Pagina 57 van 203 EersteEerste ... 74753545556575859606167107157 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.401 tot 1.425 van 5064 worden weergegeven.
  1. #1401

    Standaard

    The Bourne Supremacy - Peter Greengrass - 2004

    Een zeer onderhoudend 2e deel maar voor mij zeker een stap terug in kijkplezier. Ik ben gewoon geen fan van de shaky cam incl 100 cuts per minuut. Het bedierf niet echt mn kijkplezier maar de aanpak van Identity beviel me veel beter. Ook een snelle film maar je kan tenminste nog zien wat er gebeurt. Bij Supremacy kreeg ik echt af en toe wat last van mn kop. Ook bij statische shots beweegt de camera nog steeds bibberig. Ik begrijp heel goed wat Greengrass probeert te bereiken en bij sommige scenes werkt het ook geweldig, zoals de scene waarin Bourne in een auto zit en van de zijkant wordt aangereden. In deze film dus al net iets teveel van het goede, ik ben dan ook erg benieuwd hoe Ultimatum zal zijn op een kleiner scherm. In de bios werd ik gek van al dat gebibber en de vele cuts. Zoals Identity wel heeft bewijzen kun je ook realisme nastrefen door snelle cuts te gebruiken tijdens actiescenes maar tijdens andere scenes wat rust in te bouwen.

    Dit deel voelde ook wat minder Europees aan, waarschijnlijk door de vele scenes in het kantoorgebouw. Tevens zitten er een paar verwarrende zaken in, ik zal ze tussen spoilertags zetten:
    Bourne en Marie zitten in Goa, er wordt verder niet echt uitgelegd hoe ze zijn gevonden.
    Bourne gaat achter een ander Treadstonelid aan en vind zn huis. Als hij zn geheugen kwijt is en amper wat kan herinneren, hoe weet hij dan van dit 2e overgebleven lid en zn exacte verblijfplaats?
    Bourne schrijft zich heel opzichting in bij het Brecker Hotel. Met zn eigen paspoort etc. Hij wordt dan ook snel getraceert. Hij wil alleen de kamer checken om zn geheugen op te frissen. Dan zou toch subtieler kunnen gezien zn kennis en intelligentie.
    Hoe komt Bourne aan high tech spullen? Zoals het sniper/afluistergeweer op het dak?
    Een ander punt wat ik jammer vond was de dood van Marie. Wellicht noodzakelijk zodat Bourne alleen op pad kon gaan. In Identity heeft hij Marie om tegen te praten. In Supremacy heeft hij dat niet meer waardoor hij een stille hoofdfiguur wordt. Damon vertolkt zn rol goed maar ik miste een beetje de interactie zoals in Identity.


    Supremacy is nog steeds een erg leuke actiefilm. Maar zoals nu wel duidelijk ben ik meer een liefhebber van Identity, het verhaal en de stijl vind ik in die film interessanter en beter werken. Supremacy heeft echter wel een grotere rol voor Brian Cox, wat ik een geweldig acteur vind. Supremacy is helaas ook 20 minuten korter, het mocht van mij wel wat langer duren. Identity een 8,5, dit deel een 7,6.

  2. #1402

    Standaard

    Even een opmerking tussen door....wat is het hier rustig!! Wordt er nog wel gekeken? Een jaar geleden gingen er per dag zeker drie pagina's doorheen. Nu druppelen er af en toe berichtjes binnen. Het lijkt wel alsof velen geen zin meer hebben in het posten van stukjes....jammer!!

  3. #1403

    Standaard

    Dat viel mij ook al op. In mijn eigen geval schrijf ik ook niet altijd een stukje meer, dat betreft dan meestal films die ik herkeken heb of die toch iedereen al gezien heeft. Ik probeer me te beperken bij de wat minder bekende films.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #1404

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    The Bourne Supremacy - Peter Greengrass - 2004

    Een zeer onderhoudend 2e deel maar voor mij zeker een stap terug in kijkplezier. Ik ben gewoon geen fan van de shaky cam incl 100 cuts per minuut. Het bedierf niet echt mn kijkplezier maar de aanpak van Identity beviel me veel beter. Ook een snelle film maar je kan tenminste nog zien wat er gebeurt. Bij Supremacy kreeg ik echt af en toe wat last van mn kop. Ook bij statische shots beweegt de camera nog steeds bibberig. Ik begrijp heel goed wat Greengrass probeert te bereiken en bij sommige scenes werkt het ook geweldig, zoals de scene waarin Bourne in een auto zit en van de zijkant wordt aangereden. In deze film dus al net iets teveel van het goede, ik ben dan ook erg benieuwd hoe Ultimatum zal zijn op een kleiner scherm. In de bios werd ik gek van al dat gebibber en de vele cuts. Zoals Identity wel heeft bewijzen kun je ook realisme nastrefen door snelle cuts te gebruiken tijdens actiescenes maar tijdens andere scenes wat rust in te bouwen.
    De oude shaky cam discussie Ik heb er, zeker bij de Bourne films, weinig op tegen zolang er een goede editor aanwezig is om er iets moois van te maken en de shaky cam niet gewoon gebruikt wordt om te verbloemen dat de actiescene eigenlijk slecht uitgewerkt is. Misschien dat het in een bioscoopzaal als je niet op een ideale plaats zit wat moeilijk is om te volgen, maar zowel bij Supremacy als Ultimatum vind ik dat een groot deel van de kracht van de film net voorkomt uit die fantastisch in elkaar gestoken actie-scenes. Zeker op een klein scherm is het allemaal goed te volgen als je maar gefocust blijft kijken. En als je wat gemist hebt, kijk de shaky cam vechtscenes nadien nog eens opnieuw, het is echt knap hoe ze zijn uitgewerkt,. Het beste bewijs daarvan leveren ze voor mij in een vechtscene in een klein appartement in Ultimatum die echt een prachtige choreografie heeft, maar die je misschien wel een keer of drie moet kijken voor je alles gezien hebt wat erin gebeurt.

    MAAR: ik ben het er ook zeker mee eens dat Identity ook een geweldige spy actie/thriller is die bewijst dat het ook zonder deze stijl kan. Toch ben ik erg blij dat Greengrass het daarna heeft overgenomen. De sequels hebben eigenlijk een heel simpel verhaal dat niet zoveel toevoegt aan wat er in Identity al allemaal gebeurd is, en ik betwijfel of Liman dan nog even sterke films had afgeleverd, terwijl Greengrass dat goed weet te verbloemen met styllisme en originele actiescenes.

  5. #1405

    Standaard

    Ha...inderdaad een steeds terugkerende discussie. Om te voorkomen dat ik mezelf steeds herhaal, houd ik het kort. Het kijkt gewoon niet rustig. Ik zou er beter tegen kunnen als het beperkt blijft bij de actiescenes maar ook bij rustige scenes schiet de camera van links naar rechts. De autoscene in Supremacy is bv goed gedaan. De vechtscene ook wel maar ik heb toch liever iets meer overzicht. Het wordt zo'n warboel. Dit is nu ook juist de bedoeling, alsof je midden in de actie zit, maar ik vind het allemaal erg onoverzichtelijk worden. Maar nog steeds vind ik Supremacy een leuke film. Vanavond Ultimatum eens herkijken....kijken of ik het op een kleiner scherm beter kan behappen. In de bios kreeg ik er letterlijk koppijn van.

  6. #1406

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    De oude shaky cam discussie Ik heb er, zeker bij de Bourne films, weinig op tegen zolang er een goede editor aanwezig is om er iets moois van te maken en de shaky cam niet gewoon gebruikt wordt om te verbloemen dat de actiescene eigenlijk slecht uitgewerkt is.
    In de actie-scènes kan het goed werken, maar het is tegenwoordig in -ook in de Bourne-vervolgfilms- om de shaky-cam tijdens rustige scènes en zelfs statische shots te misbruiken. En daar werkt het me behoorlijk op de zenuwen. Het dient daar geen enkel doel en verstoort zelfs de illusie dat ik naar een film kijk. De camera vestigt de aandacht op zichzelf.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Het beste bewijs daarvan leveren ze voor mij in een vechtscene in een klein appartement in Ultimatum die echt een prachtige choreografie heeft, maar die je misschien wel een keer of drie moet kijken voor je alles gezien hebt wat erin gebeurt.
    Dat vind ik over het algemeen juist geen goede zaak.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik zou er beter tegen kunnen als het beperkt blijft bij de actiescenes maar ook bij rustige scenes schiet de camera van links naar rechts. De autoscene in Supremacy is bv goed gedaan. De vechtscene ook wel maar ik heb toch liever iets meer overzicht. Het wordt zo'n warboel. Dit is nu ook juist de bedoeling, alsof je midden in de actie zit, maar ik vind het allemaal erg onoverzichtelijk worden.
    Je typt sneller dan ik. Ik denk er precies hetzelfde over.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #1407

    Standaard

    Kiss Kiss Bang Bang

    Heerlijke film!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #1408

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Kiss Kiss Bang Bang

    Heerlijke film!
    Shane Black op oud niveau!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  9. #1409

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Kiss Kiss Bang Bang

    Heerlijke film!
    Inderdaad!
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  10. #1410

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    In de actie-scènes kan het goed werken, maar het is tegenwoordig in -ook in de Bourne-vervolgfilms- om de shaky-cam tijdens rustige scènes en zelfs statische shots te misbruiken. En daar werkt het me behoorlijk op de zenuwen. Het dient daar geen enkel doel en verstoort zelfs de illusie dat ik naar een film kijk. De camera vestigt de aandacht op zichzelf.
    Dat het ook buiten actiescenes gebruikt wordt is inderdaad misschien wat overdreven, maar in het geval van Greengrass is dat nu eenmaal de stijl waarin hij al z'n films schiet om dat "fly on the wall" gevoel te scheppen. Voor mezelf verbreekt het in ieder geval niet de illusie van de film, integendeel heb ik net het gevoel dat alles vanuit het standpunt van een echte persoon bekeken wordt. Maar het zal zoals zoveel dingen wel een kwestie van voorkeur zijn i guess

  11. #1411

    Standaard

    Baraka (BR) : Gweldige documentaire gecombineerd met mooie muziek. Een reis over de wereld, alles krijg je te zien verschillende culturen, religies, overbevolking,Productiemaatschappij, prachte landschappen en bijzondere bouwwerken. De Blu-ray ziet er visueel geweldig uit en het geluid is subliem. 8.5/10

    Friday the 13th: The Final Chapter: Het 4e deel uit deze reeks en dezze was al weer wat beter dan deel 3, met 1 schrikmoment. Ook wel leuk om corey Feltman eens met een kale kop te zien. 7/10

  12. #1412

    Standaard

    Gisteren in de sneak:
    Body Of Lies
    Het terrorisme en het bevechten ervan is de afgelopen jaren een dankbaar onderwerp geweest in Hollywood voor geslaagde en minder geslaagde films. Ook Ridley Scott kiest in z`n nieuwste film ervoor zich in dit onderwerp te verdiepen. Met een redelijk geslaagde film tot gevolg.

    Leonardo DiCaprio speelt een in het Midden-Oosten gestationeerde CIA agent die, onder leiding van z`n eigenzinnige en koppige baas Russel Crowe, op zoek moet naar het brein achter een stel aanslagen in Europa. De zoektoch hem langs verschillende landen en steden in het Midden-Oosten brengt. Hij raakt steeds dieper in een web van intriges, leugens en rare figuren.

    Dat Scott een uiterst ervaren regisseur blijkt uit alles, en dan vooral uit het feit dat de film er eigenlijk iets te glad en flashy uitziet om écht geloofwaardig te worden. Het ziet er allemaal net iets te Hollywood uit. De ontploffingen zien er te mooi uit, de badguys zijn te cliché. Het acteerwerk daarentegen is erg sterk. Over de hele lijn is dat van erg hoog niveau te noemen, waarbij vooral DiCaprio opnieuw een fenomenale rol neerzet. Ook Russel Crowe is goed als de irritante eikel van een baas.
    Het verhaal zit opzich wel goed in elkaar maar is te voorspelbaar om echt te kunnen verassen. Bovendien duurt de film met ruim 2 uur toch iets te lang voor een actie thriller.

    Scott levert dus een ontzettend degelijke actiethriller af die zeker genietbaar is maar toch iets te gelikt is om een echte klassieker te zijn.

    7,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #1413

    Standaard

    The Legend of Zorro (blu-ray)

    Ach, wat geinige grappen en verder veel popcornniveau en zo....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #1414

    Standaard

    I am Legend

    maar ik geef toe dat er ook wel aardig wat computerwerk in zit

    9/10

  15. #1415

    Standaard

    Friday The 13th V : Tsjee dit 5e deel viel mij erg tegen, aangezien Jason niet Jason meer is, maar het is gewoon weer helemaal opnieuw begonnen. Erg slecht verhaal, de slashing was wel aardig maar redt dit nieuwe begin niet, hopelijk wordt deel 6 beter. 5/10

  16. #1416

    Standaard

    The Bourne Ultimatum - Peter Greengrass - 2007

    Wat zullen we nou krijgen? Heb ik een andere film gezien? Shit....ik moet nu toch drastisch terug komen op mn eerste reactie mbt Bourne Ultimatum. In de bios viel me op een gegeven moment de bibberende camera op en de vele en snelle cuts en kon vervolgens op niets anders meer letten. Het grote scherm zorgde tevens voor de nodige duizelingen in het hoofd.

    Nu thuis viel dat grotendeels weg. Ik begon te wennen aan de stijl van Greengrass en ik nam het nu voor lief. Ik zat nu ook meer in het verhaal omdat ik al twee dagen aan het Bournen ben. Wellicht was Supremacy een goede voorbereiding? Het stoorde me gewoon minder dit keer alhoewel ik nooit echt een groot fan zal worden van de shaky cam.

    Het is gewoon een heerlijke actiefilm met wederom heel veel vaart. Enkele zeer gedenkwaardige scenes zoals in Marokko, de beginscene en de verpletterende autoscene. Op een gegeven moment had ik pas door dat het einde van Supremacy in het midden van Ultimatum zat. Ik krabde wel even achter de oren.

    Het komt niet vaak voor dat ik mn mening zo drastisch moet wijzigen. Op dvd echt een zeer sterke actiefilm en leuk sluitstuk van de trilogy (ook al blijven er wat vraagjes hangen). Dit keer waardeer ik de film met een 8.

  17. #1417

    Standaard

    The Boondock Saints

    Gekozen bij de Filmvalley omdat er verder niets voor me bij zat. Mijn God.....wat een drama. Tenenkrommende slechte film. Ze probeerden geloof ik heel krampachtig de coolheid van een Pulp Fiction of Lock Stock na te bootsen.......and failed miserably. Belabberd verhaal waarbij ze nog even de discussie over de doodstraf willen aanzwengelen...totaal misplaatst. De dialogen komen niet verder dan Fuck...fuck....en fuck. Slap acteerwerk met als totale dieptepunt Dafoe die op de meest clichematige wijze, en nogal beledigend, een homosexuele rechercheur speelt. Er zat echt niets in deze film wat me aansprak. Een 2.

    Mocht iemand de film willen ruilen....GRAAG!!

  18. #1418

    Standaard

    W.

    Ik had gemengde reacties gehoord over deze film, ik was er persoonlijk heel benieuwd naar omdat ik films van Oliver Stone over het algemeen goed kan waarderen. Een film over het leven van Geroge W. Bush ( waarvan ik me afvraag in hoeverre er meegewerkt is vanuit de familie Bush ) waarin gebeurtenissen uit het verleden verweven worden met het "heden" van de film, rond de oorlog met irak. Ik moet zeggen dat de film mij helemaal niet tegenviel. De toon was vrij gematigd naar mijn idee, Stone neemt toch over het algemeen een duidelijk standpunt in, ik kan me de kritieken over een vrij zoutloos geheel dus wel voorstellen, hoewel ik deze mening niet deel. Ik vind het juist knap dat hij een vrij neutraal beeld laat zien van de gebeurtenissen zonder met een oordeel te komen, ik kan me voorstellen dat dat voor iemand met zijn politiek redelijk uitgesproken meningen vrij lastig moet zijn geweest. Buiten het feit dat het leven van Bush mij wel interessant leek viel mij ook het sterke acteerwerk in positieve zin op. Alleen Thandie Newton als Condoleezza Rice valt erg uit de toon, ze wekt veelal de indruk dat ze vooral speciaal de maniertjes van Rice bestudeerd heeft en komt daardoor op verschillende momenten nogal belachelijk over, het is alsof ze daardoor vergeet te acteren. Nu is het ook lastig om je staande te houden in dit veld van acteurs, Vooral Brolin en Dreyfuss zetten sterke rollen neer vind ik. De mooiste scene van de film voor mij persoonlijk was de vergadering waarbij men het wel of niet oorlog voeren in Irak bespreekt. Hierin zetten de big guns ( zowel in de echte wereld als in de film ) een moreel en economisch vraagstuk op tafel dat mij zeer wist te pakken . Al met al een geslaagde film in mijn ogen die het vooral moet hebben van het goede acteerwerk. een 8.
    Laatst aangepast door E@gle : 15-11-2008 om 11:51
    Who buys DVD's anyway? :)

  19. #1419

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    The Boondock Saints

    Gekozen bij de Filmvalley omdat er verder niets voor me bij zat. Mijn God.....wat een drama. Tenenkrommende slechte film. Ze probeerden geloof ik heel krampachtig de coolheid van een Pulp Fiction of Lock Stock na te bootsen.......and failed miserably. Belabberd verhaal waarbij ze nog even de discussie over de doodstraf willen aanzwengelen...totaal misplaatst. De dialogen komen niet verder dan Fuck...fuck....en fuck. Slap acteerwerk met als totale dieptepunt Dafoe die op de meest clichematige wijze, en nogal beledigend, een homosexuele rechercheur speelt. Er zat echt niets in deze film wat me aansprak. Een 2.

    Mocht iemand de film willen ruilen....GRAAG!!

    Brrrrrrr...

  20. #1420

    Standaard

    Disney's Sleeping Beauty (BR) : Wederom een sprookje heerlijk zoet verfilmd door Disney. Ook het beeld en geluid zijn geweldig goed en ik kijk alweer uit naar Pinokkio op Blu-ray. 8/10

  21. #1421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    The Boondock Saints

    Gekozen bij de Filmvalley omdat er verder niets voor me bij zat. Mijn God.....wat een drama. Tenenkrommende slechte film. Ze probeerden geloof ik heel krampachtig de coolheid van een Pulp Fiction of Lock Stock na te bootsen.......and failed miserably. Belabberd verhaal waarbij ze nog even de discussie over de doodstraf willen aanzwengelen...totaal misplaatst. De dialogen komen niet verder dan Fuck...fuck....en fuck. Slap acteerwerk met als totale dieptepunt Dafoe die op de meest clichematige wijze, en nogal beledigend, een homosexuele rechercheur speelt. Er zat echt niets in deze film wat me aansprak. Een 2.

    Mocht iemand de film willen ruilen....GRAAG!!
    Ik heb de fascinatie van veel mensen met die film ook nooit echt begrepen. Die coolheid wat veel mensen er zo aan appreciëren die zie ik er gewoon niet in zitten.

  22. #1422

    Standaard

    This is England: Verrassende leuke film, over Engeland in de jaren 80, Een jochie van 12 wordt gepest en kan zijn plaats nog niet vinden. Dan komt ie wat skinheads tegen en komt bij hun groep en voelt zich daar thuis. Het zijn wel goede skinheads totdat een oud bekende van hun vrij is gekomen van een 3,5 jaren gevangenis straf en deze gast blijkt nit helemaal te sporen en lokt een paar van de skinheads met z'n mooie praatjes. 6.8/10

    Teeth : Tsja niet echt bijzonder, een gemuteerde vagina met tanden, dus het is allemaal wel vrij voorspelbaar, neem ik aan. 3/10

  23. #1423

    Standaard

    American Gangster (2007)

    Ik heb vandaag naar de lange versie van deze film gekeken. Normaal zijn gangster films niet zo mijn ding.
    Maar met deze regiseur (Ridley Scott) en de twee hoofd acteurs was ik toch zeer benieuwd.
    De film duurde bijna 3 uur maar ik heb me geen seconde verveeld. Het verhaal is erg goed opgebouwd.

    Prima einde ook!

    Genieten zo een film.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  24. #1424

    Standaard

    Tenkû no shiro Rapyuta a.k.a. Laputa - Castle in the Sky - Hayao Miyazaki - 1986

    Wederom een prachtige animatiefilm van studio Ghibli alhoewel het wel even duurde voordat ik goed in de film kwam. Nog steeds steekt Princess Mononoke er met kop en schouders boven uit. Laputa heeft iets meer slapstick-achtige situaties (de piraten) wat vrij kinderlijk en simpel overkwam. De animaties zien er echter prachtig uit, zeker voor een film uit 1986. Weer twee uur plezier aan beleefd.

  25. #1425

    Standaard

    Adams æbler - Anders Thomas Jensen - 2005

    Mn eerste film uit de box meteen na aanschaf maar bekeken. Het was een ander soort film dan dat ik verwacht had. Na een tijdje raakte ik vertrouwd met het aparte universum dat hier wordt gecreëerd. Een neonazi heeft een taakstraf opgelegd gekregen en moet naar een parochie onder leiding van Ivan. Deze Ivan is erg positief en ontkend gewoon al het kwaad om hem heen. Langzaam raken de twee meer en meer bevriend. Er zit aardig wat Godsdienstige symboliek in de film die ik erg geslaagd vond. Na afloop was ik ook helemaal om. Een kleine film in de zin dat het op een paar locaties afspeelt met een klein groepje acteurs. Prachtig geacteerd, vooral Ivan steelt de show, gespeeld door Mads Mikkelsen. Er zitten een paar visuele fondsten in zoals de gemolesteerde neus van Ivan....erg grappig. En het nummer "How Deep is Your love" van Take That zal nooit meer hetzelfde klinken. Subtiele zwarte humor met veel drama. Aparte film.

Pagina 57 van 203 EersteEerste ... 74753545556575859606167107157 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •