De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Alleen HDMI of toch niet / Filmnet HD geluid?

    Ik krijg binnenkort een nieuwe AV Receiver (marantz SR 7002), speakers (5.1), Plasma (Panasonic TH-50Z800), DVD speler (Marantz DV7001) en een digitale HD DVB-C tuner. Alles voorzien van voldoende HDMI aansluitingen.

    Verder beschik ik over een digitaal tv abonnement, in combinatie met Film 1 abo. Uitzendingen zijn ook in HD kwaliteit.

    Mijn vragen:

    1. Hoe moet ik e.e.a. met elkaar verbinden om de best mogelijke kwaliteit beeld en geluid te krijgen? Mijn idee:
    * HDMI kabel van digitale ontvanger naar AV receiver
    * HDMI kabel van dvd recorder naar AV receiver
    * HDMI kabel van AV receiver naar TV
    Dat is toch voldoende? Ik hoeft toch niet de apparaten met allerleid interconnect kabels te verbinden? HDMI kabels geven toch zowel beeld als geluid door in de best mogelijke kwaliteit? Of zijn er nog betere opties?

    2. Komen de uitzendingen van Film1 met bovenstaande aansluitingen ook in HD geluid uit mijn installatie? Aangezien Film1 ook in HD kwaliteit uitzendt?

    Dank!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jackflash Bekijk bericht
    Ik krijg binnenkort een nieuwe AV Receiver (marantz SR 7002), speakers (5.1), Plasma (Panasonic TH-50Z800), DVD speler (Marantz DV7001) en een digitale HD DVB-C tuner. Alles voorzien van voldoende HDMI aansluitingen.

    Verder beschik ik over een digitaal tv abonnement, in combinatie met Film 1 abo. Uitzendingen zijn ook in HD kwaliteit.

    Mijn vragen:

    1. Hoe moet ik e.e.a. met elkaar verbinden om de best mogelijke kwaliteit beeld en geluid te krijgen? Mijn idee:
    * HDMI kabel van digitale ontvanger naar AV receiver
    * HDMI kabel van dvd recorder naar AV receiver
    * HDMI kabel van AV receiver naar TV
    Dat is toch voldoende? Ik hoeft toch niet de apparaten met allerleid interconnect kabels te verbinden? HDMI kabels geven toch zowel beeld als geluid door in de best mogelijke kwaliteit? Of zijn er nog betere opties?

    2. Komen de uitzendingen van Film1 met bovenstaande aansluitingen ook in HD geluid uit mijn installatie? Aangezien Film1 ook in HD kwaliteit uitzendt?

    Dank!
    De marantz 7002 heeft 4 hdmi ingangen en 2 hdmi uitgangen, zodat je video kunt doorlussen, dat moet toch ruim voldoende zijn?!:wink:

  3. #3

    Standaard

    Via de digitale kabel krijg je GEEN HD geluid binnen.
    Het geluid van Film1 is gewoon MPEG 2 stereo geluid.
    In theorie is het prima mogelijk om een normaal Dolby Digital 5.1 signaal mee te sturen, alleen geen enkele Nederlandse zender doet dat.
    Terwijl in Amerika heel veel HD uitzendingen met Dolby Digital 5.1 worden uitgezonden, zelf op Discovery Channel.

    Maar om een lang verhaal kort te maken, je aansluitschema klopt, en als je een Blu-ray speler koopt die alle formaten bitstream kan uitsturen heb je echt HD geluid.
    Volgens mij ga je veel plezier aan die versterker beleven.

    Succes.

  4. #4

    Standaard

    Hoi Jaap,
    Dank voor je reactie. Duidelijk! Voor de goede orde: ik hoef dus nergens optische of coaxiale kabels te linken t.b.v. geluid?

  5. #5

    Standaard

    Klopt, het wel aan te raden om je DVD recorder en later een eventuele Blu-ray speler in te stellen op ''bitstream'' voor het geluid over HDMI.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •