De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard pioneer bdp-lx 52 versus bdp-lx 71

    Ik kom er niet meer uit... ik ben het aan het twijfelen welke blue-ray speler ik moet nemen. In winkel x kreeg ik te horen dat de 71 de beste speler is en bij winkel y krijg ik te horen dat de 52 weer beter is.

    Ik heb al gekeken op de site van Pioneer, maar wordt hier niet wijzer uit (als leek zijnde).

    Wie kan mij wat advies geven???

  2. #2

    Standaard

    Op www.areadvd.de staat een recensie. De 52 zou nog een stabieler beeld geven en heeft profile 2.0. Ook de upscaling zou nog beter zijn van de 52. Ik heb zelf een LX71 en ben zeer tevreden.
    Ik heb me niet verdiept in de aansluitmogelijkheden ed.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    Alvast bedankt voor je antwoord. Maar wat is de meerwaarde dat het een beschikt over profile 2.0?? Volgens Smits in Arnhem heeft de lx 71 wel een betere geluidsprocessor.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door m2jeff Bekijk bericht
    Alvast bedankt voor je antwoord. Maar wat is de meerwaarde dat het een beschikt over profile 2.0?? Volgens Smits in Arnhem heeft de lx 71 wel een betere geluidsprocessor.
    Als ik me niet vergis heb je niks aan die geluidsprocessor als je een receiver hebt die de HD formaten kan decoden. Dus tenzij je met een oude receiver zit heeft de 71 geen meerwaarde boven de 52 want de 71 is zelfs een ouder model dan de 52.

    En als je de BD speler enkel voor films gebruikt zou ik je aanraden om eens naar de BDP 320 te kijken.

    Als je ook naar CD's gaat luisteren en je receiver is ook van Pioneer (PQLS) dan ben je beter met de 52 want die ondersteunt multi surround; de 320 is enkel 2 kanalen.

    Dus zou ook eens kijken naar de 320 kijken moest ik van jou zijn want deze is zo goed als hetzelfde als de 52 maar wel een pak goedkoper.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb toch maar besloten om de lx52 te kopen.
    Ik zit nu alleen met het probleem dat ik geen geluid krijg uit mijn tv als ik een film opzet.
    Ik krijg nu enkel geluid uit mijn versterker. Ik heb de speler aangesloten op mijn tv met een hdmi kabel.

    Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

  6. #6

    Standaard

    Hoe heb je de speler aangesloten aan je versterker dan? Want de beste optie is met HDMI naar je versterker en dan vanuit je versterker weer met HDMI naar de tv.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door m2jeff Bekijk bericht
    Ik heb toch maar besloten om de lx52 te kopen.
    Ik zit nu alleen met het probleem dat ik geen geluid krijg uit mijn tv als ik een film opzet.
    Ik krijg nu enkel geluid uit mijn versterker. Ik heb de speler aangesloten op mijn tv met een hdmi kabel.
    Dat is ook de bedoeling. Geluid moet alleen door de luidsprekers van de TV of die op de versterker aangesloten zijn, worden weergegeven. Wil je ook van BD's kunnen "genieten" met geluid via de TV, dan moet je beeld en geluid van de speler ook analoog op je TV aansluiten.

    Wanneer je geluid via de TV wilt is het bij veel receivers/versterkers ook mogelijk om het geluid door een ander toestel (bvb. de TV) te laten decoderen. Je hebt dan alleen geen geluid meer via de versterker/receiver, maar het beeld heeft dan nog wel HD-kwaliteit.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •