De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: achterspeakers sony

  1. #1

    Standaard achterspeakers sony

    Hallo,

    Ik heb vd week een home cinema set van sony gekocht 5.1.

    Heb hem als volgt aangesloten:

    HDMI kabel tussen Blue Ray speler en TV
    Scart Kabel tussen KPN kastje en TV
    DIgital Optical Audio Cable tussen TV en Receiver Home cinema set
    Digital Optical Audio Cable tussen Blue Ray speler en Receiver home c set

    Ik loop alleen tegen het probleem dat ik geen geluid uit mijn center + achterspeakers + subwoofer krijg. Hoe kan dit.
    Tijdens de testgeluiden komt er wel geluid uit.

    Kan iemand mij helpen, want volgens mij heb die verkoper mij weer wat verkocht wat niet werkt......althans niet zo.!

    Hoor graag.
    Alvast bedankt

    groet

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wieruh Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb vd week een home cinema set van sony gekocht 5.1.

    Heb hem als volgt aangesloten:

    HDMI kabel tussen Blue Ray speler en TV
    Scart Kabel tussen KPN kastje en TV
    DIgital Optical Audio Cable tussen TV en Receiver Home cinema set
    Digital Optical Audio Cable tussen Blue Ray speler en Receiver home c set

    Ik loop alleen tegen het probleem dat ik geen geluid uit mijn center + achterspeakers + subwoofer krijg. Hoe kan dit.
    Tijdens de testgeluiden komt er wel geluid uit.

    Kan iemand mij helpen, want volgens mij heb die verkoper mij weer wat verkocht wat niet werkt......althans niet zo.!

    Hoor graag.
    Alvast bedankt

    groet
    Wat meer info over type nummers is mischien wel handig.

  3. #3

    Standaard

    Sony HTP BD36 SS
    Blu-Ray Disc Player, Home Theatre System
    5.1

  4. #4

    Standaard

    Mijn eerste gedachte is dat je de set op stereo hebt staan of 1 of andere virtuele stand in de geluidsinstellingen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Even heel belangrijk: welke film gebruik je om je set te testen? Een DVD, of het geluid van de TV of misschien een Blu-ray Disc?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    Het is bij alle standen.

    gewoon op tv, radio, dvd

    En er zit een testmodus op dat hij uit alle boxen een toon laat horen.
    dan doen ze het allemaal. maar als je hem gewoon gebruikt doen ze het dus niet...........???

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wieruh Bekijk bericht
    gewoon op tv, radio, dvd
    TV en radio zijn (meestal) geen surroundgeluid, dus daar hoor je de centerspeaker en achterkanalen niet. Bij de DVD is het afhankelijk van welke film je gebruikt. Staat gekozen geluidspoor van de DVD op 5.1?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Bij deze set moet je de speler middels HDMI via de receiver met de TV verbinden. Je kunt dan nl. ook het HD-geluid van BD's laten weergeven via de set. De speler moet dan zo instellen dat deze alle HD-formaten omzet naar meer-kanaals PCM en dit dan via de HDMI-verbinding naar de receiver stuurt.

    Heb je de test door de receiver of door de speler uit laten voeren? Als je het door de speler hebt laten doen, staat de speler waarschijnlijk niet goed ingesteld waardoor deze het in sommige gevallen down-mixt naar (PCM)2.0.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 19-09-2010 om 12:39
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Je moet in de speler met HDMI aansluiten op de receiver en dan een HDMI kabel van de receiver naar de tv.
    In het menu van de speler ga je naar audio instellingen.
    Hier zet je prioriteit van audio op HDMI.
    Dan ga je naar Audio(HDMI)
    Dit zet je op auto.
    Dolby Digital zet je op Dolby Digital.
    DTS zet je op DTS.

    Zo moet het lukken.

  10. #10

    Standaard

    Onvoorstelbaar dat ze bij die bak plastic met passieve sub(ploppertje) nog niet een papiertje doen met de opdruk gebruiksaanwijzing
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Is zo'n negatieve opmerking nu echt nodig?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Is zo'n negatieve opmerking nu echt nodig?
    Het had misschien wel wat genuanceerder gekunt, maar dit lijkt me ook weer zo'n geval van onvoorbereid een winkel binnenlopen en zich wat in de maag laten splitsen.

    Als dan vervolgens eea niet lukt mogen degenen met kennis van zaken antwoord geven omdat ze zelf wederom te beroerd zijn om de gebruiksaanwijzing fatsoenlijk door te lezen.

    Snap echt niet dat mensen geld uitgeven aan die plastic troep terwijl ze met een beetje meer moeite en misschien een klein bedrag meer wel iets knappers kunnen krijgen dat op de lange termijn toch beter voldoet.

    Heb niet echt medelijden met mensen die uit gemakzucht(compleet setje kopen zonder daarvan de ins en outs te weten) bij een dozenschuiver naar binnen lopen en aldaar hun zuurverdiende centjes zo laten afpakken

    Als je iets koopt dat wat langer mee moet gaan en waar je niet zoveel kennis van hebt...... dan zorg je toch dat je er wat meer over te weten komt, een goede voorbereiding is het halve werk
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Over het algemeen hebben de meeste kopers van dit soort systemen zich goed voorbereid. Het probleem is alleen dat dit meestal slordig is gebeurd. Zo wordt er bvb alleen gekeken naar reviews, afmetingen en de prijs die er voor gevraagd wordt en niet naar de mogelijkheden en wat een set kwa weergave te bieden heeft in de praktijk.

    Aan de andere kant zijn gebruiksaanwijzingen vaak moeilijk te lezen vanwege het grote aantal uitzonderingen, opmerkingen en de mogelijkheden die een toestel heeft en is het vinden van de gewenste informatie daardoor veel lastiger. Zo kon zelfs ik moelijk in de gebruiksaanwijzing van de BDP-S360 vinden hoe de speler ingesteld moest worden vanwege het aantal verwijzingen naar pagina's die niet relevant waren en de vage logica daarachter. Het verbaast me dus niet dat een onervaren gebruiker hier ook problemen mee heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Over het algemeen hebben de meeste kopers van dit soort systemen zich goed voorbereid. Het probleem is alleen dat dit meestal slordig is gebeurd. Zo wordt er bvb alleen gekeken naar reviews, afmetingen en de prijs die er voor gevraagd wordt en niet naar de mogelijkheden en wat een set kwa weergave te bieden heeft in de praktijk.

    Aan de andere kant zijn gebruiksaanwijzingen vaak moeilijk te lezen vanwege het grote aantal uitzonderingen, opmerkingen en de mogelijkheden die een toestel heeft en is het vinden van de gewenste informatie daardoor veel lastiger. Zo kon zelfs ik moelijk in de gebruiksaanwijzing van de BDP-S360 vinden hoe de speler ingesteld moest worden vanwege het aantal verwijzingen naar pagina's die niet relevant waren en de vage logica daarachter. Het verbaast me dus niet dat een onervaren gebruiker hier ook problemen mee heeft.
    Goed en slordig..... dat is in tegenspraak, niet goed voorbereid dus.

    Men kijkt dan misschien wel naar de prijs, maar dan zonder te weten of de aanbieding dan zijn geld wel waard is..... maar dat komt dan weer omdat men niet goed voorbereid is.

    Ben met je eens dat veel gebruiksaanwijzingen geen schoonheidsprijs verdienen, denk dat er al veel schrijvers van gebruiksaanwijzingen vervloekt zijn Toch zie ik bijna nooit dat er vragen komen naar aanleiding van die dan onbegrijpelijke gebruiksaanwijzing, wees eerlijk de meesten denken dat ze het wel kunnen zonder ze weten alleen niet dat ze zichzelf heel veel tekort doen en belangrijke info en gebruiksgemakken over het hoofd kunnen zien.

    Lezen, ja daar gaat tijd inzitten, maar het is vaak lonend

    Mensen zijn vaak te gehaast en veel te onvoorbereid bij de keuze van hun apparatuur, in veel gevallen kost ze dat iets.....
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Dat tegenstrijdige was bedoeld voor het feit dat dit soort systemen in een winkel vaak beter klinken dan thuis en dat het voor losse delen precies andersom is. De slordigheid zit dus in de verschillen tussen de winkel- en de thuis-situatie.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Onvoorstelbaar dat ze bij die bak plastic met passieve sub(ploppertje) nog niet een papiertje doen met de opdruk gebruiksaanwijzing
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het had misschien wel wat genuanceerder gekunt, maar dit lijkt me ook weer zo'n geval van onvoorbereid een winkel binnenlopen en zich wat in de maag laten splitsen.

    Als dan vervolgens eea niet lukt mogen degenen met kennis van zaken antwoord geven omdat ze zelf wederom te beroerd zijn om de gebruiksaanwijzing fatsoenlijk door te lezen.

    Snap echt niet dat mensen geld uitgeven aan die plastic troep terwijl ze met een beetje meer moeite en misschien een klein bedrag meer wel iets knappers kunnen krijgen dat op de lange termijn toch beter voldoet.

    Heb niet echt medelijden met mensen die uit gemakzucht(compleet setje kopen zonder daarvan de ins en outs te weten) bij een dozenschuiver naar binnen lopen en aldaar hun zuurverdiende centjes zo laten afpakken

    Als je iets koopt dat wat langer mee moet gaan en waar je niet zoveel kennis van hebt...... dan zorg je toch dat je er wat meer over te weten komt, een goede voorbereiding is het halve werk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Goed en slordig..... dat is in tegenspraak, niet goed voorbereid dus.

    Men kijkt dan misschien wel naar de prijs, maar dan zonder te weten of de aanbieding dan zijn geld wel waard is..... maar dat komt dan weer omdat men niet goed voorbereid is.

    Ben met je eens dat veel gebruiksaanwijzingen geen schoonheidsprijs verdienen, denk dat er al veel schrijvers van gebruiksaanwijzingen vervloekt zijn Toch zie ik bijna nooit dat er vragen komen naar aanleiding van die dan onbegrijpelijke gebruiksaanwijzing, wees eerlijk de meesten denken dat ze het wel kunnen zonder ze weten alleen niet dat ze zichzelf heel veel tekort doen en belangrijke info en gebruiksgemakken over het hoofd kunnen zien.

    Lezen, ja daar gaat tijd inzitten, maar het is vaak lonend

    Mensen zijn vaak te gehaast en veel te onvoorbereid bij de keuze van hun apparatuur, in veel gevallen kost ze dat iets.....

    Ik ben het (zoals gewoonlijk) helemaal met de gek eens...

    Face the fact, je hebt gewoon rotzooi gekocht en je bent te lui om de gebruiksaanwijzing te lezen.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Ik ben het (zoals gewoonlijk) helemaal met de gek eens...

    Face the fact, je hebt gewoon rotzooi gekocht en je bent te lui om de gebruiksaanwijzing te lezen.

    Er wordt een vraag gesteld. Een beetje respect mag dan wel. Niet iedereen weet alles van de audio af. Ik heb dit ook, heb mijn vraag hier gesteld en ben geholpen. Niet elke handleiding spreekt voor zich en/of is makkelijk te lezen. Om nu dit soort antwoorden/opmerkingen te plaatsen...is niet netjes

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    Er wordt een vraag gesteld. Een beetje respect mag dan wel. Niet iedereen weet alles van de audio af. Ik heb dit ook, heb mijn vraag hier gesteld en ben geholpen. Niet elke handleiding spreekt voor zich en/of is makkelijk te lezen. Om nu dit soort antwoorden/opmerkingen te plaatsen...is niet netjes
    Vragen is goed

    Vragen voordat je wat gaat kopen is nog beter

    Vragen naar aanleiding van de gebruiksaanwijzing zijn ook goed, zeker met een verwijzing naar het onderdeel dat je niet begrijpt

    Vragen met een beschrijving van de aansluitingen, de correcte modelnummers van de apparaten en een eventuele link naar dat apparaat zijn nog beter

    TS schrijft:

    >>want volgens mij heb die verkoper mij weer wat verkocht wat niet werkt......<<

    Bovenstaande doet de indruk wekken dat er afgegaan is op advies van de verkoper, de verkoper krijgt het verwijt dat er iets niet goed is. Maar heeft de vragensteller wel de juiste vragen gesteld en het doel van de set met eventuele wensen duidelijk kenbaar gemaakt Waarom gaat men niet op de plek van aanschaf om raad en advies vragen, vaak betaald men ook meer voor de service van die winkels, kun je het daar toch ook vragen

    Alles goed en wel, maar vaak lijkt het er op dat mensen "even" op zaterdagmiddag een winkel binnenlopen en zich wat aanschaffen dat er wel bling bling bling uitziet en bij het interieur past zonder zich verder op de hoogte gesteld te hebben. Het, voor sommige mensen toch wel aanzienlijke bedrag, wordt soms in minder dan een uur tijd uitgegeven nadat er wat simpele vragen zijn gesteld, de dozenschuivers zijn maar wat blij met deze klantjes en schuiven ze dan ook met een grote doos zo weer de winkel uit, dit in de angst dat als er wel goed advies gegeven zou worden, zij de klantjes kwijtraken.....

    Respect heb ik voor de mensen die hier komen VOORDAT zij wat aanschaffen en vragen waar zij eventueel rekening moeten houden, die met een duidelijk budget komen en met duidelijke wensen, dat zijn mensen die al hebben NAGEDACHT en die vragen om mee te denken

    Ik heb GEEN respect voor de sukkels die zich bij een dozenschuiver zonder noemenswaardige voorbereiding wat in hun mik hebben laten duwen Ik kan niet begrijpen dat mensen zo gemakzuchtig hun geld uitgeven, en dan bij iets waar ze heel lang mee kunnen/moeten doen.

    Medelijden...., nee niet met mensen die gemakzuchtig zijn in hun aankopen. Laten we welzijn, die alles in 1 gevallen en nep losse onderdelen setjes, die zijn er voor de dozenschuivers en de gemakzuchtige mensen. Vaak speelt ook ongeduld een rol, het moet er in 1x komen, toch is dat ene spreekwoord dat zegt: Haastige spoed, zelden goed , dat geld zeker bij de aanschaf van een HT set

    Voor mensen met een kleine beurs, die wel wat willen, niet te bang zijn om vooraf wat te vragen, heb ik veel respect, die mag ik heel graag helpen

    Respect.....ja, maar dan moet je het wel verdienen
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Respect heb ik voor de mensen die hier komen VOORDAT zij wat aanschaffen en vragen waar zij eventueel rekening moeten houden, die met een duidelijk budget komen en met duidelijke wensen, dat zijn mensen die al hebben NAGEDACHT en die vragen om mee te denken

    Ik heb GEEN respect voor de sukkels die zich bij een dozenschuiver zonder noemenswaardige voorbereiding wat in hun mik hebben laten duwen Ik kan niet begrijpen dat mensen zo gemakzuchtig hun geld uitgeven, en dan bij iets waar ze heel lang mee kunnen/moeten doen.

    Medelijden...., nee niet met mensen die gemakzuchtig zijn in hun aankopen. Laten we welzijn, die alles in 1 gevallen en nep losse onderdelen setjes, die zijn er voor de dozenschuivers en de gemakzuchtige mensen. Vaak speelt ook ongeduld een rol, het moet er in 1x komen, toch is dat ene spreekwoord dat zegt: Haastige spoed, zelden goed , dat geld zeker bij de aanschaf van een HT set

    Voor mensen met een kleine beurs, die wel wat willen, niet te bang zijn om vooraf wat te vragen, heb ik veel respect, die mag ik heel graag helpen

    Respect.....ja, maar dan moet je het wel verdienen
    Helemaal mee eens.

    De enige manier waarop ze NAGEDACHT hebben, is vaak het lezen van reviewtjes op een site waar iedereen anoniem wil blijven en gebruikers hebben geschreven over sets die hij/zij pas een paar dagen in bezit hebben. Deze zijn vaak heel (on)tevreden over hun aankoop en daardoor ook onbetrouwbaar. Een goede review kun je meestal pas schrijven als je een set veel langer in bezit hebt en deze goed kent en dus niet 'Out of the box'.

    Dan verdien je het ook om een doos in je handen te krijgen met de vriendelijke boodschap: Veel plezier er mee.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •