Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 170 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs Bekijk bericht
    Ik dacht gelezen te hebben dat The Perfume ook 1080i was.

    Enfin bij Resident Evil 3 is wel het geval. 1080i50. Getest met PowerDVD en via Panasonic BD55 op Samsung TV.

    Net even gecheckt. Perfume is ook 1080i. Ik denk dat voor beide films RCV de master van de hdtv-uitzendingen heeft gebruikt. Tijd voor een aantal kritische e-mails naar RCV.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Ik zal de opmerking aan de reviewer doorgeven.
    Pas dan gelijk je eigen Hairspray review ook aan

    Hairspray heeft een speeltijd van 116 minuten (niet 112) en de DTS HD MA soundtrack is 7.1 (niet 5.1).

    Zie ook: http://forum.kalibravo.nl/forum_post...88&PID=272#272
    Laatst aangepast door Arnold van Oostrum : 05-09-2009 om 15:14

  3. #53

    Standaard

    Shine a light is ook 1080i.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #54

    Standaard

    I can get no satisfaction...

  5. #55

    Standaard

    Hoe kan je zien of het 1080i dan wel 1080p betreft? Heb een PlayStation, op display drukken geeft alleen audiocode en beeldcode (avc/mpeg etc). Ik had wel zo'n 1080i/p moment toen ik de gele sticker zag met full1080...

    Ik vind house of flying daggers en curse of THE golden flower er goed uitzien, af en toe een softe beeld maar verder prima, vooral golden flower is dik in orde.

  6. #56

    Standaard

    Je kan wel ergens op de PS3 de streaminfo opvragen.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Hoe kan je zien of het 1080i dan wel 1080p betreft? Heb een PlayStation, op display drukken geeft alleen audiocode en beeldcode (avc/mpeg etc). Ik had wel zo'n 1080i/p moment toen ik de gele sticker zag met full1080..
    Meestal zit er op je TV wel een soort infoknop die de resolutie weergeeft.

  8. #58

    Standaard

    Maar dat heeft alleen zin als op je op 1080p/24 kijkt, want als je uitstuurt op 1080i/p60 of 720p/60, kan je uit de info moeilijk opmaken of de disc 1080p/24 of of 1080i/60 is, want ze worden beiden als exact hetzelfde signaal uit de speler geslingerd.
    Is de disc 1080i/50, dan zie je dat wel meteen, omdat de speler dan 50 HZ uitstuurt.

  9. #59

    Standaard

    Op mijn Sony BR speler kan ik dat makkelijk zien aan het blauwe 24p lampje. Als die aan is is het 1080/24p materiaal. Is ie niet aan, dan is het 1080/50/60/i die door de upscaler progressive wordt weergegeven.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #60

    Standaard

    Blade heeft de volgende specs :

    2.35:1 AVC 1080P
    DTS-HD Master Audio 5.1 (16-bits)
    NL subs

    Geen enkele extra te vinden op de disc helaas.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Curse of the golden flower heeft een prima, hd-waardig beeld en een fantastisch geluid.
    De beeldkwaliteit is werkelijk fantastisch, mooi scherp en een verbazingwekkende kleurverzadiging, die me van begin tot einde met open bek heeft doen kijken, maar..............NEEN, NEEN, NEEN...DE VERKEERDE BEELDVERHOUDING!!!

    Alweer een 1:2,35 verhouding verkloot tot 1:1,78! Hier word ik niet goed van!

    De Amerikaanse release heeft wel de juiste aspect ratio, maar die is Region A locked!

    Heeft iemand een idee wanneer ie in Engeland wordt gereleased, want daar zal ie ongetwijfeld wel juist worden uitgebracht.

    Tot die tijd houd ik deze wel, het is een prachtige film (vooral qua vorm, kostuums en sets en muziek, verhaal wel wat magertjes, maar wordt ruimschoots gecompenseerd).

    RCV mag zich doodschamen voor alweer een verminkt meesterwerk. Bah!

    En wat helemaal schofterig is, dat de hoes wel een beeldverhouding vermeldt van 1:2,35!!!
    Laatst aangepast door Marko Heins : 05-09-2009 om 22:41

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marko Heins Bekijk bericht
    De beeldkwaliteit is werkelijk fantastisch, mooi scherp en een verbazingwekkende kleurverzadiging, die me van begin tot einde met open bek heeft doen kijken, maar..............NEEN, NEEN, NEEN...DE VERKEERDE BEELDVERHOUDING!!!

    Alweer een 1:2,35 verhouding verkloot tot 1:1,78! Hier word ik niet goed van!

    De Amerikaanse release heeft wel de juiste aspect ratio, maar die is Region A locked!

    Heeft iemand een idee wanneer ie in Engeland wordt gereleased, want daar zal ie ongetwijfeld wel juist worden uitgebracht.

    Tot die tijd houd ik deze wel, het is een prachtige film (vooral qua vorm, kostuums en sets en muziek, verhaal wel wat magertjes, maar wordt ruimschoots gecompenseerd).

    RCV mag zich doodschamen voor alweer een verminkt meesterwerk. Bah!
    Was me wel opgevallen dat de zwarte balkjes ontbrak die wel bij House of flying daggers aanwezig is. Verder heb ik mij niet daaraan gestoord.

  13. #63

    Standaard

    Verder vandaag Jackie Brown gekeken. Volgens mij een redelijke transfer, maar geen vuurwerk als je het mij vraagt. De print ziet er wel schoon uit en de kleuren zijn OK, maar zie niet direct geweldige verschillen met de dvd. Audio beetje hetzelfde eigenlijk, alhoewel de surrounds wel goed gebruikt worden, vooral met muziek.

  14. #64

    Standaard

    iemand die Blade al gekocht heeft? hoe is de beeld/geluidskwaliteit?
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  15. #65

    Standaard

    Ik heb "we were soldiers" gekocht en vluchtig bekeken en moet zeggen dat hij er stukken beter uitzag dan mijn oude dvd.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  16. #66

    Standaard

    Ik heb net de volgende e-mail naar RCV gestuurd:



    MOD EDIT: je mag dan wel e-mails naar RCV sturen, maar dan wel graag uit eigen naam en niet namens DVD.nl.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 06-09-2009 om 14:23
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #67

    Standaard

    Seven en Jacky Brown ook vluchtig bekeken gisteren (op groot scherm) en beiden zijn gewoon goed, want komen zeer dicht bij de theatrical prints die ik ervan heb gezien. Gewoon goede uitgaven. De verschillen met de dvd's zijn echt wel groot te noemen, al geloof ik graag dat dit op een kleiner scherm minder opvalt.
    Laatst aangepast door Marko Heins : 06-09-2009 om 13:50

  18. #68

    Standaard

    Welke zijn nu precies 1080i van die laatste batch van RCV?

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Welke zijn nu precies 1080i van die laatste batch van RCV?
    Shine a light, Resident Evil: extinction en Perfume in elk geval.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #70

    Standaard

    Tekst nieuwe email:

    Hallo,

    Ik ben zit gisteren in het bezit van bovengenoemde blu-rays. Helaas heb ik moeten vaststellen dat deze blu-rays geen optimale beeld- en geluidskwaliteit hebben wat met blu-ray wel mogelijk is. Klaarblijkelijk heeft u voor de blu-rays een master gebruikt die bedoeld is voor de (Europese) hdtv-markt. Het gevolg is dat de resolutie van de blu-rays 1080i is, en niet 1080 24p. Het beeld is verder verknipt tot formaat 1.78:1, waardoor veel beeldinformatie verloren gaat. Dit is vooral te merken bij de films Perfume en Resident Evil: Extinction. Heeft u hiervoor toestemming van de regisseur van de films? Het geluid krijgt noodzakelijkerwijze een zgn pal-speedup.
    Dit is verrassend en verwijtbaar omdat u op de cover de blu-ray’s (uitgezonderd Shine a light) aanmerkt als fullhd. De verbazing aan mijn kant is nog groter omdat de andere blu-ray releases blijkbaar wel full hd zijn.
    Op een toch belangrijk forum als van dvd.nl wordt hierover al geschreven. Dit kan niet in belang zijn van uw maatschappij omdat dit potentiële kopers er van kan weerhouden om deze en andere blu-rays van uw maatschappij te komen.
    Ik heb de volgende vragen:
    -wat het uw bedoeling om de bovengenoemde blu-rays met genoemde specificaties uit te geven;
    -waarom maakt u dan geen gebruik van beschikbaar 1080 24 p masters;
    -als het niet uw bedoeling was, komen er binnenkort verbeterde versies op de markt;
    -hoe kunnen die mensen die de dan defecte blu-rays al hebben deze vervangen;
    -kunnen de mensen die de blu-rays al hebben rekenen op een andere vorm van compensatie voor de mindere beeld- en geluidskwaliteit als gemeld op de cover.
    Ik meld u voor de volledigheid dat de inhoud van deze mail op persoonlijke titel wordt gepubliceerd in het online forum van dvd.nl. Overigens is deze mail geschreven op persoonlijke titel. Ik maak dus geen deel uit van dvd.nl-organisatie.

    Met vriendelijke groet

    Pieter Kleine
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 06-09-2009 om 15:08
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  21. #71

    Standaard

    Se7en is wel goed dus?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric B. Bekijk bericht
    iemand die Blade al gekocht heeft? hoe is de beeld/geluidskwaliteit?
    Gister gekeken mooi beeld niks negatiefs op aan te merken en HD audio geluid is ook in orde ZEKER de moeite waard voor 15 euro. Van mij mogen ze dit vaker doen voor die prijs, dan maar geen extra's maar wel goede beeld/geluidskwaliteit en de juiste beeldverhouding.

    Even tussendoor: Is Resident Evil Extinction hier echt 1080i??? Dat is echt werkelijk ongeloofelijk... ben ik blij dat ik de US BD box heb.

  23. #73

    Standaard

    Waar en voor hoeveel is Se7en overigens te halen?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #74

    Standaard

    12.50 euro bij de wehkamp.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  25. #75

    Standaard

    Normaal ligt hij voor 14.99 in de winkel
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •