De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Grote Upgrade: Ideeën en tips gevraagd

    Hallo,

    Ik wil binnenkort de overstap gaan maken van mijn crt televisie met normale dvd-speler,
    naar een full HD set voor op mijn slaapkamer.
    De kijkafstand is zo rond de 2,5 meter, dus een beelddiagonaal van ongveer 90 cm.
    Als blu-ray speler komt er sowieso een Playstation 3.

    Verder ben ik op zoek naar een goede receiver, en een leuk speakersetje.

    Mijn budget ligt op ongeveer 1500 euro. (dat is exclusief de ps 3)

    Lcd, Led, of plasma, barst maar los met ideeën, suggestie's voor apparaten etc.

    bij voorbaat dank
    Onderschrift,

    kun je dat eten?

  2. #2

    Standaard

    Met jou kijkafstand zou ik inderdaad gaan kijken naar een scherm van 94cm.
    Wat surround betreft is het interessant om eens te gaan kijken naar de Onkyo 607, deze wordt regelmatig aangeboden met een speakerset die voor een slaapkamer prima volstaat.

    Wat een mooie set zou zijn o mee te beginnen:

    *Sony KDL-37S5500 BRAVIA €600,-
    *Onkyo SR-TX607 *+/- €400,-

    Zo hou je €500,- over voor een speakerset die op je slaapkamer past

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Met jou kijkafstand zou ik inderdaad gaan kijken naar een scherm van 94cm.
    Wat surround betreft is het interessant om eens te gaan kijken naar de Onkyo 607, deze wordt regelmatig aangeboden met een speakerset die voor een slaapkamer prima volstaat.

    Wat een mooie set zou zijn o mee te beginnen:

    *Sony KDL-37S5500 BRAVIA €600,-
    *Onkyo SR-TX607 *+/- €400,-

    Zo hou je €500,- over voor een speakerset die op je slaapkamer past
    Mmm, met 2,5 meter kijkafstand zou ik dan toch een heel ander advies geven, iets groter en een HD Ready. Wil je Full HD en daar ook het nut van zien op 2,5 meter afstand, dan zit je al krap met een 46inch.

    Deze zeer prijsgunstige plasma is een aanrader±

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...26062/#prijzen

    Als er in stilte naar een Blu ray gekeken wordt, dan is een standalone een aanrader, de PS3 is de stilste niet:

    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe.../bd370/317228/

    Nu heeft TS nog 900 euro over, de Onkyo 607 in je voorbeeld is een hele leuke receiver met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding, een aanrader:

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...27183/#prijzen

    De TS heeft nu nog 550 euro over om een leuke speakerset aan te schaffen. Voor dat geld is wel wat leuks te koop, daar zal TS toch zelf voor op pad moeten gaan....
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als er in stilte naar een Blu ray gekeken wordt, dan is een standalone een aanrader, de PS3 is de stilste niet:
    Das dan ook weer waar, ik weet niet of de nieuwe PS3 Slim hier ook last van heeft of dat hij al een stuk stiller is?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Das dan ook weer waar, ik weet niet of de nieuwe PS3 Slim hier ook last van heeft of dat hij al een stuk stiller is?
    Op het forum hier zo tussen de regels doorgelezen...... hij is iets stiller als zijn wat grotere broer, maar helaas nog steeds hoorbaar aanwezig, de mate waarin wordt door iedereen weer iets anders ervaren, maar stil is anders.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    bedankt voor de adviezen,
    Ik wil sowieso een ps3, omdat je dan ook een gameconsole hebt,
    het geluid van de ps maakt mij iets minder uit, ik zet mijn geluid wel wat harder..

    het grote nadeel van die sony die Roy zegt, is dat die pas vanaf maart leverbaar is.

    even een ander vraagje, naar welke beelddiameter zou ik moeten gaan om het "nut" van full hd te zien?

    ik kan nu nog alle kanten op namelijk.
    Onderschrift,

    kun je dat eten?

  7. #7

    Standaard

    Voor FullHD wordt meestal aangeraden om voor 40" of 42" te gaan. Bij kleinere schermen zul je vanwege de dichtheid van de pixels niet veel verschil zien tussen HD-Ready(1366x768) en Full-HD(1920x1080).

    Het Advies van Roy de Jong heeft meer te maken met de kijkafstand zodat je een beter overzicht hebt bij het gamen en van DVDPF met de dichtheid van het scherm. Voor het gamen zou ik zelf eerder voor een 37" kiezen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Voor FullHD wordt meestal aangeraden om voor 40" of 42" te gaan. Bij kleinere schermen zul je vanwege de dichtheid van de pixels niet veel verschil zien tussen HD-Ready(1366x768) en Full-HD(1920x1080).

    Het Advies van Roy de Jong heeft meer te maken met de kijkafstand zodat je een beter overzicht hebt bij het gamen en van DVDPF met de dichtheid van het scherm. Voor het gamen zou ik zelf eerder voor een 37" kiezen.
    Mmmm, ik zie dat ik weer eens vergeten ben om een berichtje te versturen......

    Had vergeten te versturen:

    >>even een ander vraagje, naar welke beelddiameter zou ik moeten gaan om het "nut" van full hd te zien?<<

    Mijn antwoord was:

    Wil je echt het nut van full HD kunnen zien op 2,5 meter afstand, dan dien je minimaal een 50inch te hebben en een paar goede ogen.

    Lees dit artikeltje maar eens,(http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkaf...hdtv-20090626/ )er zijn er nog veel meer die gaan over dit onderwerp maar die kan je ook zelf zoeken met google. De mensen kopen vaak een veel te kleine full hd tv zonder dat zij daar nut van hebben, zij hadden voor dat geld beter een grotere HD ready kunnen kopen, maar de markt bied aan wat de kopers willen. Zo is een 32inch Full HD weggegooid geld als je daar 2 meter vanaf gaat zitten, maar goed de sukkel heeft een full HD en als ie er blij mee is..... oke volgende klant

    Ook 37 inch stelt in deze tijd geen reet meer voor, dat is voor die bekrompen figuren die 82cm als groot doet aanhoren en dan is 90 toch wel heeeeeeeeeeeeel groot, ja ja ja in het gewone SD tijdperk dan misschien, maar in het Full HD tijdperk is het een waardeloze/nutteloze beeldmaat om op 2 meter afstand naar een full HD bron te gaan kijken, met onze ogen heeft dat gewoon geen nut, kun je beter en goedkoper uit de voeten met een 42inch HD Ready, maar goed de niet kenners kijken alleen maar naar de termen full hd en hd ready en wat is beter.......

    Zo heb je ook van die mensen die zo'n plastic alles in 1 barrel met liefst 2.1 geluid kopen en die dan denken dat ze ook naar DTS HD Master luisteren.....

    Ach..... en dan hebben die dozenschuivers een slechte naam..... ik denk dat heel veel mensen het gewoon verdienen om met een grote doos en een tik onder de kont de winkel uitgezet te worden, ze zijn vaak te lui om verder te kijken dan hun neus lang is.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Ik kijk op ong 2 meter naar een 37" HD ready (plasma). Dat is voor DVD's erg mooi kijken en voor HD beeld wellicht wat klein (lees: nu ben ik er tevreden mee maar als ik meer geld hád zou ik zeker een of twee maatjes groter willen).
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  10. #10

    Standaard

    oke, hoewel ik nu op een oude 24" crt kijk, wil ik inderdaad flink groter, dus dacht ik zo rond de 37" omdat je dan ongeveer de helft vergroot.
    En omdat ik daarnaast ook nog een mooie receiver en speakerset wil, zit een grotere er waarschijnlijk niet in.

    Op die 2,5 meter zie ik waarschijnlijk dus het verschil tussen hd-ready en full hd niet, (tenminste, niet op zo'n maat scherm)
    weet iemand misschien hoe dat met eventuele 3d effecten zit?
    in hoeverre die door een hd ready tv goed worden weergegeven?

    aangezien we daar langszaam aan steeds meer naar toe gaan...

    Hoewel ik inderdaad stiekem naar blu-ray neig, is mijn voornaamste insteek toch nog steeds dvd's kijken en gamen, vandaar ik van een ps3 uitga in tegenstelling tot een standalone speler.

    Die Onkyo 607 lijkt mij inderdaad ook een mooie receiver.
    en ik weet dat ik voor een speakerset het beste gewoon kan gaan luisteren.
    Onderschrift,

    kun je dat eten?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •