De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: 7 Up Serie

  1. #1

    Standaard 7 Up Serie

    In 1964 interviewde Michael Apted een groep van 7 jaar oude kinderen voor de spraakmakende documentaire 7 UP. Hierna bezocht hij hen elke 7 jaar en creeërde daarmee één van de meest opmerkelijke verhalen uit de filmgeschiedenis....

    Het was een momentopname van de toekomst van Engeland. Een groep kinderen van 7 jaar oud, uit verschillende lagen van de bevolking, werd gevraagd naar hun kijk op het leven, maatschappij en cultuur. Ze vertelden over hun dromen en wensen. 7 Up was het begin van één van de meest toonaangevende sociologische experimenten die op film is vastgelegd. Iedere 7 jaar werd dezelfde groep kinderen gevolgd, tot op dit moment waarop de kinderen van toen 49 jaar zijn.


    Filmvalley was er lovend over, Roger Ebert heeft het in zijn Top 100 staan en ga zo maar door..! Recensie

    Momenteel voor 20 euro bij de Freerecordshop online (in de winkel weet ik het niet). Ik heb hem zo net besteld. Wie volgt?

    En vooral wie volgt de documentairereeks..?
    Laatst aangepast door Oudlid_X5 : 14-06-2009 om 18:53

  2. #2

    Standaard

    Ik ben geneigd de serie aan te schaffen, ook bij van leest is deze op het moment 20 euro in de winkel.
    Ik heb er heel veel goeds over gehoord. maar ik vraag me af ga ik het echt helemaal kijken?

    De serie op tv niet gevolgd.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  3. #3

    Standaard

    Is wel een mooi project ja. Heb de serie deels gezien toen 'ie op TV kwam.

    Er is trouwens ook een soort Nederlandse voorloper van Kees Brusse, Mensen van Morgen (1964), waarin hij een groep van een jaar of twintig voor de camera liet vertellen. Niet helemaal hetzelfde qua opzet, en het was geloof ik de bedoeling dat hij de geinterviewde 'jongelui' later nog eens wilde opzoeken, maar bij gebrek aan medewerking is het niet doorgegaan.
    Laatst aangepast door Camera Obscura : 15-06-2009 om 18:37

  4. #4

    Standaard

    Mensen van Morgen is echt een aanrader inderdaad.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •