De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.

Discussie: subwoofer kabel

  1. #1

    Standaard subwoofer kabel

    hallo,

    ik weet dat er al 1 en ander over gezegd is maar graag nog even ter bevestiging.

    als ik een subwoofer aan wil sluiten kan ik dan eerst volstaan met een eenvoudige coax 75 ohm kabel om plaatsing uit te proberen en dan later een zwaardere kwaliteit coaxluidsprekerkabel nemen.(makkelijk zelf te maken)
    Of toch een speciale kant en klaar kabel kopen(Y kabel?)
    Of gewoon een enkele kabel met 1 plug naar de sub.

    groet

    Sjoerd

  2. #2

    Standaard

    Om uit te proberen kan je een simpele coax kabel gebruiken, maar ook een gewone cinch-kabel met 2 tulp-stekkers (rood-wit) aan beide kanten waarvan je maar eentje gebruikt.

    Achteraf kan je dan een speciale beter afgeschermde subwoofer kabel aanschaffen met of zonder Y-splitter.

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    ikzelf zou gelijk voor een goede sub-kabel gaan
    waarom eerst rommelen met een ander goedkoop kabeltje
    of is dit alleen voor de plaatsing of wil je er ook echt nog een tijdje mee spelen?
    de Y-splitter zou ik in eerste instantie niet gebruiken
    een normale goede sub met een goede kabel zou dus goed moeten spelen zonder die Y
    pas wanneer je een probleem zou hebben moet je die Y pas gaan proberen
    dit is wat ze mij hebben verteld in een zeer goede hifi zaak vandaar
    het is zelf zo dat die Y bij mijn sub een fractie ten nadele was
    dus zonder die Y was het iets beter maar dit zou je in ieder apart ht setje los moeten beoordelen
    mijn advies dus:koop gelijk een redelijke sub-kabel zonder Y
    die Y kan altijd nog indien nodig

  4. #4

    Standaard

    Wat is toch die Y waar jullie het steeds over hebben?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Topgunn
    Wat is toch die Y waar jullie het steeds over hebben?
    De subwoofer-out (LFE) op de versterker is normaal een mono-geluid en heeft langs die kant dus 1 aansluiting.

    Op de subwoofer heb je meestal een LFE ingang met 2 (plus en min) cinch aansluitingen. Je kan dus kiezen (omdat het toch mono is) of je daar maar 1 van gebruikt of 2. In dat laatste geval moet je een Y-splitter hebben.

  6. #6

    Standaard

    OK, dan geld het dus niet voor mij, ik heb maar 1 sub-ingang.

    thx

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Topgunn
    OK, dan geld het dus niet voor mij, ik heb maar 1 sub-ingang.

    thx
    wat voor sub heb je dan??
    en bedoel je 1 sub ingang (op je sub)of uitgang??(op je receiver)

  8. #8

    Standaard

    je klinkt nog verbaasd .Ik heb ook maar 1 ingang op mijn sub zelf zitten (en maar 1 uitgang op mijn receiver).
    Wel heb ik een sub uitgang op mijn gewone sub zitten. Maar dit is niet waar jullie het over hebben neem ik aan?

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    je klinkt nog verbaasd .Ik heb ook maar 1 ingang op mijn sub zelf zitten (en maar 1 uitgang op mijn receiver).
    Wel heb ik een sub uitgang op mijn gewone sub zitten. Maar dit is niet waar jullie het over hebben neem ik aan?
    verbaasd, nee hoor het was alleen maar een vraag maar om wat voor sub ging het nu eigenlijk
    de Y-splitter heb jij dus zeker niet nodig,maar dit is zeer zeker geen nadeel zoals je misschien al heb begrepen

  10. #10

    Standaard

    Leuk artikel over subwooferkabels op Hifi.nl:

    http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1484
    | Beamer: JVC DLA-HD1 | Scherm: Lumene Movie Palace Velvet 300C | Popcorn Hour C-200 | Receiver: Denon AVR-3808 | Speakers Front: JBL XTi 80 | Speaker Center: JBL Xti 10c | Speakers Surround 4x : JBL L810 | Subwoofer: JBL E250P |

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wrcveen
    Leuk artikel over subwooferkabels op Hifi.nl:

    http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1484
    inderdaad een leuk stukje ja
    is een mooie kabel ook natuurlijk die ixos subkabels en zeer zeker ook een fijne prijs

  12. #12

    Standaard

    Denk kzal dat stukje van hifi.nl even plakken...

    Dus...

  13. #13

    Standaard

    inderdaad een leuk stukje ja
    is een mooie kabel ook natuurlijk die ixos subkabels en zeer zeker ook een fijne prijs
    Ik heb zelf de ixos 1081 en dat is inderdaad een goede kabel.. maar is helemaal niet zo duur hoor...
    het is zonde om je sub aan een dropveter van 2 euro te hangen natuurlijk.. als je 500 euro aan een sub uitgeeft mag de kabel toch wel 50 kosten?
    Je weet t he... 10% van je budget naar kabels!
    Upgrading is a neverending story...

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM


    Ik heb zelf de ixos 1081 en dat is inderdaad een goede kabel.. maar is helemaal niet zo duur hoor...
    het is zonde om je sub aan een dropveter van 2 euro te hangen natuurlijk.. als je 500 euro aan een sub uitgeeft mag de kabel toch wel 50 kosten?
    Je weet t he... 10% van je budget naar kabels!
    en daarom heb ikzelf ook geen dropveter
    ikzelf hecht veel belang aan goede kabels en daarom maakt het me niet veel uit wat ze kosten ,,als,,ze maar goed zijn
    maar neemt niet weg dat een goede kabel voor een leuke prijs nooit weg is natuurlijk

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •