De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.

Discussie: Star Trek TOS box

  1. #1

    Standaard Star Trek TOS box

    Hallo,

    Ik ben de blije eigenaar geworden van seizoen 1 van star trek TOS op blu-ray, nu is alleen het probleem dat de laatste disc elke keer los zit bij het openmaken van de keepcase.
    Heeft iemand anders daar ook last van, of ligt het gewoon aan mijn keepcase?

    mvg, stanley

  2. #2

    Standaard

    De laatste disc zat bij mij er ook los in. Je moet hem flink aandrukken wil hij vast gaan zitten. Dus het ligt gewoon aan de keepcase.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  3. #3

    Standaard

    Er zijn in Amerika ook al klachten over, dus het is een veel voorkomend probleem in ieder geval.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  4. #4

    Standaard

    Hier geen probleem
    Sony KDL-40X3500 LCD, Sony BDP-S480 Blu-Ray speler, Popcorn C-200, Denon AVR-2809 Receiver, Kef IQ7SE Front Speakers, Kef IQ5SE Surround Speakers, Kef HTS2001.2 Center Speaker + Surround Back Speakers, Kef PSW2010 Subwoofer
    Blu-Rays: 397 Collectie

  5. #5

    Standaard Volgorde

    Heb nog nooit een Startrek aflevering gezien , maar wil graag alsnog een "ouwe Trekkie" worden.
    Heb dan ook deze box besteld bij NLstore toen-ie daar nog 23 Euro kostte...en ik heb goede hoop dat hij komt, omdat iemand 'm bij Bol bestelde en net binnen heeft, ook voor deze foute prijs...

    Maar nu de vraag:
    In welke volgorde zijn de diverse bd verzamelingen te bekijken?

    Bedankt!
    Barend

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door barend Bekijk bericht
    Heb nog nooit een Startrek aflevering gezien , maar wil graag alsnog een "ouwe Trekkie" worden.
    Heb dan ook deze box besteld bij NLstore toen-ie daar nog 23 Euro kostte...en ik heb goede hoop dat hij komt, omdat iemand 'm bij Bol bestelde en net binnen heeft, ook voor deze foute prijs...

    Maar nu de vraag:
    In welke volgorde zijn de diverse bd verzamelingen te bekijken?

    Bedankt!
    Barend
    Ik begrijp je vraag niet helemaal maar als vraagt of je eerste de tv serie moet kijken of de films die nu ook uit zijn op BD dan nartuurlijk eerste de tv serie. Ik heb het hier wel alleen over TOS.

    Ik neem aan dat op BD net als bij de dvd de volgorde van de aflevering zoals zijn uitgezonden op disk staan. Dit is niet altijd de volgorde van opnamen. Zeker bij het eerste seizoen van TOS zit daar nog wel wat variatie in.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt!
    Wat raad je me aan om na TOS te zien?
    Ik bedoel, dat dode personen nietv ineens weer tot leven komen of zo...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door barend Bekijk bericht
    Bedankt!
    Wat raad je me aan om na TOS te zien?
    Ik bedoel, dat dode personen nietv ineens weer tot leven komen of zo...
    Volg gewoon de volgorde waarin de series zijn uitgekomen zijnde TNG/DS9/VOY/ENT. Daarop aan getekend dat TNG seizoen 6/7 gelijk lopen aan DS9 seizoen 1/2 in het star trek universe zijn dat de jaren 2369/2370 en DS9 3 t/m 7 aan VOY 1 t/m 5 1/2 in het star trek universe zijn dat de jaren 2371/2375.

  9. #9

    Standaard

    Tussen TOS en TNG heb je ook nog TAS (The Animated Series). Als je je echt compleet wil verdiepen in het Star Trek universe mag je die niet overslaan.

    TAS is trouwens 1 DVD box die ergens in 2007 (dacht ik) uitgekomen was.

    Star Trek tot zover omvat (zonder de boeken) :

    TV series : TOS, TAS, TNG, DS9, VOY, ENT (elk steeds met hun eigen crew behalve TAS is animated met TOS crew)

    films : 10 films (is ook een knappe DVD box set) + de 11e film is pas in theaters geweest
    films 1-6 zijn met de TOS crew
    film 7 is vooral de TNG crew maar ook met TOS acteurs in bijrollen
    films 8-10 is met de TNG crew
    film 11 (2009) is met een ganse nieuwe crew

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door barend Bekijk bericht
    Heb nog nooit een Startrek aflevering gezien , maar wil graag alsnog een "ouwe Trekkie" worden.
    Heb dan ook deze box besteld bij NLstore toen-ie daar nog 23 Euro kostte...en ik heb goede hoop dat hij komt, omdat iemand 'm bij Bol bestelde en net binnen heeft, ook voor deze foute prijs...

    Maar nu de vraag:
    In welke volgorde zijn de diverse bd verzamelingen te bekijken?

    Bedankt!
    Barend

    Als je doelt op de afleveringen zelf van de TOS dan kun je ze bekijken in de volgorde waarop ze op de disc staan. Alternatief is het kijken op stardate en dan staan de afleveringen door elkaar heen. Er was in de chronologisch eerste aflevering een andere dokter dan McCoy, dus je krijgt het effect bij de eerste rangorde dat McCoy zonder een verklaring in een enkele aflevering wordt vervangen door een andere, oudere dokter.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #11

    Standaard

    ik ben net begonnen met het kijken van Star Trek TOS op blu ray.

    ERG leuk.

    En het beeld is echt verbluffend goed, maar ik heb dan ook naar de opgepoetste versie gekeken.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    ik ben net begonnen met het kijken van Star Trek TOS op blu ray.

    ERG leuk.

    En het beeld is echt verbluffend goed, maar ik heb dan ook naar de opgepoetste versie gekeken.
    De TOS Blu-Ray is zowieso opgepoetst, onafhankelijk van hoe je ernaar kijkt. Wat jij waarschijnklijk bedoelt, is dat je de vernieuwde special effects gekozen hebt om naar TOS te kijken. Als alternatief kan je ook naar de originele special effects kijken maar die (en de rest van de beelden) zijn wel ook volledig 'gerestored'.

    De oudere DVD releases van TOS (2003) zijn de oudere, niet-gerestorde versies. Dit is enkel met de oude special effects en het beeld is er ook niet opgepoetst zoals ze dat in de latere jaren gedaan hebben.

    Ik denk dat de eerste uitgave van de opgepoetste beelden (samen met de nieuwe special effects) de HD-DVD + DVD set was van enkele jaren geleden. Omdat HD-DVD intussen een dood formaat is, hebben ze het dan maar overgedaan op Blu-Ray.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door STaN_THe_MaN Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben de blije eigenaar geworden van seizoen 1 van star trek TOS op blu-ray, nu is alleen het probleem dat de laatste disc elke keer los zit bij het openmaken van de keepcase.
    Heeft iemand anders daar ook last van, of ligt het gewoon aan mijn keepcase?

    mvg, stanley
    Ik heb gisteren seizoen twee binnen gekregen precies hetzelfde euvel.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Ik heb gisteren seizoen twee binnen gekregen precies hetzelfde euvel.
    Waar heb je die gekocht? prijs?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Puma Bekijk bericht
    Waar heb je die gekocht? prijs?
    Bij bol.com voor waarschijnlijk te veel.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •