De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LOTR irritante beeld-verstoringen

    Onlangs heb ik bij de aankoop van m'n nieuwe dvd-speler de LOTR 2disc erbij gekregen.
    Van het weekend heb ik 'em gekeken en ik irriteerde mij dat er af en toe in het beeld streepjes of puntjes komen. Niet over de hele beeldbuis, maar bijvoorbeeld een streep van 1 cm hoog tot half in het scherm (breed). Het was ook niet constant zo, maar ik heb het toch zeker meer dan 10x gezien. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat je het begrijpt.

    Zijn er mensen die dit zelfde probleem hebben?
    Zou het aan de tv (of dvd speler) kunnen liggen? (lijkt mij sterk, want ik heb het bij andere films niet gezien)

    Wat kan ik eraan doen?

    Arno
    collection
    if it's you, press a button

  2. #2

    Standaard

    Ik kan me herinneren dat ik enigszins dit probleem ook heb gehad.
    Ik had toen mijn dvdspeler op RGB out gezet en op de niet RGB van mijn tv aangesloten..... er liep een lange balk door het beeld van rechts naar links... misschien is dit een zelfde soort probleem

    Hoe heb je je dvd speler op je tv aangesloten?

    GrtZ frank

  3. #3

    Standaard

    RGB?

    Ik heb een scart kabel van mij TV (ext2) naar m'n dvdspeler lopen. Er zit verder geen versterker tussen omdat het om een cinema-set gaat. Ook heb ik een kabeltje voor het digitale geluid van m'n TV naar m'n DVD-speler lopen (maar dat zal er wel helemaal nix mee te maken hebben)

    Als ik jou begrijp dan had je constant die balk? Dat heb ik dus niet. Het verschijnt 1 seconde in beeld en dan is het weer weg. En zo gebeurt dat een aantal keer.

    En bij andere DVD's heb ik het (nog) niet gezien.
    collection
    if it's you, press a button

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zeta
    RGB?

    Ik heb een scart kabel van mij TV (ext2) naar m'n dvdspeler lopen. Er zit verder geen versterker tussen omdat het om een cinema-set gaat.
    Als je tv RGB ondersteund dan is dat meestal de ext1 ingang (even de gebruiksaanwijzing checken)
    Zorg er wel voor dat je een scartkabel gebruikt met alle 21 pinnetjes verbonden.
    Ook moet je in het menu van je dvd-speler RGB inschakelen.
    Mocht dit ook niet helpen dan is de kans groot dat de dvd zelf niet deugt...
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  5. #5

    Standaard

    Heb net ff op de site van m'n tv gekeken. In de online gebruikers handleiding heb ik dit gevonden:

    Note: EXTERNAL 1 can handle CVBS and RGB, EXTERNAL 2 CVBS and Y/C and RGB, EXTERNAL 3 only CVBS

    Ik zal vanavond eens in m'n eigen handleiding kijken en nog eens proberen het via ext1 te doen.

    Kan het niet aan de DVD van LOTR liggen? Met andere dvd's heb ik immers geen problemen.
    collection
    if it's you, press a button

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zeta

    1) Note: EXTERNAL 1 can handle CVBS and RGB, EXTERNAL 2 CVBS and Y/C and RGB, EXTERNAL 3 only CVBS

    2) Kan het niet aan de DVD van LOTR liggen? Met andere dvd's heb ik immers geen problemen.
    1) Dat zit wel goed, moet je nog wel even checken of je DVd speler op RGB ingesteld staat.

    2) Ja, ik denk dat het aan de DVD zelf ligt...
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  7. #7

    Standaard

    En bij andere DVD's heb ik het (nog) niet gezien.
    zoals ik het nu hoor denk ik ook dat het dus aan de dvd zelf ligt....

    GrtZ Frank

  8. #8

    Standaard

    Ik zal de dvd eens proberen af te spelen bij iemand anders.

    thx voor de reacties.
    collection
    if it's you, press a button

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zeta
    Ik zal de dvd eens proberen af te spelen bij iemand anders.
    das een goed idee en probeer anders gewoon even met je instellingen en verschillende scart aansluitingen te klooien....

    GrtZ Frank

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •