De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Titel horrorfilm gezocht

    Even een vraagje...

    kent iemand van jullie een film waarin een aapje (capucijnenaapje zoals ook te zien in Romero's 'Monkey Shines') levend wordt opgegeten aan een tafel/dis). Het fragment zat ooit eens in een aflevering van het Belgische actualiteitenprogramma Panorama. Het ging toen over extreme horrorfilms. Ik heb het fragment nooit gezien (als dierenliefhebber ben ik daar veel te gevoelig voor) maar het begon in elk geval met een lange tafel waaraan mensen zaten, en toen kwam er een man binnen met dat aapje en nadien hoorde ik het krijsen, dus ik kan me wel voorstellen wat er gebeurde.

    Niet dat ik die film nu wil zien, maar als filmfan wil ik wel weten welke regisseur hiervoor verantwoordelijk was (zal waarschijnlijk wel een Italiaan of Spanjaard geweest zijn zeker).

    Nog een tip: de film is van voor 1987 omdat in het programma ook een clip zat van 'Brain Damage' van Frank Henenlotter en die was als ik me niet vergis uit 1987.
    Married With Movies

  2. #2

    Standaard

    Dit komt zo goed als zeker uit Faces of death deel 1. Het hele fragment bleek later zwaar nep te zijn (zoals zoveel zaken uit die serie).

    Ik meen zelfs me een scene 'behind the scenes' te herinneren waarbij je iemand onder de tafel ziet zitten en het namaak / opgezette aapje ronddraait...

    Nog twee voorbeelden voor de criticasters m.b.t. dezelfde serie:

    1) Het fragment waarbij een meisje zwaargewond raakt door de schroef van een motorboot. Gefilmd vanuit twee verschillende hoeken met 1 camera, hmmmm....

    2) Einde deel 1: gezellig babbeltje met de overledenen(!). Ja, dahaaaag!

    IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0077533/ (lees vooral de 'user comments', daar zitten hele leuke tussen)
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  3. #3

    Standaard

    Idd. is Faces of Death 1. Pure neprotzooi.

  4. #4

    Standaard

    Als je weet dat t nep is, is het misschien rotzooi, maar ik heb fijnere dingen gezien...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beloved
    Als je weet dat t nep is, is het misschien rotzooi, maar ik heb fijnere dingen gezien...
    Heb je volkomen gelijk in.
    Maar neem nou de stukjes met de krokodil en het aapje, dan weet je genoeg. Gelukkig zijn ze na deel 6 of 7 gestopt.

  6. #6

    Standaard

    Er zit in Indiana Jones and the Temple of Doom toch ook zo'n aaphoofd/hersen eet scene?
    Groeten,

    Jeroen
    grindtegel@yahoo.com

  7. #7

    Standaard

    Bedankt. Alweer een filmmysterie opgelost. De ganse Faces Of Death & Mondo Cane laat ik bewust aan me voorbijgaan. Heeft helemaal niets meer met film te maken. Het mag dan inderdaad grotendeels fake zijn, het hele idee is al ziekelijk genoeg om het te veroordelen. 'Cannibal Holocaust' was al afstompend en vervelend genoeg...

    De apenscène in 'Temple Of Doom' is helemaal niet gruwelijk. Of het goede smaak is, daar valt over te twisten, maar het is in elk geval entertainment met een vette knipoog, en dan kan het moeiteloos...
    Married With Movies

  8. #8

    Standaard

    Door een computerfoutje was bovenstaand bericht nog eens gepast. Heb ik ge-edit...
    Married With Movies

  9. #9

    Standaard

    Ik dacht ook meteen aan Faces Of Death.

  10. #10

    Standaard

    Het is geen film maar een mockumentary. En toendertijd 1 van de meest besproken en gelukte producties.

  11. #11

    Standaard

    damianodebeste...
    wat heeft het voor nut om dit soort topics weer leven in te blazen met dat soort comments..
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  12. #12

    Standaard

    Deze gaat op slot, we hebben hier een algemeen topic voor.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •