dingen waar ik een gruwelijke hekel aan heb.
    Zo, het is eruit .

    Betere oplossing is het eenmalig slikken van de gemaakte kosten, en voortaan bij amazon uk bestellen; binnen een paar dagen in huis (bij mij 2 dagen), in perfecte staat.

  20. #1570

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Maar je gaat bij inschrijving en bij iedere bestelling toch akkoord met de voorwaarden? Dat niemand die leest is niet de fout van play.com, het staat er immers duidelijk:

    En dan in de T&C:
    Ik zeur er ook niet over, ik dacht altijd gewoon simpelweg dat ze in Engeland zaten.
    En inderdaad, ik heb die voorwaarden nog nooit gelezen en natuurlijk is dat de schuld van Play niet.
    Maar dat neemt niet weg dat als ik 12.50 inklaringskosten moet gaan betalen ik dan fijn naar een andere winkel uitwijk

  21. #1571

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    Maar dat neemt niet weg dat als ik 12.50 inklaringskosten moet gaan betalen ik dan fijn naar een andere winkel uitwijk
    Dat is ook het idee erachter: het bevorderen van vrij verkeer van goederen binnen de eu, ofwel het stimuleren van de eigen economie en niet die van regio's buiten de eu.

    En uiteraard doe ik dat ook.

  22. #1572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat is ook het idee erachter: het bevorderen van vrij verkeer van goederen binnen de eu, ofwel het stimuleren van de eigen economie en niet die van regio's buiten de eu.

    En uiteraard doe ik dat ook.

    alleen betaalde je eerst juist geen inklaringskosten omdat Jersey bij de EU werd geschaard

  23. #1573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    alleen betaalde je eerst juist geen inklaringskosten omdat Jersey bij de EU werd geschaard
    Nee hoor. Jersey is nooit onderdeel van de EU-belastingunie geweest. Is één van de zg. uitzonderingsgebieden, net als de andere kanaaleilanden, de Åland eilanden (Finland), de Canarische eilanden (Spanje), de Kanaaleilanden (Verenigd Koninkrijk), de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guinea, Martinique en Reunion, de Berg Athos (Griekenland) en voor niet-Nederlanders ook onze 'antillen'.

    Is gewoon het strenger toepassen van bestaande regels door de belastingdienst/douane; door toename van internationale internetbestellingen is er gewoon meer te innen dan voorheen.
    Laatst aangepast door Oakey : 01-11-2010 om 17:06

  24. #1574

    Standaard

    werk jij bij de Douane ofzo?

    Persoonlijk vind ik het absurd dat voor de UK, Jersy wel bij de EU hoort, en voor de rest van Europa niet.

    Daarbij wekt play.com de indruk dat het een Europeese winkel is, doormiddel van betalingen in euro's af te handelen. Dat gebeurt op amazon en ebay en game.co.uk bijv. niet.

    Play adverteerd ook met gratis verzending naar Nederland, in het Nederlands.

    Ik vind dan ook dat play duidelijker moet zijn dat er wel een kans bestaat op een rekening van de belasting. En dan bedoel ik niet verstopt in de voorwaarden die niet vertaald zijn naar het Nederlands(en die toch niemand leest).
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  25. #1575

    Standaard

    Absurd is het ja, dat mensen via internet vanalles bestellen zonder zich erin te verdiepen. Het ebay-forum staal vol met dit soort reacties van mensen die fake merkartikelen via internet kopen die bij de douane vernietigd worden en waarvoor de kosten plus boete verhaald worden op de koper. Idem voor douanekosten waarvoor kopers de verkopers de huid vol schelden. Vergelijkbaar met mensen die een goedkope reis naar cuba boeken en dan gaan klagen dat daar niemand nederlands of engels spreekt en dat je er ook geen kroketten kunt kopen...
    Als je je niet in deze materie wilt verdiepen, koop dan gewoon bij de FRS.

    Play.com is geen NL winkel, dat had je al uit de voorwaarden kunnen afleiden die niet in het Nederlands zijn. Waarom zou dat moeten trouwens, een NL vertaling? De €-betaalmogelijkheid is gewoon service. In veel winkels in Zwitserland kun je ook met euro's betalen, hoort toch niet bij de EU.

    En nee, ik werk niet bij de douane.
    Laatst aangepast door Oakey : 08-11-2010 om 18:48

Pagina 63 van 67 EersteEerste ... 1353596061626364656667 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •