De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: THX - receivers

  1. #1

    Standaard THX - receivers

    Ik vroeg me af of een THX-receiver veel voordelen oplevert tegenover de anderen?

    Ik merk bv. dat vooral de duurdere reeksen allen THX hebben.

    Pioneer heeft een receiver die ook nog betaalbaar is (rond de 750€) en ook THX heeft naast de HD onderdelen... Is dit het overwegen waard?

  2. #2

    Standaard

    Nee, is bullshit. Pure marketing. Je moet namelijk dik betalen voor dat logo en het wil niet zeggen dat een receiver zonder dat logo slechter is.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Ben ik dan verkeerd als ik zeg dat THX wel degelijk een kwaliteitslogo is?

    Dus deze receivers zullen wel ergens voor staan, niet?

  4. #4

    Standaard

    Een THX logo betekend niets meer dan dat de firma THX er een certificaat aan heeft vastgehangen. Het produkt voldoet dus aan de eisen van THX. Een apparaat met THX certificering is hoeft niet beter te zijn dan een apparaat zonder THX certificering, maar aan de andere kant kun je ook stellen dat een dergelijk apparaat met THX certificering nooit slecht zal zijn. Dat het bullshit is en alleen om marketing gaat vind ik ook weer wat ver gaan. Het zegt weldegelijk wat over de kwaliteit van het apparaat, maar niet alles...

    Als je begrijpt wat ik bedoel.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Een THX logo betekend niets meer dan dat de firma THX er een certificaat aan heeft vastgehangen. Het produkt voldoet dus aan de eisen van THX. Een apparaat met THX certificering is hoeft niet beter te zijn dan een apparaat zonder THX certificering, maar aan de andere kant kun je ook stellen dat een dergelijk apparaat met THX certificering nooit slecht zal zijn. Dat het bullshit is en alleen om marketing gaat vind ik ook weer wat ver gaan. Het zegt weldegelijk wat over de kwaliteit van het apparaat, maar niet alles...

    Als je begrijpt wat ik bedoel.
    Het zegt dat het apparaat aan bepaalde kwaliteitseisen (outputeisen vooral) voldoet. Het wil ZEKER NIET dat het apparaat goed klinkt of beter klinkt dan een apparaat zonder dat logo.

    Daarbij komt dat eigenlijk alleen een Ultra logo iets voorstelt. De Select logo's zijn erbij verzonnen voor meer omzet want daar waren de eisen lager.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Het zegt dat het apparaat aan bepaalde kwaliteitseisen (outputeisen vooral) voldoet. Het wil ZEKER NIET dat het apparaat goed klinkt of beter klinkt dan een apparaat zonder dat logo
    Dat is dus precies wat ik zeg...

    Een apparaat met THX certificering hoeft niet beter te zijn dan een apparaat zonder THX certificering, maar aan de andere kant kun je ook stellen dat een dergelijk apparaat met THX certificering nooit slecht zal zijn.
    Ik geef hiermee dus ook duidelijk aan dat een THX certificaat niet zegt dat het apparaat per definitie beter is als een apparaat zonder dat logootje. Wat ik hier ook mee wil zeggen is dat je er ook wel van uit kunt gaan dat wanneer je een apparaat koopt met THX certificaat, je absoluut geen slecht apparaat koopt.

    Elk prijssegment heeft apparaten met THX certificering, zoals bijvoorbeeld PC speakers. Maar het moge duidelijk zijn dat het THX certificaat in dat geval specifiek voor die productgroep is. Je moet idd niet verwachten dat PC speakers met THX certificaat beter klinken dan een receiver van welk topmerk dan ook met goede speakers. Dat staat natuurlijk niet in verhouding.

    Ik blijf het onzin vinden om het THX logo alleen maar met marketing in verband te brengen. Het zegt weldegelijk "iets" over het apparaat. Dan kun je ook stellen dat elk DTS en Dolby logootje marketing is. Die zeggen namelijk ook wat over wat het apparaat kan bieden.

    Maar ja, dat is wat ik er van vindt
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Als er geen DTS logo staat dan kan het geen DTS decoderen. Het ontbreken van een THX-logo zegt echter niets. Je kan exact dezelfde receiver hebben met THX en zonder THX-certificatie.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Dat is dus precies wat ik zeg...

    Ik geef hiermee dus ook duidelijk aan dat een THX certificaat niet zegt dat het apparaat per definitie beter is als een apparaat zonder dat logootje. Wat ik hier ook mee wil zeggen is dat je er ook wel van uit kunt gaan dat wanneer je een apparaat koopt met THX certificaat, je absoluut geen slecht apparaat koopt.

    Elk prijssegment heeft apparaten met THX certificering, zoals bijvoorbeeld PC speakers. Maar het moge duidelijk zijn dat het THX certificaat in dat geval specifiek voor die productgroep is. Je moet idd niet verwachten dat PC speakers met THX certificaat beter klinken dan een receiver van welk topmerk dan ook met goede speakers. Dat staat natuurlijk niet in verhouding.

    Ik blijf het onzin vinden om het THX logo alleen maar met marketing in verband te brengen. Het zegt weldegelijk "iets" over het apparaat. Dan kun je ook stellen dat elk DTS en Dolby logootje marketing is. Die zeggen namelijk ook wat over wat het apparaat kan bieden.

    Maar ja, dat is wat ik er van vindt
    Een fabrikant moet HEEL dik betalen om dat logo op z'n apparatuur te mogen plaatsen. Dat is dus gewoon marketing.

    Een daarbij heb ik persoonlijk liever dat ze dat geld in kwaliteit van de componenten steken om die specs mee te bereiken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Mijn ervaring met de pioneer vsx 1017 (THX-select2) is dat deze versterker erg zwaar (15 kilo) is. Heb deze nieuw voor weinig geld kunnen kopen vanwege uitloop model. Voor hetzelfde geld kon ik kiezen voor een Onkyo sr 606 met de nieuwste features en audio codec's onboard. Toch ben ik erg te spreken over een THX versterker.
    Teneerste dit apparaat heeft echt veel vermogen. Alle 7 terminals heb ik aangesloten. Bi-amp van mijn frontluidspreker er is geen moment waarvan ik het gevoel krijg dat de versterker tegen het randje van zijn vermogen zit. Integendeel hij wordt nauwlijks warm na al het geweld in de film Saving Privat Ryan of U571.
    Ik ben het wel eens over de marketing element van THX. Echter het biedt ook waar voor je geld.
    Wat betreft THX-functie op mijn receiver. Het klinkt net iets anders dan Dolby Digital. Het is niet beter of slechter. Ik zie de functie als een extra optie en wat mij betreft kan deze er tussenuit.
    Wat nog wel noemens waardig is, dat alle luidsprekers afzonderlijk de equilizer ingesteld kan worden.

    M.v.g.

    Michael
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Panasonic 42px8, Pioneer vsx-1017s, Kef Q5, Kef IQ6C, Kef IQ1, Sony Playstation3

  10. #10

    Standaard

    Ik denk dat het AUDYSSY veel meer van invloed is dan THX en dus ook een optie is waar je in de praktijk veel meer aan hebt dan die zogenaamde THX decoders hoor.
    Maar ja wie ben ik?

    Room accoustiek is nu niet iets waar de THX correctie op kan doen en Audessy dus wel.

    Ik mis THX dan ook absoluut niet op mijn huidige receiver Denon AVR-4306.
    Denon AVR-4306
    Denon DVD-3930
    4x Mission M35i Front + Surround
    2x Mission M32i Surround Back
    1x Mission M3C2i Center
    1x Rel Stata 5

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Helspie Bekijk bericht
    Ben ik dan verkeerd als ik zeg dat THX wel degelijk een kwaliteitslogo is?

    Dus deze receivers zullen wel ergens voor staan, niet?
    Zeker geen kwaliteitslogo, meer een ik moet aan bepaalde eisen voldaan logo.

    Het staat natuurlijk altijd stoer zo'n logo, je kunt ze bij mij bestellen voor 50,- euro per stuk

    Grt Roger.


    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •