De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Exclamation HELP ......brandende vraag over 7.1 receiver en Bose 15

    Hallo, Is er iemand die mij iets kan uitleggen over de combinatie van een 7.1 receiver, en de Bose accoustimass 15 (5.1) die te upgraden is naar 6.1?

    Ik wil graag weten of het zin heeft om de Bose te upgraden naar 6.1 dmv. een extra cube.
    Krijg ik een beter geluid icm. de pioneer 1018 (7.1), of gaat het geluid van die speaker verloren omdat de pioneer 7.1 surround is, en kan ik het beter gewoon laten als 5.1

    Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, en hoop dat jullie er meer van snappen.

    Alvast bedankt!

    Groetjes
    Catfeet/ Nathalie

  2. #2

    Standaard

    Het Bose AM15 systeem is een vollledig aktief luidsprekersysteem en heeft alleen eindversterkers aan boord voor de 5 bijgeleveerde cubes. Een zesde en zevende cube aansluiten is technisch wel op verschillende manieren mogelijk.
    1. Je kunt de AM15 set bvb alleen gebruiken voor "surround", "centre" en "LFE" en dan een ander stel luidprekers (bvb de Bose 201) er op aansluiten als "front"
    2. Je kunt de extra satelieten op een bepaalde manier integreren door deze aan te sluiten volgens 1 van de onderstaande schema's
    3. Je kunt de 2 extra cubes als front gaan gebruiken, maar deze worden dan niet gefilterd door de AM module en kunnen mogelijk beschadigd raken als gevolg van de hoeveelheid lage tonen die ze moeten verwerken.
    Voor het aansluiten van de 2e manier, moet je rekening houden met het volgende:
    1. De niveaus van de "surrounds" moeten hoger ingesteld worden dan die van de "front" en de "centre".
    2. Houdt de kabels voor links en rechts dezelfde lengte. Dit voorkomt ongewenste fase-verschillen.
    3. Zorg er voor dat het linker en het rechter surround kanaal dezelfde vertraging hebben.
    Deze schema's mogen alleen gebruikt worden voor sateliet-formaat luidspreker met een lage belastbaarheid.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 21-12-2008 om 16:17
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •