De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: Advies gevraagd

  1. #1

    Standaard Advies gevraagd

    Hallo allemaal,

    Ik ben Dare en ben nieuw op dit forum

    Nu heb ik een aantal vragen i.v.m. de aanschaf van een home cinema set of losse speakers.

    Ik heb al:
    TV: Samsung PS50A410C1XXC
    Receiver: Sony STR-DG710
    Interactieve tv van KPN
    Sony playstation 3

    Nu zou ik graag willen dat ik het geluid via de speakers/cinema set krijg van het tv kijken, dvd kijken en PS3 spelen.

    Wat zouden jullie adviseren? Een home cinema set (evt. met blu-ray speler) of toch voor losse speakers gaan?
    En welke zou dan goed zijn?

    Alle advies is welkom

  2. #2

    Standaard

    Hallo Dare,

    Welkom op het forum!

    Waarom zou je voor een home-cinema set willen kiezen?
    Een hoop leden op dit forum zullen je dit stevig afraden. Kijk maar eens rond, dan vind je zo de reden waarom.
    Bijna iedereen zal je losse componenten adviseren.

    Op zich heb je nu een redelijke versterker die de gangbare DVD-audioformaten aankan. De HD-audiotracks van Blu-ray Disc kan ie niet aan, maar als je alleen DVD's kijkt mis je dat niet.

    Wat voor speakers heb je nu aangesloten op je receiver?
    Ben je op zoek naar nieuwe speakers? Of wil je ook je receiver upgraden?

    Voor speakers zijn er legio mogelijkheden, welke (vooral) ook afhankelijk is van je budget.
    Wat in ieder geval belangrijk is; ga zelf luisteren. Stap een winkel binnen en vraag of je speakers mag beluisteren. Geef aan wat je budget is en laat je goed voorlichten en luister vooral zelf kritisch.
    Ga af op je eigen smaak. Wat jij mooi vind is het belangrijkst!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Beste Ludo,

    Ik heb een "mengelmoesje" van speakers op dit moment.
    Ik heb 2x Infinity (model weet ik niet) en 2x JVC SP-XS5 en dan een Sony center speaker (SS-2NC55)

    Ik wil eigenlijk gewoon een goede set van hetzelfde merk, vandaar dat ik jullie advies wil op wat ik het beste kan aanschaffen.

  4. #4

    Standaard

    Ons advies heeft Ludo al gegeven:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Voor speakers zijn er legio mogelijkheden, welke (vooral) ook afhankelijk is van je budget.
    Wat in ieder geval belangrijk is; ga zelf luisteren. Stap een winkel binnen en vraag of je speakers mag beluisteren. Geef aan wat je budget is en laat je goed voorlichten en luister vooral zelf kritisch.
    Ga af op je eigen smaak. Wat jij mooi vind is het belangrijkst!
    Neem ook verschillende soorten muziek mee. Je voorkomt hiermee dat een set bij de ene soort muziek heel mooi klinkt en bij de andere helemaal niet.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •