De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Denon blu-ray speler aansluiten op Sony receiver

    Ik ben van plan om op korte termijn een nieuwe blu-rayspeler aan te schaffen, de Denon DVD-3800BD. Deze speler beschikt over een Realta HQV T2-videochip. Wat ik mij afvraag, is welk apparaat, de speler of de receiver, het beeld decodeert en upscalet. Ik hoop wel dat de speler deze taak op zich neemt, want mijn receiver is uitgerust met een ouderwetse Faroudja DCDi-chip.

    Ik sluit alles als volgt aan: vanaf de blu-rayspeler loopt een HDMI-kabel naar de receiver. Die stuurt het beeld en geluid door. Vanaf de receiver loopt een HDMI-kabel naar mijn LCD-tv, voor het beeld. Ik gebruik dus bitstream voor de audio.

    Wie weet dus welk apparaat de video decodeert en of ik dit eventueel zelf kan bepalen?
    Laatst aangepast door Dennie Gitz : 16-09-2009 om 22:47

  2. #2

    Standaard

    Dat doet de bluray speler mits je dit aangeeft in je receiver. Je moet instellen dat je receiver het beeld met rust laat...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Ik heb in de instellingen van de receiver en de handleiding gekeken, maar ik kan werkelijk nergens vinden hoe ik de receiver kan dwingen het beeld met rust te laten.

    Iemand nog een idee?

  4. #4

    Standaard

    Ik heb even de gebruiksaanwijzing doorgenomen en wat daar in staat is dat deze receiver alleen de upscaler gebruikt bij analoge signalen. Zie pagina 39 en 64. Met een 1080p signaal over HDMI ingang doet ie dus niks en wordt dus de upscaler/videochip gebruikt van de speler...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Ok! Ik ben er zeer blij mee, want de video-DAC van de speler is veel beter dan die van de receiver.

    In ieder geval onwijs bedankt voor je hulp en uitleg!

  6. #6

    Standaard

    Waar heb jij in vredesnaam een DAC voor nodig bij een volledig digitale videoverbinding?

  7. #7

    Standaard

    Ik heb een schema van de video- en audioverwerking van de speler gezien. Daar is in te zien dat de Denon het beeld via een aantal DAC's via HDMI naar de receiver stuurt.

    De receiver doet er verder niets mee. Het lijkt mij dus dat de speler de beeldverwerking op zich moet nemen.
    Laatst aangepast door Dennie Gitz : 19-09-2009 om 22:50

  8. #8

    Standaard

    DAC betekent Digital Analog Converter.
    Maar jij transporteert je beeld dus volledig digitaal, dus deze wordt NIET gebruikt.

    Leuk he, marketingreutemeteut?

  9. #9

    Standaard

    Ik heb een en ander verkeerd uitgelegd. Ik ging er automatisch vanuit dat alles wat beeld verwerkt een DAC is. Nu ik opnieuw naar het schema kijk, zie ik inderdaad dat er voor HDMI geen DAC wordt gebruikt. De Realta is onder andere een scaler en een I/P-converter. Het beeld wordt dus door de Realta via HDMI naar de receiver gestuurd. De definitie van de term DAC was mij reeds bekend, maar daar dacht ik dus even niet aan!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •