Pagina 149 van 167 EersteEerste ... 4999139145146147148149150151152153159 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.701 tot 3.725 van 4160 worden weergegeven.
  1. #3701

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KunDun Bekijk bericht
    Must-see's....

  2. #3702

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd Bekijk bericht
    Must-see's....
    Wellicht niet voor iedereen, maar voor een western liefhebber zoals ik absoluut wel.

  3. #3703

    Standaard

    Ik doelde dus juist op de aanraders voor een algemene filmliefhebber, maar geen uitgesproken westernliefhebber (doch ook geen hater).
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #3704

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd Bekijk bericht
    Must-see's....
    Waarom niet?
    Favoriete film genre: Mafia / Western

    'The World Is Yours'

    "Say 'ello to ma' li'l frien"

    "In Sicily, women are more dangerous than shotguns."

  5. #3705

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik doelde dus juist op de aanraders voor een algemene filmliefhebber, maar geen uitgesproken westernliefhebber (doch ook geen hater).
    Precies, en daarbij is dit absoluut geen must see. Als liefhebber kunnen er misschien mensen zijn die deze als must-see beoordelen.

    Voor mij is dit iig een erg matige western met irritante romance scenes zonder diepte, dat me het verbaasde dat deze film werd verbonden met de woorden must-see.

  6. #3706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik streef niet naar een collectie van 100 westerns, maar heb er nu nog maar een handjevol. Welke must-see's missen nog in onderstaand lijstje?

    - Butch Cassidy and the Sundance Kid
    - A Fistful of Dollars
    - A Fistful of Dynamite
    - For a Few Dollars More
    - The Good, the Bad and the Ugly
    - High Noon
    - The Magnificient Seven
    - My Darling Clementine
    - The Proposition
    - The Searchers
    - Unforgiven
    - The Wild Bunch
    - Once Upon a Time in the West
    - The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford
    Patrick, een echte aanrader zijn de westerns met James Stewart . Mijn favorieten zijn vooral Broken Arrow en Shenandoah (speelt zich af in de amerikaanse burgeroorlog).
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  7. #3707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik streef niet naar een collectie van 100 westerns, maar heb er nu nog maar een handjevol. Welke must-see's missen nog in onderstaand lijstje?
    The Long Riders

  8. #3708

    Standaard

    Een aantal erkende toppers uit het genre zijn nu voor een mooie prijs te koop:



    Winchester '73 €4,99 bij FRS



    My Darling Clementine (2DVD) (Special Edition) €8,99 bij Cosmox



    The Gunfighter € 5,99 bij FRS



    The Ox-Bow Incident € 5,99 bij FRS



    Man Who Shot Liberty Valance € 7.99 bij FRS

  9. #3709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Een aantal erkende toppers uit het genre zijn nu voor een mooie prijs te koop:



    Winchester '73 €4,99 bij FRS



    My Darling Clementine (2DVD) (Special Edition) €8,99 bij Cosmox



    The Gunfighter € 5,99 bij FRS



    The Ox-Bow Incident € 5,99 bij FRS



    Man Who Shot Liberty Valance € 7.99 bij FRS
    Bovenstaande westerns zijn al tig keer in NL op dvd verschenen. Niettemin alle toppers.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  10. #3710

    Standaard



    Vorige maand is Stagecoach in Nederland op DVD verschenen. Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van deze uitgave?

  11. #3711

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht


    Vorige maand is Stagecoach in Nederland op DVD verschenen. Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van deze uitgave?
    Als de kwaliteit net zo waardeloos is als de hoes...

  12. #3712

    Standaard

    Zaterdag voor het eerst Day of anger ( I giorni dell'ira ) gezien en rolt voor nu zo m,n spaghetti western top 10 in, wat een heerlijke film met weer een geweldige rol van Lee van Cleef. Als iemand de regio 1 versie van deze film nog weg doet of weet te vinden hou ik me van harte aanbevolen, want is volgens mij niet meer te verkrijgen.
    Laatst aangepast door Dennis Kuijper : 22-06-2009 om 18:59
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  13. #3713

    Standaard

    Bij DVDPacific is een deel van de pre-orders van LONELY ARE THE BRAVE de deur en nu staat er al voor de officiele releasedatum 'on-order'...

    **********************************

    BACKLASH (1956)
    (IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0048976/ )
    Geweldige Western, ver boven verwachting!
    Het verhaal is spannend, veel actie van begin tot eind. En met een prima cast, die er ook zin in heeft. Donna Reed (35) spat van het scherm! Even wennen is Richard Widmark in een romantische rol, maar ook dit gaat hem goed af, maar wat wil je ook met Donna Reed als co-star.
    De kleine Harry Morgan in een serieuze rol (evenals in YELLOW SKY), is eveneens nog ff wennen.
    John McIntire en de support-act van Barton McLane zijn ook top.

    Kleine minpuntjes zijn de over-acting van William Campbell en waar haalt Donna Reed in die afgelegen, stoffige oorden haar garderobe van de mooiste dust-free outfits vandaan (dezelfde vraag die we ook kunnen stellen aan Linda Cristal in 'The High Chapparral')? En op de postkoets staat eerst 'Arizona and New Mexico Stage Lines', even later 'Wells Fargo and Co.'.

    Alle Western items komen voorbij: indianen, het leger, gunslinger, outlaws, stoere vrouwen, postkoetsen, veel paarden, conflicten tussen grootgrondbezitters, goud- koortst, en de geweldige Western-stadjes. Alle opnames zijn op lokatie opgenomen, geen studio-acoustiek, wow! Daarvoor een extra punt.
    Prachtige buiten-opnames, waaronder landschappen, in breedbeeld Technicolor. De locaties lijken veel op die in 'Winchester 73'.
    In tegenstelling tot te lage IMDB-score; om vaker te zien, minstens een IMDB *8/10. Weer zo'n Western-pareltje. Aanrader!

    Filmposters: http://tinyurl.com/nm6mua

    PS
    De DVD is een R-2UK, gerestaureerd, geen subs, maar die hebben we geen enkel moment gemist: zouden ook die prachtige (landschaps-) beelden verpesten. De trailer op de DVD is niet gerestaureerd.

    DVD gekocht bij Play.com; in verhouding wat prijzig, maar wat wil je, als in een verenigd Europa elk land op eigen houtje de film uitbrengt...
    Laatst aangepast door kit carson : 11-07-2009 om 15:48

  14. #3714

    Standaard

    Patrick Open Range is nog wel een aanrader uit 2003 met Duvall en Costner.

    En die mag niet ontbreken: Dances with Wolves.

  15. #3715

    Standaard



    Red Sun/Soleil rouge (1971)

    Een Western met Charles Bronson, Alain Delon en de Japanse Toshiro Mifune die een samurai speelt, mijn verwachting was vrij hoog gespannen.

    Link (Charles Bronson) bereid samen Gauche (Alain Delon) en treinroof voor. Na een wat vrij makkelijke shoot-out blijft een van de twee gewond achter. Hebzuchtig door het geld laat de ander hem gewoon voor dood liggen, maar niet voordat hij het zwaard steelt wat een gift van de Japanse keizer voor de Amerikaanse president was.
    Gelukkig is er een samurai aan boord die dit niet over zijn kant kan laten gaan, de eer van de hele natie is geschonden! Hij krijgt de opdracht om het zwaard binnen zeven dagen terug te brengen naar de ambassadeur. Lukt dit niet dan zullen ze beiden harakiri plegen.
    Link wordt gedwongen om Gauche te gaan zoeken, aangezien zijn wapens afgepakt zijn heeft hij weinig keuze. Met veel tegenzin begint hun zoektocht.

    Het verhaal wat volgt is niet cliche maar wordt nooit echt speciaal. De film heeft genoeg actiemomenten maar nooit kan je je helemaal inleven. Dat is jammer want er had veel meer ingezeten. Datzelfde geldt ook voor de mooie locaties, het is erg jammer dat die niet zo mooi gefilmd zijn. Daar had ook veel meer uitgehaald kunnen worden.

    Dat is ook mijn conclusie, een vermakelijke film waar veel meer inzat. Voor een Western zeker niet slecht en voor iedereen die van dit genre houdt is het ook zeker een aanrader.

    ***

  16. #3716

    Standaard

    Tip!



    De veelgeprezen Budd Boetticher box kost nu, met gebruikmaking van de 25%-kortingscode SUPERSALE, slechts US$24.68 bij Deepdiscount.com

  17. #3717

    Standaard

    quigley down under vond ik altijd wel een aardige film.

  18. #3718

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Tip!



    De veelgeprezen Budd Boetticher box kost nu, met gebruikmaking van de 25%-kortingscode SUPERSALE, slechts US$24.68 bij Deepdiscount.com
    damn, heb er zelf wat meer voor moeten betalen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #3719

    Standaard

    Een ene Thadd Turner is met zijn eerste films als regisseur bezig. Zie IMDB. Alle 3 westerns waarvan 1 met Val Kilmer die als Doc Holliday al een mooie rol heeft neergezet. Deze Thad Turner is wel al betrokken geweest met Westerns en heeft het voor mij onbekende 'Miracle at Sage Creek' geschreven en wat geacteerd.
    De titels; The hard ride; The last horseman; Palominas.
    Ik ben benieuwd! Vooral naar die met Val Kilmer die het niveau van een film flink omhoog kan halen wat mij betreft.

  20. #3720

    Standaard

    Voor Western DVD's en Blu-ray discs is Play.com tegenwoordig makkelijk te 'browsen' onder Western A-Z.

    (Er zitten ook veel R-2NL's tussen; prijzen inkl. porto.)

  21. #3721

    Standaard

    Ik heb 2 dagen geleden Appaloosa gezien met en van Ed Harris. Vond het wel een vermakelijke film.
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  22. #3722

    Standaard

    Hmm, in dit topic zit iig geen leven meer. Maar deze film moet men toch wel gezien hebben:

    Sergeant Rutledge

    Een van de beste Fords, zonder meer! Woody Strode speelt een oscar-waardige rol als soldaat die beschuldigt wordt van moord.Een mix van rechtbank drama en western. Monument Valley is weer op zijn best te zien, en Jeffrey Hunter is ook weer te zien als rechtschapen soldaat. Deze Ford film blinkt voor mij uit door minder over-acting en minder overdreven karakters.

    Alleen op regio 1 uit, maar dat kan ik mis hebben.

  23. #3723

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd Bekijk bericht

    Alleen op regio 1 uit, maar dat kan ik mis hebben.
    Klopt volgens mij. Ik heb 'm in een John Ford box met Cheyenne Autumn en nog drie niet-westerns. Ik onderschrijf de mening van Kees helemaal. Zeer goede film. Volgens mij een van de minder bekende John Ford westerns, maar zeer de moeite waard.

  24. #3724

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Een aantal erkende toppers uit het genre zijn nu voor een mooie prijs te koop:




    My Darling Clementine (2DVD) (Special Edition) €8,99 bij Cosmox




    Man Who Shot Liberty Valance € 7.99 bij FRS
    "Erkende toppers'' hmmm.. altijd duikt daarin maar weer die regisseur John Ford bagger op.
    Mag mij tot de harde kern van de Westernliefhebbers rekenen, maar met deze regisseur heb ik totaal niets. The Searchers als uitzonderring, maar die wordt weer verziekt door 1 van die 2 Westernparasieren: Hank Wardon. (Die andere is Walter Brennan).

    => Western pareltjes zijn o.a. Lust for Gold, The Furies, The Stalking Moon, Backlash, Forty Guns, Yellow Sky, Day of the Outlaw, 3:10 to Yuma (1957),
    (De laatste 5 ook in R-2), Tension at Table Rock (do. 17/9, BBC2, v.a. 12u.).

    Erg vermakelijk: The Professionals, McKenna's Gold, Shane.

    Neo-Westerns: Lonely are the Brave, Bad Day at Black Rock, Hud.
    (De laatste 3 ook in R-2)
    Laatst aangepast door kit carson : 10-09-2009 om 05:02 Reden: spelling

  25. #3725

    Standaard

    Tarantino zei laatst dat hij nog graag een western wilde doen.

Pagina 149 van 167 EersteEerste ... 4999139145146147148149150151152153159 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •