De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard opzichzelf wonende studenten met een HT en verzekeren

    Wat ik me sinds vandaag afvraag is: studenten op kamers met een HT, hoe doen jullie dat met verzekeren? Want ik ben vandaag bij de bank geweest (ja, dat "de" kun je op 2 manieren opvatten ) om mijn verzekering eens rond te krijgen. Kwas namelijk wel voor inboedel verzekerd, maar nog geen aansprakelijkheid ed. Ik dus kijken naar de studentencombi of hoe dat ook heten mag. Wat blijkt nou, ik heb voor zo'n bedrag staan dat bij diefstal ik slechts 2239 euro uitgekeerd krijg, terwijl de nieuwwaarde (incl bekabeling, dvd's, en de computer) een kleine 5000 waard is. Nu zal ik of sommige dingen niet moeten meenemen in mijn verzekering, of ik moet particulier verzekeren. Maar dan kom ik zelfs zonder ziektekostenverzekering al hoger uit dan met dat combipakket. En die heeft dat wel.
    Mijn vraag is dus: studenten op kamers (eigen huisje mag natuurlijk ook) met een HT, hoe doen jullie dat wat betreft verzekering?
    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb mijn Alles in één Polis voor Studenten map eens even uit de kast gehaald en zie dat de bijbehorende inboedelverzekering tot f 15.000 aan schade dekt, en tot f 30.000 wanneer je samenwoont. Verder zit er een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren bij met een verzekerd bedrag van f 1.000.000. Voorts ben ik blijkbaar ook verzekerd tegen Ongevallen, Geneeskundige kosten, Tandheelkundige kosten en nog een aantal noemers. De premie van het totale pakket (exclusief pakketkorting, poliskosten en assurantiebelasting, inclusief inboedel en AVP) bedraag f 126.20 op jaarbasis. Mijn HT en overige inboedel vallen ruim onder de f 15.000 en zijn volledig gedekt tegen schade ten gevolge van brand, ontploffing, inbraak, storm, waterschade etcetera. Zoals gezegd, dit is het Interpolis Studentenpakket dat Rabobank aanbiedt. Misschien dat je hier iets aan hebt.

    Op de site van Interpolis kun je je persoonlijke premie (Studeren --> Alles in één Polis voor studenten --> Volgende --> Premie berekenen) laten berekenen. Wil je geen aansprakelijkheidsverzekering, dan scheelt dit ook weer. Zo kun je ook alleen de inboedelverzekering kiezen mocht je dat willen. Maar als ik jou was zou ik nog eens naar je bank (ABN Amro?) gaan en vragen of er bij hen ook een dergelijke studentenpolis bestaat. En het is natuurlijk ook handig om even uit te zoeken in hoeverre je bij je ouders bent meeverzekerd.

    Edit. De premie voor de alles in een polis van Interpolis valt tegenwoordig lager uit namelijk €30,22 p.j.

  3. #3

    Standaard

    hier ben ik ook benieuwd naar....

    woon wel op kamers (Utrecht) alleen mn Ht staat nog veilig bij mn ouders (tis ook maar 10 km ) en ik zat er over te denken om et hele zooitje naar mn kamer te verplaatsen.
    Tenminste als ik volgend jaar een grotere kamer heb gevonden in Delft


  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    ik ben dan geen student maar maar bij mijn verzekering hoef ik audio/video(en dus ook ht spul) pas extra bij te verzekeren als de waarde de 5000 euro voorbij gaat
    daaronder zit het al bij mijn normale verzekering maar daarboven willen ze dus een paar eurotjes extra zien per maand
    dit geld voor alle apparatuur incl. cd,s en dvd,s

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerrit
    Ik heb mijn Alles in één Polis voor Studenten map eens even uit de kast gehaald en zie dat de bijbehorende inboedelverzekering tot f 15.000 aan schade dekt, en tot f 30.000 wanneer je samenwoont. Verder zit er een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren bij met een verzekerd bedrag van f 1.000.000. Voorts ben ik blijkbaar ook verzekerd tegen Ongevallen, Geneeskundige kosten, Tandheelkundige kosten en nog een aantal noemers. De premie van het totale pakket (exclusief pakketkorting, poliskosten en assurantiebelasting, inclusief inboedel en AVP) bedraag f 126.20 op jaarbasis. Mijn HT en overige inboedel vallen ruim onder de f 15.000 en zijn volledig gedekt tegen schade ten gevolge van brand, ontploffing, inbraak, storm, waterschade etcetera. Zoals gezegd, dit is het Interpolis Studentenpakket dat Rabobank aanbiedt. Misschien dat je hier iets aan hebt.

    Op de site van Interpolis kun je je persoonlijke premie (Studeren --> Alles in één Polis voor studenten --> Volgende --> Premie berekenen) laten berekenen. Wil je geen aansprakelijkheidsverzekering, dan scheelt dit ook weer. Zo kun je ook alleen de inboedelverzekering kiezen mocht je dat willen. Maar als ik jou was zou ik nog eens naar je bank (ABN Amro?) gaan en vragen of er bij hen ook een dergelijke studentenpolis bestaat. En het is natuurlijk ook handig om even uit te zoeken in hoeverre je bij je ouders bent meeverzekerd.
    Dus als ik dit zo lees dan zit jij bij de rabobank. Dan moet ik daar ook maar eens gaan navragen. Eens kijken wat zij me te bieden hebben. Al ik 126 gulden per jaar wel duidelijk meer dan wat ik per jaar kwijt zou zijn: kleine 30 euor.
    Maar, ik zal eens gaan kijken. Bedankt.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Dus als ik dit zo lees dan zit jij bij de rabobank. Dan moet ik daar ook maar eens gaan navragen. Eens kijken wat zij me te bieden hebben. Al ik 126 gulden per jaar wel duidelijk meer dan wat ik per jaar kwijt zou zijn: kleine 30 euor.
    Maar, ik zal eens gaan kijken. Bedankt.
    Ik had tegelijkertijd met jouw reply mijn post geedit Wat ik wou zeggen is dat de premie lager uitvalt dan het eerder genoemde bedrag. Bij Interpolis (via Rabo) ben je zo'n €30,22 op jaarbasis kwijt. Ik neem aan dat de Rabobank dit bedrag gedeeltelijk 'sponsort' net zoals zij de studentenrekening en creditcard sponsort. Wil je via Interpolis direct een studentenpolis hebben, dan zouden de premies misschien wat hoger uit kunnen vallen. Maar zoals gezegd, ik zou als ik jou was eerst nog eens bij jouw bank informeren aangezien tegenwoordig vrijwel iedere bank een studentenrekening met voordelige aanvullende opties aanbiedt.

  7. #7

    Standaard

    Mijn vader had ook nog een mooie: gewoon de studentenverzekering nemen tot de max bedragen, en daarna voor mijn dvd's en HT en etc het "missende" bedrag (dus wat ik tekort kom bij de gewone verzekering) via een aparte inboedelverzekering verzekeren. Hij denkt dat het op die manier nog goedkoper kan. Maar als dat allemaal niet lukt (zal wel, maar je weet maar nooit), ga ik eens vragen bij de rabo.
    Ik laat het jullie weten.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •