De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vraagje over crossover frequentie

    Beste mensen,

    Ik heb een speaker setje gekocht type Infinity BETA HCS. Nu weet ik niet welke crossover frequentie ik moet kiezen via de receiver. Nu heb ik voor de center, front en surround speakers 100 hz ingesteld en de LFE voor de subwoofer 120 hz. Maar ik weet niet of dit de optimale instelling is voor de speakers. Zat te denken om de sataliet speakers op 70 hz te zetten en subwoofer op 80 hz.

    Wat is jullie mening.

    Spec speakers:
    Kleur(en)Beech, Cherry, Black Introductie model2004 Systeem



    5.1 Aanbevolen min. vermogen



    10 wattAanbevolen max. vermogen



    100 wattImpedantie



    8 OhmVoorType voorspeaker



    2-weg Tweeter-units per voorspeaker1 Tweeter diameter voorspeaker19 mmWoofer-units per voorspeaker1 Woofer diameter voorspeaker100 mmFrequentiebereik voorspeaker



    64-40000 HzGewicht voorspeaker3,6 kgAfm. voorspeaker (H x B x D)300x156x190 mmCenterTweeter-units centerspeaker1 Woofer-units centerspeaker2 Frequentiebereik centerspeaker



    70-40000 HzGewicht centerspeaker5,9 kgAfm. centerspeaker (H x B x D)156x372x197 mmSubwooferVermogen subwoofer



    100 wattAantal woofer-units1 Woofer diameter200 mmGewicht subwoofer15,3 kgFrequentiebereik



    35-150 HzAfmetingen (H x B x D)400x305x429 mm

  2. #2

    Standaard

    100 om 120Hz is prima. Je speakers gaan vanaf 64Hz maar dat moet je vaak met een korreltje zout nemen. Werkelijke waarde ligt daar meestal zo'n 10Hz vanaf dus vandaar dat 80 een gat zal gaan opleveren.

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Cross-over frekwenties van de gewone luidsprekers kun je het beste op het gehoor instellen. De eigenschappen van de akoestiek hebben nl. ook vaak invloed op de weergave. Zo kan het bvb zijn de deze de frekwenties rond de 100Hz versterkt of verzwakt.

    Voor die van de LFE geldt dat je deze vaak beter hoog in kan stellen. Anders Hebben de LFE's minder diepgang en klinkt het minder overtuigend.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wooddwarf Bekijk bericht
    Beste mensen,

    Ik heb een speaker setje gekocht type Infinity BETA HCS. Nu weet ik niet welke crossover frequentie ik moet kiezen via de receiver. Nu heb ik voor de center, front en surround speakers 100 hz ingesteld en de LFE voor de subwoofer 120 hz. Maar ik weet niet of dit de optimale instelling is voor de speakers. Zat te denken om de sataliet speakers op 70 hz te zetten en subwoofer op 80 hz.

    Wat is jullie mening.
    Denk dat je aardig in de goede richting zit met 70 voor je speakers, alleen de sub zou ik niet onder de 100Hz zetten, dan houd je een beetje overlap.

    Gewoon wat proberen, dat is het beste, wat je het fijnst vind klinken worden dan je instellingen.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •