De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard plaatsing KEF KHT2005.3 met kube-2

    Hai

    zit te stoeien met opstelling nog aan te schaffen KEF KHT2005.3 met kube-2. Zou goed zijn voor home cinema en muziek.

    Weet (nog) niet of de Kube 2 magnetisch afgeschermd is.

    Foto1 is de bank waarin ik tv kijk/muziek luister
    De rears zie je hangen
    Op foto1 zie je de tv aan de rechterkant

    Foto2 is de tv met de fronts er boven en de center er onder

    Achter de tv zit een loze ruimte, breed 80 cm, hoog en diep 40 cm
    Kan ik de Kube-2 hier plaatsen?
    Of kan ik 'm achter de tv kast plaatsen? Zie foto 3, op de plaats van die rieten tas?

    Graag advies
    Heel erg bedankt
    Ron
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door revdpoel : 26-09-2010 om 15:19

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door revdpoel Bekijk bericht
    Hai

    zit te stoeien met opstelling nog aan te schaffen KEF KHT2005.3 met kube-2. Zou goed zijn voor home cinema en muziek.

    Weet (nog) niet of de Kube 2 magnetisch afgeschermd is.

    Foto1 is de bank waarin ik tv kijk/muziek luister
    De rears zie je hangen
    Op foto1 zie je de tv aan de rechterkant

    Foto2 is de tv met de fronts er boven en de center er onder

    Achter de tv zit een loze ruimte, breed 80 cm, hoog en diep 40 cm
    Kan ik de Kube-2 hier plaatsen?
    Of kan ik 'm achter de tv kast plaatsen? Zie foto 3, op de plaats van die rieten tas?

    Graag advies
    Heel erg bedankt
    Ron
    Alles behalve een ideale opstelling, zeker de frontopstelling die je in gedachten hebt, staat allemaal te dicht op elkaar, daar krijg je niet echt een idee wat er nu van links of rechts komt...... alles staat eigenlijk links van de kijker.

    De sub opsluiten achter de TV in een besloten ruimte, vergeet het maar en op de plaats van de rieten tas...... is in een andere ruimte

    Nu kan ik niet zien wat er voor ruimte is aan de andere zijde naast de bank, maar voor zover ik het nu kan zien zou ik de kamer geheel anders inrichten, maar ik ben dan meer gericht op film en muziek luisteren dan dat er in de woonkamer veel andere dingen worden gedaan.

    Zelf zou ik tegen de wand waar nu de bank staat, de TV neerzetten en de frontopstelling van de speakers plaatsen(op oorhoogte of iets hoger, met de speakers richting oorhoogte van de kijkers) ook de sub zou een plekje in de frontopstelling krijgen. De bank zou ik voor de doorgang van de eethoek zetten en de achterspeakers achter de bank aan weerszijden van de bank. Geluidstechnisch krijg je dan een betere opstelling en als je bank wat dichter bij de TV komt lijkt niet echt een probleem.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Dit is idd niet de meest voor de hand liggende opstelling. Deze is aan de voorkant te smal en heeft heeft niet de symmetrie die je nodig hebt voor een goed geluidsbeeld.

    Wat ik jou aan zou willen raden is om de eethoek te verwisselen met de zithoek en de TV op de plaats waar nu de eettafel staat. Je hoeft de hoekbank dan niet voor de openslaande deuren te plaatsen en hebt dan dus nog steeds de vrije uitloop naar buiten.

    Een andere mogelijkheid is om de kast waar je nu de TV in hebt staan breder te maken of te vervangen en deze te gebruiken als een soort room-divider zodat je de luidsprekers wat breder op kunt stellen en niet zo ver in de hoek hoeven te staan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •