Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 72 van 72 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Thnx ... heb die instellingen aangepast ! Blijft idd nog veel proberen en testen maar dat is ook leuk Gisteren is de Plasma ook gecalibreerd en het beeld is super ! Wordt alleen maar leuker nu de HT experience !

    Greetz - Iwan

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Iwan M
    Thnx ... heb die instellingen aangepast ! Blijft idd nog veel proberen en testen maar dat is ook leuk Gisteren is de Plasma ook gecalibreerd en het beeld is super ! Wordt alleen maar leuker nu de HT experience !

    Greetz - Iwan
    Oke,

    Veel plezier met inregelen en uittesten

    Ik ben benieuwd naar de foto's, dan kan ik zien hoe je het uiteindelijk hebt geplaatst en hoe je je gewraakte kabels hebt weggewerkt.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #53

    Standaard

    http://www.pioneer.nl/nl/product_det...nomy_id=42-125

    Komt Pioneer nu al weer met een nieuwe HD recorder ... die heeft HDMI ... Zou voor mij betekenen dat ik mijn (dure) component en ook Scart kabel voor geluid kan omruilen voor een enkele HDMI kabel ... denk dus dat ik dat ga doen !

    Verder druk aan het testen met film en muziek geluid en het gaat steeds beter ! iig erg blij met het geluid !

  4. #54

    Standaard

    Ok ... ben weer wat verder dus foto's







    De speakers hangen, moeten nog enigzinds aangepast worden en draden moeten weg gewerkt worden. De volgende stap is om de aparatuur in het gat onder de TV weg te werken .... is ook gelijk de moeilijkste stap.

    Speakers klinken goed zoals ze hangen en met behulp van de door DVDProfilersFilmgek genoemde DVDs hebben we het uitgebreid getest.

    HD recorder wordt vervangen door de 645 van Pio. Receiver, ondanks zijn beperkingen, blijft voorlopig omdat het toch echt niet verkeerd klinkt. Kan zeker beter maar dan kom ik met ruimte issues te zitten en zoals gezegd klinkt dit toch al erg goed !

    Als er weer wat te laten zien is komen de volgende picz ... helaas heb ik weinig tijd en gaat alles best wel traag ... maar genieten doen we iig wel en daar gaat het uiteindelijk om!

    Groet - Iwan [/url]

  5. #55

    Standaard

    Juist, daar gaat het om, je moet van je set genieten, en je geniet extra als het gewoon is zoals je het hebben wilt.

    we hebben allemaal zo onze eigen smaak, en daarover valt gelukkig niet te twisten. Bij jouw ziet het er wel heel netjes uit, de bank uitnodigend en als er dan ook nog een lekker biertje koud staat, dan is het er best uit te houden :wink:


    Have fun and enjoy your collection

  6. #56

    Standaard

    Tis er idd prima uit te houden ... nog bedankt voor al jouw hulp en adviezen ! enne, met die biertjes komt het wel goed

  7. #57

    Standaard

    Inmiddels heb ik de kabels van mijn Surround rear speakers weg gewerkt ... ben nu op de laatste 3 meter van de aparatuur geland.

    Op dit stuk komen alle kabels samen die weggewerkt dienen te worden:

    - Subwoofer kabel
    - Antenne Coax kabel
    - Ethernet kabel (XBox)
    - Speaker kabels (van de 2 rears)

    Kan het kwaad als deze 5 rakkers strak op elkaar gepakt onder een plint liggen ? dus, heeft de een invloed op de performance van de ander ?

    Ik denk namelijk dat alles gaat passen en dat betekent dat alles in principe onzichtbaar is ... een wenselijke situatie

    Dan nog 1 vraag ... Ik kwam laatst deze http://www.cinedream.be/products_qed_scart.shtml kabel tegen. Zal deze kabel zijn geld waard zijn ? Mocht ik deze kopen moet ik dan ook de coax kabels die tussen de verschillende componenten doorgelusd worden vervangen om het maximaal rendement te behouden ?

    Groet - Iwan

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Iwan M
    Inmiddels heb ik de kabels van mijn Surround rear speakers weg gewerkt ... ben nu op de laatste 3 meter van de aparatuur geland.

    Op dit stuk komen alle kabels samen die weggewerkt dienen te worden:

    - Subwoofer kabel
    - Antenne Coax kabel
    - Ethernet kabel (XBox)
    - Speaker kabels (van de 2 rears)

    Kan het kwaad als deze 5 rakkers strak op elkaar gepakt onder een plint liggen ? dus, heeft de een invloed op de performance van de ander ?

    Ik denk namelijk dat alles gaat passen en dat betekent dat alles in principe onzichtbaar is ... een wenselijke situatie

    Dan nog 1 vraag ... Ik kwam laatst deze http://www.cinedream.be/products_qed_scart.shtml kabel tegen. Zal deze kabel zijn geld waard zijn ? Mocht ik deze kopen moet ik dan ook de coax kabels die tussen de verschillende componenten doorgelusd worden vervangen om het maximaal rendement te behouden ?

    Groet - Iwan
    Iwan, als je de kabels dichtopeengeplakt wilt wegwerken, kan dat leiden tot interferentie, maar jou kennende heb je reeds goede kabels en als je niet alles inelkaar vlecht acht ik de kans op interferentie nihill. Als je bij mij de warboel zou zien denk ik dat je ter plekke een hartverknettering krijgt :wink:

    Ik denk dat je reeds hele mooie kabels hebt, en dat je niet tot nauwelijks een verbetering van je installatie zal krijgen als je er hele goede en vooral hele dure kabels aan gaat hangen. Het moge bekend zijn dat ik wel van goede kabels hou, geen flosdraad met gammele stekkers, maar gewoon van goed degelijk materiaal, daarbij geef ik absoluut niet om merknamen, en al helemaal niet om dure merken.

    Je hebt hier een onderdeeltje zitten dat gaat over interlinks, ik volg het met belangstelling en soms ook met verbazing. Je kunt een vermogen kwijt aan kabels, en als je vermogend ben, dan houd ik je niet tegen. Zelf zie ik het nut niet in van extreem dure kabels, ze noemen mij ook wel een non-believer :wink: Ik denk dat je daar even op je gemak moet rondsnuffelen, al zullen de meesten die daar komen ook je post hier wel zien.

    Persoonlijk zou ik geen vermogen aan kabels uitgeven, ik weet dat ik goede kabels heb, alleen staan er bij mij geen dure merknamen op 8)

    Je hebt in mijn ogen een hele mooie set, maar je hebt niet de luidsprekers die schreeuwen om dure kabels, je hebt een mooi scherm, maar het is net als bij mij geen Full HD, zelf denk ik dat je alles een beetje nuchter moet bekijken, maar ik ben dan ook niet besmet met het upgrade virus op het gebied van interlinks :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  9. #59

    Standaard

    Ok Thanks, duidelijk verhaal!

    je hebt een mooi scherm, maar het is net als bij mij geen Full HD
    Die hadden ze vorig jaar helaas nog niet al had ik dan nog wel ff moeten doorsparen omdat die Pio 8500 Euro kost ...

    Foto's volgen wel weer ...

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Iwan M
    Ok Thanks, duidelijk verhaal!

    je hebt een mooi scherm, maar het is net als bij mij geen Full HD
    Die hadden ze vorig jaar helaas nog niet al had ik dan nog wel ff moeten doorsparen omdat die Pio 8500 Euro kost ...

    Foto's volgen wel weer ...
    Ik had hetzelfde probleem , nu is hij er wel, en hij is ook nog niet eens zo duur.

    We zijn benieuwd hoe je de laatste eindjes weggewerkt krijgt, deze waren nog het meest in het oog springend. We wachtend de foto's rustig af. Houd er bij het wegwerken wel rekening mee dat je wel eens wat moet kunnen verplaatsen of wat moet kunnen aansluiten :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  11. #61

    Standaard

    We zijn benieuwd hoe je de laatste eindjes weggewerkt krijgt, deze waren nog het meest in het oog springend
    De laatste kabels zijn nu weg tot aan het gat van de schouw, en idd geen waarneembare invloeden ! het eerste doel is dus bereikt!

    Houd er bij het wegwerken wel rekening mee dat je wel eens wat moet kunnen verplaatsen of wat moet kunnen aansluiten
    Dat is dus de "beauty" van zelf maken ... laatst "moest" ik een XBox plaatsen, nieuwe balkjes gemaakt die net wat hoger waren en klaar is kees! Kabels kunnen in principe ook weer los als dat nodig is al zit ik daar niet direkt op te wachten

    Nu ben ik dus in de laatste fase gekomen en dat is dat ik het spul de schouw in moet schuiven! In eerste instantie wilde ik het modulair inbouwen maar daar ben ik van terug gekomen omdat dat niet haalbaar is ... ben benieuwd of het allemaal gaat lukken ...

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Iwan M
    We zijn benieuwd hoe je de laatste eindjes weggewerkt krijgt, deze waren nog het meest in het oog springend
    De laatste kabels zijn nu weg tot aan het gat van de schouw, en idd geen waarneembare invloeden ! het eerste doel is dus bereikt!

    Houd er bij het wegwerken wel rekening mee dat je wel eens wat moet kunnen verplaatsen of wat moet kunnen aansluiten
    Dat is dus de "beauty" van zelf maken ... laatst "moest" ik een XBox plaatsen, nieuwe balkjes gemaakt die net wat hoger waren en klaar is kees! Kabels kunnen in principe ook weer los als dat nodig is al zit ik daar niet direkt op te wachten

    Nu ben ik dus in de laatste fase gekomen en dat is dat ik het spul de schouw in moet schuiven! In eerste instantie wilde ik het modulair inbouwen maar daar ben ik van terug gekomen omdat dat niet haalbaar is ... ben benieuwd of het allemaal gaat lukken ...
    Ik heb zo het gevoel dat we een hele trotse foto van je krijgen als het allemaal gelukt is :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  13. #63

    Standaard

    Mijn Casema FTP werkt momenteel niet maar heb ff een andere oplossing gevonden (niet de fraaiste maar het werkt)

    http://www.badongo.com/pic/414179

    http://www.badongo.com/pic/414184

    http://www.badongo.com/pic/414185

    Ik ben een tijdje op zoek geweest naar kabelgootjes maar uiteindelijk gewoon de standaard Gamma gootjes gehaald

  14. #64

    Standaard

    Dat ziet er strak uit, nu dat kastje/de apparatuur nog wat naar achteren, en dan ben je klaar.

    Persoonlijk zou ik mijn frontspeakers iets verder van het scherm geplaatst hebben voor een wat grotere spreiding van het geluid, maar dat mag de pret niet drukken, je zult wel geluisterd hebben in een proefopstelling eerdat je de gaten maakte om ze op te hangen :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  15. #65

    Standaard

    je zult wel geluisterd hebben in een proefopstelling eerdat je de gaten maakte om ze op te hangen
    Dat heb ik idd gedaan, rekening houdend met de zit positie op de bank. Ben pas een jaar getrouwd dus wij zitten nog knus bij elkaar op de bank

  16. #66

    Standaard

    Ziet er weer netjes strak uit nu!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  17. #67

    Standaard

    Thanks ! Nu het laatste stuk waar ik best wel tegen op zie ... ik weet nu al dat er een stuk zal uitsteken. De vraag is dan of ik daar mee kan leven. Mij zelf kennende kan ik dat niet. Dan kan ik er een lijst omheen bouwen of een stukje muur er achter uitslaan om de benodigde ruimte te maken.

    Ik ga het nu eerst inschuiven en dan zie ik wel hoe of wat ... foto's zullen dan weer volgen en misschien heeft iemand hier nog wel een goed idee.

  18. #68

    Standaard

    Een stukje muur erachter uitslaan , als het een buitenmuur is en je hebt iets te hard geslagen, dan kun je er misschien een mooi regelbaar rooster achter plaatsen, dan heb je een mooi gekoelde set :wink:

    Toch dat idee met een iets uitstekende rand is zo gek nog niet, je TV steekt net als je speakers ook iets uit, ik zou er een mooie zwarte rand omheen maken in de zelfde glans/stijl als de rand van je TV, maar dat is natuurlijk alleen wat ik zou doen :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  19. #69

    Standaard

    Het is geen buitenmuur ... is de binnenkant van de schoorsteen dus daarachter zit nog een muur. Voordeel van een appartement is dat je dan hooguit bij de buren binnen komt en niet buiten

    Maar ik ben het met je eens dat het vrij drastisch is ... hieronder mijn eerste poging inschuiven:

    http://www.badongo.com/pic/414689

    http://www.badongo.com/pic/414651

    http://www.badongo.com/pic/414674

    Het is nog niet perfect, en moet nog een beetje gefinetuned en geverfd worden, maar ik denk dat het voor eens eerste poging niet onaardig is!

    Ik zou haast denken dat ik er toch een mooie lijst omheen ga bouwen. Zoals DVDPFG al aan geeft kan dat best mooi passen. Gaat wel weer ff duren want ik heb het voorlopig weer ff helemaal gehad met klussen

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Iwan M
    je zult wel geluisterd hebben in een proefopstelling eerdat je de gaten maakte om ze op te hangen
    Dat heb ik idd gedaan, rekening houdend met de zit positie op de bank. Ben pas een jaar getrouwd dus wij zitten nog knus bij elkaar op de bank
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  21. #71

    Standaard

    Hoi !

    Na imiddels een jaar "gedraaid" te hebben met de set up zoals beschreven in dit topic kom ik tot de conclusie dat de receiver niet echt tof is ... even het geheugen verfrissen, ik heb destijds de Pioneer vsx-c501 gekocht met als primaire reden dat hij niet te hoog was ivm inbouw in muur (http://www.pioneer.eu/eur/products/a...1-S/index.html) ... waar ik het meeste van baal is dat als ik een film kijk de gesproken gedeeltes niet hard genoeg klinken door mijn KEF KHT-5005 set. Volgens mij zijn de speakers niet het probleem en moet ik dus de oorzaak in de receiver zoeken. Ik kan nog steeds geen bruut aparaat van 16 cm hoogte plaatsen maar kwam het volgende alternatief tegen, de Panasonic SA-XR59EG. Zou iemand, kijkend naar de specs van beide apparaten kunnen zeggen of dit een gewenste verbetering zou opleveren ? http://www.kieskeurig.nl/receiver/pa...eviews/266185/ als ik naar de specs en de reviews kijk zou je denken van wel maar heb er zelf niet echt veel verstand van. Aan de Pioneer heb ik van alles geprobeerd bij te stellen (niet zo heel veel opties) maar krijg er niet echt een verbetering uit dus zou ik denken dat ik iets anders moet kopen Ik hoop dat iemand advies voor mij heeft !

    Thanks - Iwan

  22. #72

    Standaard

    Plannen zijn inmiddels volkomen veranderd De XBox is weg en een PS3 voor terug. De Plasma (Pio 436XDE) vervangen door een Pio PDP-LX5090 en de Receiver is vervangen voor een mooie Pioneer SC-LX71. Verwacht de spullen volgende week en kan uieraard niet wachten

    Ik lees veel over het gebruik van een break in DVD, ook al heeft de 9de Gen Kuro lijn geen last van inbranding. Is er hier iemand die uit ervaring kan vertellen of het wel of niet moet, en 150 of 200 uur ?

    Groet - Iwan

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •