De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Probleem met Pioneer VSX-919AH

    Heb nu een week de VSX en ben zeer tevreden maar wanneer ik naar m'n TVIX kijk heb ik altijd het probleem dat er een lijntje in het beeld zit.
    Dus het ziet er als volgt uit:
    Normaal zou het zo moeten zijn:
    ##########
    ##########
    ##########

    Maar ik krijg het altijd zo:
    ######## #
    ######## #
    ######## #

    Dus langs de rechterkant krijg ik altijd een zwart lijntje (de spatie). Ik moet dan altijd naar de instellingen van de tv gaan om daar dan eerst via "Alleen Scannen" het beeld naar rechts doen en dan moet ik het op 16:9 zetten om op te lossen.

    Weet iemand hier de oorzaak van want heb al naar vanalles zitten zoeken
    Mijn tv is trouwens een Samsung LE40E656.

  2. #2

    Standaard

    Het lijkt er op dat je een complete verticale lijn mist, maar waarom en bij welke bronnen en verbindingen is niet duidelijk. Het kan zijn dat het een probleem van de TV, bron of de receiver is, daarom de volgende vragen:

    Wat is TVIX?
    Geeft de receiver de bronnen goed door?
    Heb je er ook last van als je gebruikt van bronnen die direkt op de TV zijn aangesloten?
    Heb je er ook last van wanneer je de speler rechtstreeks op de TV is aangesloten?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het lijkt er op dat je een complete verticale lijn mist, maar waarom en bij welke bronnen en verbindingen is niet duidelijk. Het kan zijn dat het een probleem van de TV, bron of de receiver is, daarom de volgende vragen:

    Wat is TVIX?
    Geeft de receiver de bronnen goed door?
    Heb je er ook last van als je gebruikt van bronnen die direkt op de TV zijn aangesloten?
    Heb je er ook last van wanneer je de speler rechtstreeks op de TV is aangesloten?
    Een TVIX is een soort van mediacenter (zoals popcorn enzo). De receiver geeft de bronnen allemaal goed weer maar het is alsof de receiver de instellingen van het beeld van de tv reset en enkel bij de TVIX want bij mijn BR speler (ook van pioneer BDP-320) doet ie dat niet

    En voor dat ik mijn nieuwe receiver had was de TVIX direct aangesloten aan de tv en toen had ik dat niet (ook niet met mijn oude receiver) dus daarom dat ik denk dat het aan de VSX ligt.

  4. #4

    Standaard

    Bij een Samsung TV kan het beeld per bron ingesteld worden, vandaar dat het lijkt of deze de instellingen reset. Daarnaast zijn er verschillende beeldmodi beschikbaar wat er ook voor kan zorgen dat het beeld bij iedere bron anders is.

    Ik neem aan dat je de receiver nu als switch gebruikt tussen de TVIX en de BDP-320. Om vast te kunnen stellen of de receiver defekt is, kun je het beste zelf experimenteren met de verbindingen en instellingen van de TV. Wissel bvb eens de HDMI connectoren van de bronnen aan de achterkant van de receiver. Op deze manier kun je er makkelijker achter komen wat het probleem is en waar het door veroorzaakt wordt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •