De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Bose Accoustima 6

  1. #1

    Standaard Bose Accoustima 6

    hallo,

    ik wou een vraag stellen over een Bose Accoustima 6 set ( 5 melkpakjes en een subwoofer ) ik heb deze set van iemand overgenomen, alles aangesloten volgens de boekjes op een Sony receiver type str da 3300 es

    nu is mijn vraag , hoe moeten de instellingen staan ?
    heb de subwoofer aktief aangesloten maar voor de rest geen idee hoe ik alles het beste in moet stellen.

    momenteel de speakers op small in het menu, en dan laten calibreren met een microfoon, maar vind persoonlijk mijn bas niet hard en mooi klinken.

    iemand een idee ?

    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum golfje.

    De Acoustimass module kun je beschouwen als het 6e melkpakje dat gebruikt wordt voor de weergave van de lage tonen en de Laag Frekwentie Effekten. De woofer die zich in de module bevindt is niet groot en krachtig genoeg om te zorgen voor harde en volle bassen.

    Het is dus een beperking die de AM module van deze set heeft.

    Je zou kunnen proberen om de front- en de surroundkanalen op "Large" te zetten in de set-up van de receiver en luisteren hoe het dan klinkt. De lage tonen van deze kanalen worden dan op een andere manier gefilterd waardoor het geluid dan misschien voller klinkt. De centre kun je beter op "Small" laten staan zodat de lage tonen van dit kanaal via de pre-out van de receiver naar de subwoofer gaan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    hallo,
    bedankt voor de hulp.
    ik zit te denken om maar een andere speakerset aan te schaffen.
    best een mooie versterker en dan slechte bas vanwege die bose set.
    zit te denken een subwoofer aktief van tannoy en een center tannoy en voorspeakers grote zuilen tannoy en 2 achterspeakers tannoy.

    zou het dat beter moeten klinken ?

  4. #4

    Standaard

    ga zelf luistere ipv op mening van andere af te gaan. Zeker geluid is nog een persoonlijk ding.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door golfje Bekijk bericht
    hallo,
    bedankt voor de hulp.
    ik zit te denken om maar een andere speakerset aan te schaffen.
    best een mooie versterker en dan slechte bas vanwege die bose set.
    zit te denken een subwoofer aktief van tannoy en een center tannoy en voorspeakers grote zuilen tannoy en 2 achterspeakers tannoy.

    zou het dat beter moeten klinken ?
    Tannoy levert voor de prijs een goed geluid en ik verwacht dat het beter zal klinken dan de Bose set, echter, zoals Lenn-art ook al zegt, geluid is heel persoonlijk en je zult dus zelf moeten luisteren of jij het ook mooier vind klinken.

  6. #6

    Standaard

    Ik vind de Bose subwoofers best vol en hard klinken hoor......?

  7. #7

    Standaard

    vind het zelf van niet, hoge tonen te veel en bas te weinig, en ga je harder gaat het vervormen, wil zelf liever als ik film kijk dat het mooi diep klinkt en niet dat ik me er dood aan erger...mvg

  8. #8

    Standaard

    en geluid is zeker een persoonlijke keus, vandaar dat er ook zoveel verschillende speakers zijn..vind zelf dat ik wel een goede receiver heb, op de speakers na

  9. #9

    Standaard

    Wanneer je vindt dat je slechte luidsprekers hebt, kan dit ook komen doordat de receiver of versterker geen goede "match" is met de luidsprekers en/of akoestiek.

    Het kan ook zijn dat jouw verwachtingen van deze combi te hoog zijn en dat het resultaat daarom tegenvalt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •