De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Canare 4s08 - 4-aders naar speaker/receiver

    Hallo,


    Wegens verhuis en andere positionering van m'n speakers koop ik meteen een nieuw set kabels, voor alle 5 de speakers (L,R,C,RR,RL).

    Nu heb ik reeds een keuze gemaakt qua kabels (via dit forum) en het zullen dus de Canare 4S8 worden. Dit zijn 4-aders en het is me nu niet meteen duidelijk geworden uit de posts hoe je deze moet aansluiten op de receiver/speaker.

    Single-wire, double-wire ed.

    Foto van de kabel:



    Kan iemand me kort hierover antwoorden?

    Bedankt,

    Klaus

  2. #2

    Standaard

    zoals je op de foto ziet heeft de kabel twee keer rood en twee keer wit. Zoals rood als wit hebben een licht kleurverschil.

    Als je single wire aansluit doe je de twee witte bij elkaar in in aansluitterminal en de rode bij elkaar in een terminal. Vaak is op de speakeraansluiting ook wel een kleur weergegeven.

    Kies je voor bi-wire doe je apart rood in rood en wit in wit (of wit in zwart want vaak wordt met rood en zwart gewerkt op terminals)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Ik heb ook een vraagje over deze kabels, ik heb in mijn huis pvc pijp liggen (16 mm), hier gaat onmogelijk een Canare 4s11 doorheen of ik moet hem over de hele lengte strippen.
    Maar kan je dit doen zonder kwaliteitsverlies?

    Of denken jullie dat het verstandiger is om de Canare 4s8 door de pvc pijpen heen te trekken.

    Graag een mening hierover ....

  4. #4

    Standaard

    Als je hem kunt trekken zonder te strippen met een trekveer zou ik dat zeker doen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    De 4s11 is onmogelijk zonder te strippen door de pijp heen te krijgen, ik heb dus de keuze een 4s11 gestript of een 4s8 in z'n geheel.

    Het blijft een moeilijke keuze voor mij...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sloezz Bekijk bericht
    De 4s11 is onmogelijk zonder te strippen door de pijp heen te krijgen, ik heb dus de keuze een 4s11 gestript of een 4s8 in z'n geheel.

    Het blijft een moeilijke keuze voor mij...
    Ah, op die manier. Over wat voor lengte praten we?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    De speakerkabels krijgen ieder een lengte van 6 meter, de receiver is Denon 1803, speakers B&W 805 matrix.
    In de toekomst een zwaardere receiver !!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sloezz Bekijk bericht
    De speakerkabels krijgen ieder een lengte van 6 meter, de receiver is Denon 1803, speakers B&W 805 matrix.
    In de toekomst een zwaardere receiver !!
    Voor die lengte is de 4s08 geen probleem maar ik zou eerst eens gaan luisteren naar beide kabels.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Ik zou inderdaad de 4S8 gebruiken voor deze speakers. Voor vloerstaanders de 4S11. Het strippen van de 4S11 over 6 meter gaat praktische problemen opleveren. Ten eerste is het moeilijk goed te doen en ten tweede heb je dan 4 kabels die je door de buis moet trekken, maakt het er niet makkelijker op!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fotopeerke Bekijk bericht
    Ik zou inderdaad de 4S8 gebruiken voor deze speakers. Voor vloerstaanders de 4S11. Het strippen van de 4S11 over 6 meter gaat praktische problemen opleveren. Ten eerste is het moeilijk goed te doen en ten tweede heb je dan 4 kabels die je door de buis moet trekken, maakt het er niet makkelijker op!
    Dat strippen is het probleem niet. Het zijn vier aders met daartussen allemaal draadjes en daar omheen een grijze mantel. als je mantel eraf hebt kun je de draadjes verwijderen en heb je vier aders over.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Dat strippen is het probleem niet. Het zijn vier aders met daartussen allemaal draadjes en daar omheen een grijze mantel. als je mantel eraf hebt kun je de draadjes verwijderen en heb je vier aders over.
    Klopt, met de kans dat je de bescherming rond de aders doorsnijdt bij het strippen. Daarom zou ik het in ieder geval niet doen!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fotopeerke Bekijk bericht
    Klopt, met de kans dat je de bescherming rond de aders doorsnijdt bij het strippen. Daarom zou ik het in ieder geval niet doen!
    Aangezien een 'toffe peer' mij erop wees dat de kabels gedraaid zitten, heb ik deze post maar even aangepast. Dan is de kans inderdaad een stuk groter dat het fout gaat.
    Laatst aangepast door Alexander D : 20-09-2008 om 18:55
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •