De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: instelling

  1. #1

    Standaard instelling

    he hallo....

    ik heb thuis een samsung hdready le32n7 tv...en een home cinema set van pioneer rcs 606h.....
    nu is mijn vraag,als ik in het menu van de dvd recorder en dan
    video in/out-----componentvideo-----interlaced ( i )
    progresssie ( p )
    wat stel ik hiermee....de pixels van de tv....????

    en ik was van plan een blue ray speler te kopen,maar word mijn beeld dan veel scherper als een dvd....of is het de moeite niet een blue ray te kopen,omdat de tv hdready is....

    groeten Emiel

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henkemiel Bekijk bericht
    he hallo....

    ik heb thuis een samsung hdready le32n7 tv...en een home cinema set van pioneer rcs 606h.....
    nu is mijn vraag,als ik in het menu van de dvd recorder en dan
    video in/out-----componentvideo-----interlaced ( i )
    progresssie ( p )
    wat stel ik hiermee....de pixels van de tv....????

    Daarmee stel je in dat je bij de keuze P alle beeldlijnen in 1x krijgt, zowel de even als de oneven lijnen worden dan gelijktijdig naar het scherm gevoerd. Bij i worden de even en oneven lijnen na elkaar(om en om) naar het scherm gevoerd, bij 99,99 % van de beeldbuis TV's werkt het met interlaced, een beeldbuisTV kan op een hele kleine uitzondering na niet alle beeldlijnen in 1x weergeven. De huidige generatie schermen (plasma en LCD) kunnen wel een progressive signaal verwerken.

    en ik was van plan een blue ray speler te kopen,maar word mijn beeld dan veel scherper als een dvd....of is het de moeite niet een blue ray te kopen,omdat de tv hdready is....

    groeten Emiel
    Als je een Blu Ray speler koopt dan zul je het verschil tussen een DVD en een Blu Ray wel kunnen zien, al zal het verschil in jouw geval niet wereldschokkend zijn, je TV is namelijk voor het HD tijdperk wel wat aan de kleine kant en als je dan ook nog een beetje ver van je TV zit(rond de 3 meter) dan heeft het weinig nut. Mocht je er over denken om in de toekomst toch een grotere Full HD tV te nemen, dan kun je vast investeren in een Blu Ray speler en een collectie Blu Ray schijfjes.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Zelf heb ik ook een BD speler waarmee ik zowel DVD als BD bekijk op een 32" HD Ready TV en op 3 meter afstand. Ik gebruik de 720p stand omdat het beeld dan als progressief naar de TV gaat en deze resolutie ook het dichtst bij die van de TV ligt. Het grootste verschil tussen het kijken naar BD en DVD zijn de rust en de detaillering. Ondanks dat de resolutie van deze TV lager is en geen 24p ondersteund, zul je toch verschil zien.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Zelf heb ik ook een BD speler waarmee ik zowel DVD als BD bekijk op een 32" HD Ready TV en op 3 meter afstand. Ik gebruik de 720p stand omdat het beeld dan als progressief naar de TV gaat en deze resolutie ook het dichtst bij die van de TV ligt. Het grootste verschil tussen het kijken naar BD en DVD zijn de rust en de detaillering. Ondanks dat de resolutie van deze TV lager is en geen 24p ondersteund, zul je toch verschil zien.
    Wereldschokkend
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wereldschokkend
    Bij mij zeker wel, zelfs vrouwen zagen het toen ik nog HD ready keek.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •