De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sfeervolle landschappen en spannende stories

    Vorige week heb ik, na eigenlijk een blinde aankoop te hebben gedaan, de film Fargo gekeken. Deze film greep mij om de prachtige combinatie van mooie, winterse landschappen en een spannend detective verhaal.
    Enkele vergelijkbare films vond ik toch wel:
    - The crimson Rivers (Les rivieres pourpres)
    - Insomnia (de versie met Al Pacino)
    vanwege de eveneens schitterende sneeuwlandschappen en een goed verhaal.
    Nu ben ik op zoek naar meer vergelijkbare films, hebben jullie nog tips?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Even voor de duidelijkheid: Specifiek de combinatie van thrillers en landschappen of ook in het algemeen films met veel shots van landschappen?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #3

    Standaard

    Insomnia (niet de remake, maar het origineel)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    Alive (Frank Marshall, 1993)
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de reacties! Het meest ben ik geinteresseerd in films met de combi winterse landschappen/thrillers, maar andere suggesties zijn ook welkom

    @ Coen, bedankt voor de tip, deze staat inderdaad al in mijn kast, maar ben er nog niet aan toegekomen deze te kijken. Ga ik binnenkort dan maar ns doen!

    Een andere film die aan de beschrijving voldoet is niet te vergeten 'The name of the Rose', al ben ik meer op zoek naar films die in de hedendaagse tijd afspelen.
    Laatst aangepast door DarkKnight : 03-02-2009 om 15:42

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Licht aka When The Light Comes van Stijn Conix, zit wel een romantisch tintje aan maar het is verder een prima onderschatte film by the way.
    Maar kwam ook dat de film indezelfde week uitkwam als Titanic tja dat gebeurd weleens.

  8. #8

    Standaard

    Misery
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #9

    Standaard

    the sweet hereafter. Geen thriller, maarja. Wel winterse landschappen.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  10. #10

    Standaard

    De eerste film die gelijk in me op kwam was The Edge (1997) met Anthony Hopkins. Het is niet alleen een thriller film en ook niet geweldig goed, maar wel vermakelijk en een film waar het besneeuwde berglandschap een grote rol speelt.
    Toen ik verder door ging denken kwam ik ook nog bij twee horror films uit: Calvaire en Ravenous. Die laatste is denk ik geen aanrader omdat veel mensen de film niet kunnen waarderen, maar zelf kon ik er wel de zwarte humor van in zien en vond ik de landschappen ook erg sfeervol. Calvaire is wel echt een steengoede film, maar misschien ook niet iets waar je naar op zoek bent als je een thriller wilt hebben. De film is best ziek, niet heel goor maar wel ontzettend lomp en in sommige scenes ook knettergek. Maar de Ardennen waar het zich allemaal afspeelt geeft de film een unkieke sfeer mee.

    Maar goed, ik ben waarschijnlijk niet het aangewezen persoon om tips te geven aangezien ik zowel Fargo als Insomnia (orgineel heb ik nog niet gezien) overgewaardeerd vond.
    Top 3 beste films (nieuw) gezien in 2009:
    01.Tetsuo (1989)
    02.Hotaru no Haka (1988)
    03.Neko no Ongaeshi (2002)

  11. #11

    Standaard

    Band of Brothers heeft ook sprookjesachtige shots van een besneeuwd Bastogne, maar is natuurlijk geen thriller.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #12

    Standaard

    Cliffhanger
    Where Eagles Dare

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Band of Brothers heeft ook sprookjesachtige shots van een besneeuwd Bastogne, maar is natuurlijk geen thriller.

    Heb je aandelen in de film Patrick, ik hoor je vaak over die serie.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk Bekijk bericht
    Heb je aandelen in de film Patrick, ik hoor je vaak over die serie.
    Valt toch wel mee? Ik ben in ieder geval niet de enige die BoB geweldig vind hoor
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Into the wild van Sean Penn

    Hoewel ik de film wat traag en langdradig vond, spraken de mandschappen mij erg aan. De natuur is hier prachtig gefilmd
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Hokke Bekijk bericht
    Into the wild van Sean Penn

    Hoewel ik de film wat traag en langdradig vond, spraken de mandschappen mij erg aan. De natuur is hier prachtig gefilmd
    Maar das niet echt een thriller toch

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Maar das niet echt een thriller toch
    Nee dat klopt, maar dat hoeft toch niet? uitgaande van het onderstaande. En er zijn prachtige winterse beelden in "into the wild"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DarkKnight Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties! Het meest ben ik geinteresseerd in films met de combi winterse landschappen/thrillers, maar andere suggesties zijn ook welkom
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Fargo?
    Lees de eerste post nog eens door. Met name de eerste zin.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Lees de eerste post nog eens door. Met name de eerste zin.

  21. #21

    Standaard

    Ik weet het niet zeker, maar de WO1 film "Joyeux Noel" (Merry Christmas) zijn ook wel aardig wat winterse beelden te zien. (Het is een tijdje geleden dat ik de film voor het laatst gezien heb)
    Laatst aangepast door Bas Hokke : 04-02-2009 om 16:51
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  22. #22

    Standaard

    Mocht je er zin in hebben, De tweede X-Files film 'I want to believe'..
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  23. #23

    Standaard

    Saints & Soldiers
    A Midnight Clear

  24. #24

    Standaard

    Mongol, The Return (de Russische).

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •