De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp bij Surround set: 5.1 of 7.1?

    Hi,

    Ik wil graag een surround set kopen, maar weet nog niet zeker of ik een 5.1 of een 7.1 geluidsset wil. De kamer is vierkant dus in principe is het beiden geen probleem, maar er is wel een doorgang aan één van de zijden waardoor een speaker daar wellicht in de weg staat.. Maar dat ter'zijde' (ha... ha..).

    Mijn vraag aan jullie: is 7.1 echt beter dan 5.1? Is het het extra geld waard?

    Oh en is het handiger om een set te kopen of een versterker en 6 / 8 boxen.. Daar kwam ik ook niet helemaal uit. Ik zou een PS3, X360, DVD en Decoder willen aansluiten.

    Bedankt! kees

  2. #2

    Standaard

    Hallo Kees,

    Als het budget en de mogelijkheden het toelaten, ga voor 7.1. Dan ben je van alle markten thuis. Een 7.1 set kan ook 5.1 weergeven, dus dan heb je beide. De meeste uitgaves hebben 'slechts' 5.1 geluid, maar voor die paar die 7.1 hebben zit je meteen goed.

    Koop losse elementen en geen set. De kwaliteit van losse elementen is veel beter dan de sets en als er iets stuk gaat in een set moet je het hele apparaat vervangen. Bij losse elementen hoef je dan alleen het defecte deel te vervangen. En upgraden naar betere elementen kan ook veel makkelijker bij losse delen. Daar hoeft niet alles in één keer geupgrade te worden.
    Op een set kan vaak slecht één extern apparaat worden aangesloten, op een losse receiver vaak drie of vier. Dus als je al die apparaten wilt aansluiten, dan ben je bijna verplicht om een losse receiver te kopen.

    Als je zou moeten kiezen tussen 5.1 in losse elementen of 7.1 in een set: kies dan voor 5.1 in losse elementen! Dan kun je later altijd nog upgraden naar een 7.1 versterker.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •