De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Subwoofer inactief icm playstation 3

    Ik heb - sinds mijn verhuizing - een merkwaardig subwoofer probleem dat ik eerst niet had.

    Tijdens de kalibratie werken alle speakers en wordt er 5.1 weergegeven. Ook in combinatie met mijn DVD-speler werkt het.
    Het probleem doet zich voor bij de playstation en dan specifiek met MP3 en AVI bestanden.

    De subwoofer werkt dan niet en ik krijg deze met geen mogelijkheid werkende. Het lijkt me een softwarematig probleem? (d.w.z. een of andere instelling). Ik kom er helaas niet uit...

    Mijn hardware:

    Receiver: Pioneer VSX-516
    Speakers: JBL SCS 178
    Speler: Playstation 3

    De audio van de playstation naar de receiver loopt via een optische kabel en de video via HDMI naar de TV.

    Wie heeft er suggesties?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Ik gok dat de bron die je aanroept 2.0 geluid geeft en dat je reciever zo is ingesteld dat deze met de bron niets doet.

    Dus dan heb je ook gewoon 2.0 geluid.

    Ga op zoek naar een soort "auto decoding" stand en je probleem zou als sneeuw voor de zon moeten verdwijnen.

    ps.: Kijk eens op pagina 21 en 25 van je gebruiksaanwijzing.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Dankjewel, dat noem ik nog eens concreet! Ik vermoedde als zoiets, maar kon de juiste instelling niet vinden. Ik zal vanavond de genoemde pagina eens checken. Hopelijk heeft mijn muziek dan weer een beetje 'punch'.

    p.s. MP3's zijn dus standaard 2.0 en niet 2.1?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    Muziek is (als het goed is) altijd 2.0.

    Je moet je reciever de opdracht geven om dit 2.0 geluid (als het goed is ook bij gewone radio ontvangst) om te mixen naar 2.1.

    Je weet zeker dat je PS3 goed staat ingesteld?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    De PS3 heeft niet zoveel instellingen. Het enige wat ik eigenlijk kan doen is optisch aanzetten (anders heb ik helemaal geen geluid) en het formaat op bitstream zetten ipv PCM (anders werken o.a. losless tracks niet). Verder zijn er nauwelijks geluidsinstellingen.

    Ik vermoed dus echt dat het een receiver instelling is. Schijnbaar is de receiver met de nieuwe kalibratie (na de verhuizing) gereset. Ik probeer het vanavond en laat het hier weten!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #6

    Standaard

    Na enig geklooi heb ik het uiteindelijk opgelost met de setting 'auto surround' icm de setting 'subwoofer plus' (LFE kanaal pakken, ook als de bron die niet heeft).
    Voor films (en dus ook recensies) kan ik gemakkelijk via de optie 'direct' zorgen dat ik de bron hoor.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •