De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aanvulling op Klipsch 5.1 set

    Hi!

    Op dit moment heb ik een Onkyo 608 icm Klipsch HD Theater 1000 setje. Overall ben ik erg tevreden, vooral surround wordt compleet, direct en strak weergegeven. Audio (cd/dvd) gaat redelijk goed, maar toch mis ik iets.

    Daarom wil van de 5.1 een 7.1 setje maken waarbij ik diverse audio als 'pure audio' kan afspelen.

    Ik denk hierbij aan de Jamo 608 of de Klipsch RF-52 als extra frontspeakers en dan 2 van de Klipsch speakers als Rear surround inzetten.

    Volgens mij moet de versterker het aankunnen of zie ik dingen over het hoofd? Andere overwegingen die jullie hierbij hebben?

    De RF52 heb ik gehoord en vond ik prettig, direct klinken. De Jamo nog niet gehoord.


    Randy

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Randy.

    Als uitbreiding op de set zou ik je aan willen raden om een stel boekenplank-formaat luidsprekers te nemen bvb de RB-51. Dit formaat luidsprekers is vaak makkelijker te combineren met sat-sub systemen. Daarnaast kun je deze wanneer je verder gaat upgraden deze als surround gaan gebruiken.

    Wat in ieder geval belangrijk is, is dat de klankkleur van de luidsprekers die je wilt gaan kopen, overeenkomt met die van jouw huidige luidsprekers. Anders heb je geen homogeen geluidsbeeld meer.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •