De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic TH-42PZ8 (& Digitenne)

    Ik ben bezig met het uitzoeken van een geschikte nieuwe TV. Mijn oog is gevallen op de Panasonic TH-42PZ8
    Daarnaast wil ik Digitenne aanvragen, ik lees echter erg veel slechte ervaringen over Digitenne i.c.m. een grotere TV. Het zou wel helpen als je de ingebouwde digitale ontvanger zou gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee, dus met Digitenne en/of ingebouwde digitale ontvanger?

    Naast de TH-42PZ8 zie ik ook nog de Panasonic TH-42PZ80. Behalve dat ie 70 euro duurder is zie ik het verschil dat deze een contrast heeft van 30.000 i.p.v. 20.000 bij de Z8. Is dit te merken? Wellicht nog een andere reden om voor dit model te kiezen?

    Ik wil 'm gebruiken i.c.m. 'n XBOX360, wellicht relevant.
    Laatst aangepast door JBS : 25-10-2008 om 19:15

  2. #2

    Standaard

    Hoe wil je je Xbox360 aan gaan sluiten, dat is ook belangrijk denk ik.

    In ieder geval, denk dat de digitenne ontvanger of de ingebouwde ontvanger niet veel uit zal maken, de kwaliteit van het beeld is al gelimiteerd door de gebruikte bandbreedte van de kanalen.
    Naar aanleiding van wat ik heb gelezen ziet Digitenne er op LCD en Plasma schermen er niet echt super uit, je ziet redelijk snel blokjes in het beeld vanwege de MPEG2 encodering.
    Het kleine verschil tussen de kosten van de PZ8 en de PZ80 zijn toch echt de moeite waard om voor de PZ80 te gaan denk ik, zo schijnt de PZ80 een betere ondersteuning te hebben voor 100hz en 24p mbt Blu-Ray e.d.
    Voor mij persoonlijk waren de Panasonics geen keuze omdat ik nog een launch Xbox360 heb en de Panasonics niet 1080P over VGA accepteren. In ieder geval succes met het maken van je keuze.
    Ikran is not horse!

  3. #3

    Standaard

    Vergeten te vermelden, via HDMI

    Ik heb inderdaad gelezen dat het met de gelimiteerde bandbreedte te maken heeft maar vroeg me af of het beeld toch nog acceptabel zal zijn.
    Dat de ingebouwde digitale tuner beter beeld gaf zou te maken hebben met het feit dat het beeld dat digitaal kan blijven en niet omgezet hoeft te worden naar analoog.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JBS Bekijk bericht
    Vergeten te vermelden, via HDMI

    Ik heb inderdaad gelezen dat het met de gelimiteerde bandbreedte te maken heeft maar vroeg me af of het beeld toch nog acceptabel zal zijn.
    Dat de ingebouwde digitale tuner beter beeld gaf zou te maken hebben met het feit dat het beeld dat digitaal kan blijven en niet omgezet hoeft te worden naar analoog.
    Volgens mij maakt dat bij Digitenne niet veel uit, kijkend naar het feit dat het op mijn computer (via een Pinaccle Hybrid TV kaartje en ook bij een EyeTV kaartje) al niet veel uitmaakt bij Digitenne.

    Je Xbox360 hoeft dan inderdaad niet zo een heel erg grote rol te spelen bij je keuze, volgens mij heeft de 80 serie 1 hdmi poort extra maar weet dat helaas niet zeker.
    Ikran is not horse!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    Volgens mij maakt dat bij Digitenne niet veel uit, kijkend naar het feit dat het op mijn computer (via een Pinaccle Hybrid TV kaartje en ook bij een EyeTV kaartje) al niet veel uitmaakt bij Digitenne.

    Je Xbox360 hoeft dan inderdaad niet zo een heel erg grote rol te spelen bij je keuze, volgens mij heeft de 80 serie 1 hdmi poort extra maar weet dat helaas niet zeker.
    Klopt. De 80 serie heeft er 3, de 8 serie 2.

    Ik hoop op nog wat reacties van mensen die ervaring hebben met Digitenne en dit plasma scherm. Voor de rest staat weinig mijn aankoop in de weg.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JBS Bekijk bericht
    Ik ben bezig met het uitzoeken van een geschikte nieuwe TV. Mijn oog is gevallen op de Panasonic TH-42PZ8
    Daarnaast wil ik Digitenne aanvragen, ik lees echter erg veel slechte ervaringen over Digitenne i.c.m. een grotere TV. Het zou wel helpen als je de ingebouwde digitale ontvanger zou gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee, dus met Digitenne en/of ingebouwde digitale ontvanger?

    Naast de TH-42PZ8 zie ik ook nog de Panasonic TH-42PZ80. Behalve dat ie 70 euro duurder is zie ik het verschil dat deze een contrast heeft van 30.000 i.p.v. 20.000 bij de Z8. Is dit te merken? Wellicht nog een andere reden om voor dit model te kiezen?

    Ik wil 'm gebruiken i.c.m. 'n XBOX360, wellicht relevant.
    Let wel, dat beide versies geen 24p Real Cinema hebben, maar een 24p Weergave.
    Dit ivm blu ray films.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •