Pagina 15 van 18 EersteEerste ... 51112131415161718 LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 436 worden weergegeven.
  1. #351

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    zo formeel zijn ze in de 2e kamer niet meer, te vaak krijgt iedere spreker meer gevoel van humor, gebruik van entertainmenttechnieken

    ze weten immers dat heel Nederland nu kijkt
    http://www.youtube.com/watch?v=5DtWUdjhi0I

    Dit is geen enterainment maar mensonterend. Verschil van mening zal ik maar zeggen.

  2. #352

  3. #353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Nou, heel wat kan ik je zeggen blijkt uit het concept gedoogakkoord:
    - Strenger asiel- en immigratiebeleid;
    - Denaturalisatie in bepaalde omstandigheden;
    - Meer politie (en "animal cops");
    - Minder geld naar ontwikkelingssamenwerking;
    - Uitkeringen waaronder wajong verlagen.

    Dit zijn allemaal punten van Geert Wilders. Vind het persoonlijk verontrustend.

    Vind er eigenlijk niet heel veel verkeerds aan.
    Geld naar ontwikkelingssamenwerking is vaak geld weg gieten in een putje.
    Blijkbaar komt er ook maar een 20 procent of zo aan bij de daadwerkelijke mensen die het nodig hebben.

    Verder moet je dat geld verdubbelen want al het geld wordt hier niet uit gegeven.

    Meer politie kan ik niet op tegen zijn en animal cops ook niet, kijk het altijd op animal planet en vind dat die goed werk doen.

    Denaturalisatie gebeurt alleen bij zware criminelen, en dan vind ik eigenlijk personen die rechten nauwelijks verdienen, en heb hier absoluut geen medelijden mee.
    Als men het vantevoren weet dan kent men de consequenties.

    Tot nog toe vind ik het geheel er niet slecht uit zien op een paar punten na.

    Hervorming hra is wel nodig maar moet je absoluut pas doen als het kan en niet nu.
    Hervormingen klinkt leuk maar is eigenlijk meer iets van we laten deze bubble klappen zodat het allemaal in een nog grotere bubble past.

  4. #354

    Standaard

    Het CDA-congres heeft met 68% tegen 32% voor het akkoord gestemd.

    Ik snap de euforie daarover niet zo. Bijna een-derde van de leden is tegen: dat is een heel groot deel van de partij. Het kan haast niet anders of dit moet consequenties hebben. Haalt het CDA de volgende verkiezingen nog wel? Dwz: als een partij? Ik heb hele grote twijfels.

    En als het eerste kabinet Rutte al wankel was dan is het dat nu helemaal.

  5. #355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het CDA-congres heeft met 68% tegen 32% voor het akkoord gestemd.

    Ik snap de euforie daarover niet zo. Bijna een-derde van de leden is tegen: dat is een heel groot deel van de partij. Het kan haast niet anders of dit moet consequenties hebben. Haalt het CDA de volgende verkiezingen nog wel? Dwz: als een partij? Ik heb hele grote twijfels.

    En als het eerste kabinet Rutte al wankel was dan is het dat nu helemaal.

    Ik snap de euforie wel.
    1/3 is wel behoorlijk wat maar diegene die tegen is zal veel eerder naar het congres gaan alsdie voor is of diegene die het niet uit maakt, en onder die 1/3 zitten er ook nog die tegen zijn maar toch nog gewoon lid blijven van het cda.

    Als je in limburg kijkt, waar dan wel de pvv het meeste scoorde was deze uitslag:
    http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/a...l-zitten.dhtml

    En wat is nou een stabiel kabinet?

    Vorige keer heeft pvda de stekker eruit getrokken en die hadden toch een grotere meerderheid.
    Ik denk dat als het eenmaal op de rit is het nog best wel eens lang kan blijven zitten, al zou uitzitten alleen al een unicum geweest zijn.

    Over dit regeeracoord is zo goed nagedacht dat men wel heel erg veel zekerheden heeft aangebracht zodat het fout lopen ook minder kansrijk is.

    En in denemarken kan het ook en nederland is qua denkbeelden toch een beetje een zelfde soort land.

  6. #356

    Standaard

    Ik denk dat deze combinatie nog best eens goed zou kunnen uitpakken. We moeten wel beseffen dat dit HET kabinet is NA de kredietcrisis. Het is geen kerst en al helemaal geen Sinterklaas op dit moment wat overheidsgelden betreft. We zitten nog steeds in een crisis. Als je tussen de 12 en 18 miljard (!) moet bezuinigen dan moeten er onaangename beslissingen worden genomen. Iedereen zal inderdaad mee moeten betalen. Het is niet anders.

    Ik snap bijvoorbeeld de reacties t.o.v. het bezuinigen op ontwikkelingsgeld. In Nederland liggen veel ouderen tot half 2 's middags met een luier om in bed te verpieteren omdat er in de zorg te weinig handen aan het bed zijn. Hier in Nederland lopen duizenden mensen bij de Voedselbanken. Hier in Nederland zijn duizenden immigranten die wachten op een inburgeringscursus, onderdak/woning, een baan en sociale zekerheid. Hier in Nederland wonen duizenden mensen die niet meer op vakantie gaan vanwege de torenhoge kosten m.b.t. de zorgverzekeringen.

    We hebben interne problemen ZAT.

    Laten we eerst die problemen benoemen, aanpakken en onze eigen rommel eens een keertje opruimen voordat we geld naar een of andere louche onderneming in het buitenland sturen. Wij hebben de afgelopen decennia genoeg gegeven. Helemaal t.o.v. andere landen in de EU. Het is echt niet zo dat er nu geen cent meer naar het buitenland gaat, er geen allochtoon het land meer in mag en de zon niet meer opkomt de volgende ochtend.

    40 jaar hebben CDA/PVDA hier de dienst uitgemaakt. Nu is er 1 partij die 24 zetels binnensleept (1,4 miljoen stemmers) en moet het CDA een beetje water bij de wijn doen. C'est Ca.

    Ik hoop dat ze de termijn vol maken.

  7. #357

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Als je tussen de 12 en 18 miljard (!) moet bezuinigen dan moeten er onaangename beslissingen worden genomen.
    Wie zegt dat dat het juiste bedrag is, dat hangt nl er vanaf wat je wilt bereiken en welke economische theorie je er op los laat. Er zijn grotere landen die dit willen besparen, waar veel meer geld omgaat, dus misschien zou het bedrag wel veel lager kunnen zijn.

    Ik snap bijvoorbeeld de reacties t.o.v. het bezuinigen op ontwikkelingsgeld.
    Ik neem aan dat je het woordje 'niet' hier vergeten bent
    In Nederland liggen veel ouderen tot half 2 's middags met een luier om in bed te verpieteren omdat er in de zorg te weinig handen aan het bed zijn. Hier in Nederland lopen duizenden mensen bij de Voedselbanken. Hier in Nederland zijn duizenden immigranten die wachten op een inburgeringscursus, onderdak/woning, een baan en sociale zekerheid. Hier in Nederland wonen duizenden mensen die niet meer op vakantie gaan vanwege de torenhoge kosten m.b.t. de zorgverzekeringen.
    De mensen daar liggen waarschijnlijk buiten, misschien in de schaduw, krijgen met een beetje geluk 1 keer in de 3 dagen wat te eten, Gek als dat nog erger wordt dat ze dan dood gaan of proberen naar Europa te komen.
    Wij hebben ooit heel veel geld uit al die landen getrokken en daarvan profiteren we nog steeds, dat is de basis geweest van de welvaart heden ten dage in een groot deel van Europa. M.a.w. we hebben een morele verplichting om de mensen daar te helpen en om dan maar 1/3 te bezuinigen en dan ook nog eens de vredesmissies uit die pot te gaan betalen, dus feitelijk bijna 2/3 te bezuinigen dat vin ik zo kortzichtig en asociaal.
    Dan zie ik het argument al komen: Een groot gedeelte van dat geld verdwijnt in de verkeerde handen.
    Dat is niet zo moeilijk op te lossen, maar een kwestie van beter managen, dan maar iets meer overheadkosten, maar wel een veel beter resultaat.



    .
    Dit is een redelijk grote reactie geworden, maar wel een juiste weergave van mijn mening.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #358

    Standaard

    Ik vind dat we er allemaal sowieso nog vrij weinig van kunnen zeggen, ze hebben tenslotte in de praktijk nog niets kunnen laten zien.
    Voor mij ziet dat hele pakket er best aantrekkelijk uit, beter dan alles wat ik ooit tevoren in een kabinet voorbij heb zien schuiven.
    Dus wat mij betreft, laat ze het maar gaan proberen, dan zien we over een tijdje wel of dit allemaal de juiste beslissingen zijn of niet, maar voorlopig ziet het er naar mijn mening veelbelovend uit.

  9. #359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik denk dat deze combinatie nog best eens goed zou kunnen uitpakken. We moeten wel beseffen dat dit HET kabinet is NA de kredietcrisis. Het is geen kerst en al helemaal geen Sinterklaas op dit moment wat overheidsgelden betreft. We zitten nog steeds in een crisis. Als je tussen de 12 en 18 miljard (!) moet bezuinigen dan moeten er onaangename beslissingen worden genomen. Iedereen zal inderdaad mee moeten betalen. Het is niet anders.

    Ik snap bijvoorbeeld de reacties t.o.v. het bezuinigen op ontwikkelingsgeld. In Nederland liggen veel ouderen tot half 2 's middags met een luier om in bed te verpieteren omdat er in de zorg te weinig handen aan het bed zijn. Hier in Nederland lopen duizenden mensen bij de Voedselbanken. Hier in Nederland zijn duizenden immigranten die wachten op een inburgeringscursus, onderdak/woning, een baan en sociale zekerheid. Hier in Nederland wonen duizenden mensen die niet meer op vakantie gaan vanwege de torenhoge kosten m.b.t. de zorgverzekeringen.
    Alsof zij geholpen worden door het nieuwe kabinet. De zorgkosten gaan omhoog en de zorgtoeslagen omlaag. De komende jaren krijgen ze het nog zwaarder terwijl de midden- en hogere inkomens nauwelijks last gaan hebben.

    Ik vind trouwens dat dit kabinet nauwelijks keuzes maakt: de huizenmarkt en de arbeidsmarkt blijven gewoon op slot. En de aangekondigde bezuinigingen zijn heel wankel. Als dit kabinet overleeft dan zul je zien dat er nog wel veel meer bezuinigingen nodig zijn. Er wordt gedacht alsof er met bezuinigingen op de overheid zakken met geld binnen te halen zijn, maar ik ben benieuwd hoe mensen gaan reageren als allerlei overheidstaken niet meer uitgevoerd kunnen worden.

    We hebben interne problemen ZAT.

    Laten we eerst die problemen benoemen, aanpakken en onze eigen rommel eens een keertje opruimen voordat we geld naar een of andere louche onderneming in het buitenland sturen. Wij hebben de afgelopen decennia genoeg gegeven. Helemaal t.o.v. andere landen in de EU. Het is echt niet zo dat er nu geen cent meer naar het buitenland gaat, er geen allochtoon het land meer in mag en de zon niet meer opkomt de volgende ochtend.

    40 jaar hebben CDA/PVDA hier de dienst uitgemaakt. Nu is er 1 partij die 24 zetels binnensleept (1,4 miljoen stemmers) en moet het CDA een beetje water bij de wijn doen. C'est Ca.

    Ik hoop dat ze de termijn vol maken.
    Als je vind dat CDA/PVDA hier 40 jaar de dienst heeft uitgemaakt dan is het misschien wel goed als het CDA even helemaal niet meeregeerd? Ze hebben net een dikke verkiezingsnederlaag geleden en er is grote interne verdeeldheid in die partij. Het is dus niet echt logisch dat ze gaan regeren. En al helemaal niet als ze daarmee de PVV aan regeringsinvloed helpen.

  10. #360

    Standaard

    Ik heb wel de indruk dat Verhagen een soort schoothondje van Rutte en Wilders gaat worden. Rutte en Wilders zijn in mijn ogen 2 zeer dominante politici.

  11. #361

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Ik heb wel de indruk dat Verhagen een soort schoothondje van Rutte en Wilders gaat worden. Rutte en Wilders zijn in mijn ogen 2 zeer dominante politici.
    Nou daar geloof ik helemaal niks van, ik denk dat Verhagen net zo machtslustig is als de rest, alleen valt het door die zachte G misschien minder op.
    Misschien is hij daardoor zelfs sluwer, ik vertrouw hem voor geen meter in ieder geval, nog minder als die andere twee.
    En ik vind dat dat CDA al weer veel te veel macht, voorlopig heeft hij het voor elkaar dat het CDA evenveel ministersposten heeft als de VVD terwijl ze toch een aanmerkelijk minder aantal zouden moeten hebben, dus laat Maxime maar schuiven, die weet dondersgoed wat hij doet.

    http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=11994
    Mooi verwoord wat mij betreft.

  12. #362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Ik snap bijvoorbeeld de reacties t.o.v. het bezuinigen op ontwikkelingsgeld. In Nederland liggen veel ouderen tot half 2 's middags met een luier om in bed te verpieteren omdat er in de zorg te weinig handen aan het bed zijn.
    Ik verschoon met liefde de luiers van mijn ouders. Ik begrijp niet waarom opa's en oma's in een bejaardentehuis wonen. Ik vind dat dit behoort tot de eigen verantwoordelijk van het gezin. De overheid moet niet voor de ouderen verzorgen maar de kinderen. In dat op zich vind ik Nederland behoorlijk achterlopen op de Aziatische cultuur. Wellicht is het taboe wat ik nu zeg maar wij in Nederland hebben totaal geen respect voor ouderen. Stop ze maar in een verzorgingstehuis en laat het de overheid regelen, vervolgens klagen als de overheid tekort ziet. Terwijl wij ze zelf erin hebben gestopt. Weglopen van je verantwoordelijkheid ten op zichte van je ouders.

  13. #363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik verschoon met liefde de luiers van mijn ouders. Ik begrijp niet waarom opa's en oma's in een bejaardentehuis wonen. Ik vind dat dit behoort tot de eigen verantwoordelijk van het gezin. De overheid moet niet voor de ouderen verzorgen maar de kinderen. In dat op zich vind ik Nederland behoorlijk achterlopen op de Aziatische cultuur. Wellicht is het taboe wat ik nu zeg maar wij in Nederland hebben totaal geen respect voor ouderen. Stop ze maar in een verzorgingstehuis en laat het de overheid regelen, vervolgens klagen als de overheid tekort ziet. Terwijl wij ze zelf erin hebben gestopt. Weglopen van je verantwoordelijkheid ten op zichte van je ouders.

    Ik vind dat je gelijk hebt, maar hoe doe je dat met ouderen die geen kinderen hebben,iets wat steeds vaker voor komt.

    Verder is de situatie nu eenmaal zo, en daar verander je niet zo snel iets aan,want hier draait alles om de economie.

  14. #364

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Ik vind dat je gelijk hebt, maar hoe doe je dat met ouderen die geen kinderen hebben,iets wat steeds vaker voor komt.

    Verder is de situatie nu eenmaal zo, en daar verander je niet zo snel iets aan,want hier draait alles om de economie.
    Uiteraard heb ik het over in zijn algemeenheid. Verzorgingstehuizen zullen altijd bestaan. Ik bedoel in Japan zijn er ook zat ouderen die doodgaan en jaren onopgemerkt blijven of bewust zodat de kinderen de AOW uitkeringen blijven ontvangen. Maar het zou mij niet verbazen als 70 tot 80% in landen zoals
    Z-korea, Japan, China, Vietnam de kleinkindderen, ouders en grootouders samen onder 1 dak wonen. Ik weet niet of het iets te maken heeft met de economie. Japan en Zuid-korea zijn ontwikkelde en hoogwaardige landen. Vietnam en China zijn ontwikkelingslanden. Volgens mij is het echt iets cultureels.

  15. #365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Uiteraard heb ik het over in zijn algemeenheid. Verzorgingstehuizen zullen altijd bestaan. Ik bedoel in Japan zijn er ook zat ouderen die doodgaan en jaren onopgemerkt blijven of bewust zodat de kinderen de AOW uitkeringen blijven ontvangen. Maar het zou mij niet verbazen als 70 tot 80% in landen zoals
    Z-korea, Japan, China, Vietnam de kleinkindderen, ouders en grootouders samen onder 1 dak wonen. Ik weet niet of het iets te maken heeft met de economie. Japan en Zuid-korea zijn ontwikkelde en hoogwaardige landen. Vietnam en China zijn ontwikkelingslanden. Volgens mij is het echt iets cultureels.
    In India ook, maar als ze uit het oosten hier in het westen wonen dan wonen de ouders ook niet bij de kinderen.
    Het is dus ook het sociale stelsel in het desbetreffende land.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #366

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Stop ze maar in een verzorgingstehuis en laat het de overheid regelen, vervolgens klagen als de overheid tekort ziet. Terwijl wij ze zelf erin hebben gestopt. Weglopen van je verantwoordelijkheid ten op zichte van je ouders.
    het verzorgen van een ouder is niet zomaar iets, daarom liever kiezen voor iemand of een instantie die het wel kan

    dan is er nóg meer toezicht en ze hebben interactie met de andere bewoners/verzorgers/dieren

  17. #367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    het verzorgen van een ouder is niet zomaar iets, daarom liever kiezen voor iemand of een instantie die het wel kan

    dan is er nóg meer toezicht en ze hebben interactie met de andere bewoners/verzorgers/dieren

    Kritiek uiten op een instantie is veler male makkelijker dan kritiek uiten op kinderen die niet bereid zijn om hun ouders actief te helpen. Ik denk dat dit een groot taboe is in Nederland. Men kan altijd de overheid de schuld geven waarom ouderenzorg in ons land zo slecht is dat men dagenlang met volle luiers rondlopen dan i.p.v. aan de kinderen te vragen waarom zij de luiers niet zelf verschonen.

    Uiteraard spelen economische motieven ook een rol, je hebt verplichtingen (hypotheek aflossen) en daarom moet je werken en kan je niet de zorg van je ouders op je nemen. De schoen wringt aan vele kanten. Maar moeten wij daarom onze overheid afzeiken omdat de ouderenzorg zo slecht is of ligt het ook aan onszelf?

  18. #368

    Standaard

    Aangezien ik en mijn vrouw tot ons 66ste moeten werken zou ik niet zo 1,2,3 weten hoe ik later voor mijn ouders zou moeten gaan zorgen al zou ik willen.
    Tegen die tijd zijn mijn ouders bijna 100 als ze het halen en ben ik vast en zeker zelf ook aan zorg toe.
    Dus het is allemaal makkelijk praten maar de ouderenzorg moet gewoon beter, naar een hoger niveau en de overheid moet daar voor zorgen, dat is namelijk hun taak.
    Volgens mij is het gewoon zo simpel, ik zie daar ook het probleem niet van eerlijk gezegd.

  19. #369

    Standaard

    Daarnaast hebben we in onze "kenniseconomie" er ook voor gezorgd dat we enorme hoeveelheden voor de zorg opgeleide mensen werk moeten geven, dus tehuizen e.d. zullen wel moeten blijven bestaan.

    Daarnaast is zorg voor mensen met geld zeker niet gratis, normaal gesproken moeten die mensen al hun geld afgeven aan die tehuizen. Het probleem is echter dat die mensen hun zuurverdiende geld voordat ze een tehuis ingaan al aan hun kinderen uitgeven, omdat ze terecht zien dat mensen zonder geld, die misschien hun hele leven al op en uitkering teren, net zo goed verzorgd worden. Dus, als niemand meelapt, wordt het een dure aangelegenheid inderdaad.

  20. #370

  21. #371

    Standaard

    Best netjes van haar, Cohen en Pechtold proberen het nog met kinderachtige mediapgogingen

  22. #372

    Standaard

    Erg jammer. Halsema is een geweldig debater en een politica die (in tegenstelling tot zoveel van haar collega's) altijd haar huiswerk deed. Dit is een groot verlies voor GL maar ook voor de Nederlandse politiek.

  23. #373

    Standaard

    Mensen nog het Carré debat gevolgd gisteren en ben je er al uit wat je gaat stemmen, als je dit van plan bent te doen uiteraard?
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  24. #374

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    Mensen nog het Carré debat gevolgd gisteren en ben je er al uit wat je gaat stemmen, als je dit van plan bent te doen uiteraard?
    Gedeeltelijk.

    Toch wel verrassende ontwikkelingen, zij het dan een beetje zoals vorige keer: de PvdA zette toen Ome Cohen in om de strijd met Wilders te kunnen aangaan, maar de tweestrijd bleek plots Rutte-Cohen te zijn, en Cohen struikelde nadrukkelijk in dat tweegevecht. Nu lijkt Rutte zich een beetje te hebben verkeken: hij had zich voorbereid op een clash met Roemer, maar de voornaamste tegenstanders blijkt Samson. Rutte maakt soms een wat verwarde indruk, hij gedraagt zich tegenover Samson soms alsof hij tegenover Roemer staat. Samson moet wel een beetje oppassen om niet te veel clichés te gaan gebruiken. Met zaken als 'hij of zij creëert vijandbeelden' kom je niet ver. Die dingen kennen we inmiddels wel, en Rutte is Wilders niet.

    Ik heb nog niet beslist. Ik vrees een beetje een middenkabinet. Van mij mag het Rutte worden, maar ook Samson, maar liever niet samen. Nederland moet rechtsaf of linksaf, een middenkabinet is een tussenoplossing, niet rechtsaf, niet linksaf. Niksaf.

  25. #375

    Standaard

    Ik blijf bij de PVV, met VVD als 2e keus. Ik blijf ze al zo lang volgen, ben bewust van de moties die de partijen rijk zijn en daar kan ik mij het beste in vinden. Ik laat mij niet misleiden door de media, die al jarenlang de minder snuggere medemens propagandeert dat de PVV tegen buitenlanders is en interpreteer ze daarom bewust.

    PVV heeft al het voordeel dat Wilders een leider durft te zijn. Dit zie ik weinig bij anderen en voor sommigen zal ik mij gaan schamen (Römer, Pechtold). En in deze tijd is het een positief punt dat de PVV nog als enige partij subsidies weigert en het op eigen houtje kan botvieren.

Pagina 15 van 18 EersteEerste ... 51112131415161718 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •