De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vraag over home cinemaset

    hallo ik heet peter meershoek
    ik wil wat vragen en misschien kunnen jullie mij helpen
    ik wilde een bose 12 Gs set kopen voor mijn geluid bij films en muziek dvd voor bij de tv. ik ben slecht ziend en zit dus dicht bij de tv. daardoor kan ik niet echt genieten van mijn andere boxen die in onze lange smalle kamer hangen. ik wilde dit dus oplossen, ook mede ruimte gebrek voor een nieuw aperaat in mijn kastje onder de tv. nu heb ik gelezen dat deze zet niet goed is wie kan mij adviseren voor een andere set
    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Peter.

    Ik denk niet dat een Bose 321 voor jou de meest ideale set is om te gebruiken. Ten eerste omdat deze het het geluid door een DSP laat bewerken die er voor zorgt dat het spectaculairder klinkt en ten tweede omdat het effect niet merkbaar is als je dicht bij de TV zit.

    De 'arrays' die Bose er bij levert projecteren het geluid en laten het reflecteren door de wanden en om zo het surround-gevoel te benaderen. Het is dus niet te vergelijken met een standaard stereo geluidsbeeld. Vandaar dat weergevers naast elkaar zijn geplaatst. Daarnaast klink het geluid scherp, waardoor het ook niet prettig is om te luisteren als je er dichtbij zit. Wil je meer-kanaals geluid via niet meer dan 2 luidsprekers weer laten geven, dan kun je misschien beter voor losse delen kiezen of bvb een set als de Philips HTS7200. In beide gevallen zal het geluid gelijkmatiger horizontaal verspreid worden en zal het niet veel uitmaken voor het geluidsbeeld als je dit bij de TV of er ver vandaan zit.

    Een set die bestaat uit losse delen zal een mooier geluidsbeeld neer kunnen zetten, waardoor je als slechtziende beter kunt horen waar bepaalde geluiden vandaan komen. Als voorbeeld zou je als receiver een Marantz NR1501 of 1601 kunnen nemen met daarbij een Mordaunt Short Alumni luidsprekerset. Dit zal zorgen voor een warm geluid, wat ook prettig klinkt als je dichter bij de luidsprekers zit.

    Het beste is nog steeds om zelf te gaan luisteren en je te laten adviseren door een verkoper die deskundig is en niet van die onzin-praatjes verkoopt over een bepaald(e) set of merk.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-08-2010 om 16:04
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •