Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 49 van 49 worden weergegeven.

Discussie: Metropolis (1927)

  1. #26

    Standaard

    Is die uitzending ook toevallig via de site van arte te volgen? krijgen `m hier niet door
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #27

    Standaard

    Da's mooi nieuws. Ik heb het al voorgeprogrammeerd.

    Wel jammer dat Arte hier in Nederland niet in HD uitzend (of dat het als zodanig niet in m'n pakket voor digitale tv zit). Maar er zal ongetwijfeld een mooie Blu-ray van verschijnen.

  3. #28

    Standaard

    Hoe laat?

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    Hoe laat?
    Zie hier. Om 20:15 is er een voorprogramma (live vanaf de Berlinale dacht ik), om 20:40 begint de film en om 23:10 is er nog een documentaire te zien. En die documentaire is ook nieuw.

    Dat zou een mooi avondje moeten worden.
    Laatst aangepast door Richard B. : 12-02-2010 om 14:09

  5. #30

    Standaard

    Goed nieuws voor de mensen die geen Arte kunnen ontvangen: op de Twitter van MoC las ik dat de uitzending ook gestreamt gaat worden via deze webpagina.

    edit: ik weet alleen niet helemaal zeker of het ook echt om de film gaat of dat het enkel om het omlijstende programma gaat.

  6. #31

    Standaard

    Hoop dat de UPC HD DVR alles goed opneemt, hij staat iig ingesteld.
    Heb deze film nog nooit gezien, maar wel heel benieuwd er naar.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #32

    Standaard

    Wat ik uit deze posting op criterionforum.org begrijp is dat de film toch niet gestreamt zal gaan worden via de eerder vermelde website.

    Hmm.. ik had de film eigenlijk deze week even opnieuw moeten bekijken om straks te kunnen herkennen welke scenes herontdekt zijn. Oh, well.

    edit: volgens een interview zojuist zouden de toegevoegde scenes duidelijk te herkennen moeten zijn omdat ze toch wat mee beschadigt zijn dan de andere scenes.
    Laatst aangepast door Richard B. : 12-02-2010 om 19:27

  8. #33

    Standaard

    Ik heb 't er nu op via de schotel, FTA!

  9. #34

    Standaard

    Na het zien van de uitzending heb ik een kleine impressie geplaatst op criterionforum.org: http://www.criterionforum.org/forum/...276370#p276370

    Ik kijk erg uit naar een Blu-ray release!

  10. #35

    Standaard

    Een hele uitgebreide recensie van The Independent: http://www.independent.co.uk/arts-en...l-1898143.html

    Ik kan me er helemaal in vinden. Het toegevoegde materiaal (en het is veel!) veranderd de dynamiek van de film bijna compleet. Scenes die voorheen heel statisch leken krijgen in de "nieuwe" versie vaak een heel andere toon. Het is bijna een andere film zou ik zeggen.

  11. #36

    Standaard

    die k*t HD DVR box van UPC heeft niets opgenomen, al staat hij wel in het lijstje met opgenomen titels.....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #37

    Standaard

    Zo, dat was geweldig genieten. Naast minstens drie cruciale scenes die zijn toegevoegd is ook het bestaande materiaal enorm verrijkt door toevoeging van zelfs maar minimale beelden. De film is veel meer in balans, en uiteraard een stuk beter en gemakkelijker te volgen.

    De live orkest begeleiding gaf er daarnaast nog een zeer bijzondere extra dimensie aan. Ik hoop dat deze bij de officiële release ook wordt toegevoegd.

  13. #38

    Standaard

    Dat klinkt geweldig! hoop dat ie ook hier in omloop in de bioscoop wordt gebracht!
    En ik kijk nu al uit naar de blu-ray!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #39

    Standaard

    Op de website van Arte is trouwens een 4 minuten durende scene uit de 2010 editie te zien:

    http://www.arte.tv/de/Metropolis-von...C=3055836.html

  15. #40

    Standaard

    Moet Metropolis nog steeds een keer zien, ben ik binnenkort van plan,

    Maar ik heb nu een remastered versie (2 uur), én de 2010 versie (2,5 uur).. welke kan ik beter kijken?

  16. #41

    Standaard

    De lange versie, natuurlijk. Die is het meest compleet. Maar die is ook nog niet uit, dus daar zal je op moeten wachten.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    De lange versie, natuurlijk. Die is het meest compleet. Maar die is ook nog niet uit, dus daar zal je op moeten wachten.
    Ik heb de duitse versie van de 2010, opgenomen vanaf ARTE lijkt me.

    Maar oke, thanks, dan ga ik die eens kijken!

  18. #43

    Standaard

    Ben erg benieuwd hiernaar. Vond de huidige dvd release al erg indrukwekkend.
    Jammer dat er toch één scène nog niet in de film zit.
    Bound only by the paper-thin wrapper of mortality, a soul here lies, struggling to be free, and so it will, thanks to a bowl of bad gezpacho and a man named Calavera.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lagomorph Bekijk bericht
    Ben erg benieuwd hiernaar. Vond de huidige dvd release al erg indrukwekkend.
    Jammer dat er toch één scène nog niet in de film zit.
    Er is nog hoop want er wordt nog steeds regelmatig nieuw materiaal gevonden. Een paar jaar geleden had iedereen de moed al opgegeven dat we de verloren scenes ooit nog zouden kunnen zien. Nou, dat is dus heel anders gelopen. Ik denk dan ook niet dat dit de laatste restauratie is geweest.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Ik heb de duitse versie van de 2010, opgenomen vanaf ARTE lijkt me.

    Maar oke, thanks, dan ga ik die eens kijken!
    Ja sorry, lag erg voor de hand, natuurlijk .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  21. #46

    Standaard

    Goed nieuws voor mensen in en rondom Breda. Metropolis gaat daar over twee weken draaien tijdens het filmfestival Breda.

    Gerestaureerde Metropolis in Breda

    Ter ere van de zestigste editie van het filmfestival in Berlijn, werd op 12 februari de - vlak daarvoor - gerestaureerde filmklassieker Metropolis vertoond op de Brandenburger Tor. Ondanks sneeuw en kou, trok de vertoning heel wat mensen.foto Rainer Jensen/EPA

    BREDA - Het was de sensatie van het filmfestival van Berlijn: de wereldpremière van de gerestaureerde, klassieke film Metropolis.
    Op 12 februari werd hij geprojecteerd op de Brandenburger Tor. Met muzikale begeleiding van het Film Philharmonie orkest. Dik tweeduizend filmfans trotseerden sneeuw en kou om er bij te zijn.

    Na de vertoning ging de film weer even in de kast. Maar niet voor lang: eind maart, tijdens het International Filmfestival Breda, is hij opnieuw op groot scherm te zien. In Breda, in de MustSee-bioscoop. En ook hier: met live muziek. Deze keer van pianist Ivo Verschoor. Na Breda volgt Hong Kong.

    De sensatie van Metropolis zit 'm vooral in het gegeven dat de sciencefictionklassieker van Fritz Lang (1890-1967), decennialang als verloren werd beschouwd. De film werd in 1927 voor het eerst vertoond en was voor die tijd zeer opmerkelijk. Er werkten 36.000 figuranten aan mee, hij had destijds het astronomische bedrag van vijf miljoen rijksmark gekost en zat bomvol innovatieve special effects. Zo wordt er al geskypet, zijn er voor het eerst achtergrondprojecties te zien en ga maar door.

    De film beschrijft een immens grote stad in 2026 waar bovengronds een decadente elite leeft, terwijl in ondergrondse mijnen zwoegende arbeiders worden uitgebuit. Er dreigt muiterij, maar een onbetrouwbare geleerde ontwikkelt een robot die dat moet tegengaan.

    De 153 minuten lange (stomme) film, met Wagneriaanse muziek van Gottfried Huppertz, flopte destijds en werd zo rigoureus ingekort dat er iets overbleef dat nog nauwelijks te volgen was.

    De weggesneden stukken verdwenen voorgoed. Deels werden ze in 2001 gereconstrueerd. Unesco zette die versie van Metropolis op de werelderfgoedlijst. In 2008 werd bij toeval een oude kopie van het onverknipte origineel gevonden in Buenos Aires. Hoewel die in slechte staat verkeerde, kon hij deels worden gerestaureerd. Metropolis kan nu weer bijna op oude lengte worden gezien. Bijna: nog steeds ontbreken een paar minuten. Soit.
    [Bron: BN/DeStem]

  22. #47

    Standaard

    Mooi, daar ga ik dan een kaartje bemachtigen.

  23. #48

    Standaard

    Er is een R1-release aangekondigd voor november...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door IcV2


    When Fritz Lang’s Metropolis debuted in 1927, the groundbreaking science fiction film had a running time of around 150 minutes, but by the time it debuted in the U.S., it had been trimmed to 90 minutes. Given the importance of the film in the development of science fiction movies, there have been many attempts to restore the film to its original length over the years. Most recently in 2001 a restoration combined footage from four different archives to create a 124-minute version, which was widely believed to be the most complete version of the film possible. But in the summer of 2008 a print was discovered in Argentina that included 25 additional minutes of footage, nearly a fifth of the entire film. The new footage was carefully restored and a new 147-minute version of the film debuted for the public in Germany in February with a 60-piece orchestra playing the original score by Gottfried Huppertz.

    The initial performance was streamed over the Internet, but this is a film of epic scale that demands to be seen on something bigger than the typical computer screen.

    Fortunately Kino International, which has acquired North American rights to the restored Complete Metropolis, has plans for plenty of theatrical showings. The film will have its American debut in April at the Turner Classic Movie festival in Hollywood. In May the film will begin a theatrical run at art houses that will eventually encompass all major U.S. markets. Kino will release The Complete Metropolis, which should also look pretty good on those big hi-def TVs, on DVD and Blu-ray in November.

  24. #49

    Standaard

    Klinkt veelbelovend. Al zou ik het, met een ontbrekende scène, nog steeds niet the COMPLETE Metropolis noemen.
    Bound only by the paper-thin wrapper of mortality, a soul here lies, struggling to be free, and so it will, thanks to a bowl of bad gezpacho and a man named Calavera.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •