De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Toshiba EP35 geeft 2ch aan of niets

    Hoi allemaal,

    Ik heb na lang zoeken de juiste speler gevonden die TrueHD en DD+ speelt.
    Samen met mijn Onkyo 805 is het geluid geweldig.

    Bij de Toshiba EP35 is mijn wel iets opgevallen, hij geeft namelijk soms 2ch aan, maar vaker nog helemaal niets, multichannel lampje brand nooit.

    Terwijl de Onkyo 805 wel mooi TrueHD en DD+ aangeeft.
    Eenmaal op PCM geeft ie wel Multichannel aan, maar krijg je weer geen TrueHD.

    Waarvoor de Toshiba dit doet is niet duidelijk, op USA sites komt dit vraagje vaker voor.
    Waarschijnlijk omdat het geluid via de Onkyo decoder gaat en niet via zijn eigen decoder.

    Komt iemand dit bekend voor??


    Groet,
    Bob

  2. #2

    Standaard

    je geeft zelf in de laatste paar regels het antwoord al.

    het signaal wat de toshiba doorgeeft via bitstream is geen multichannel signaal maar een gecodeerd signaal. Als je hem op pcm zet dan pakt de decoder van de toshiba het zelf uit en stuurt hij dus een ongecodeerd multichannel signaal naar je receiver.

    dus niet op pcm zetten in jouw geval omdat dan je decoder de audio zelf decodeert
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  3. #3

    Standaard

    ik heb een dergelijk probleem, de Tochiba EP30 geeft alleen multichannel op mijn Onkyo 605, licht dus aan de 1.2 HDMI die de EP30 heeft
    ik ga daarom ook upgraden naar een EP35 die wel 1.3 HDMI en dus bitstream naar de 605 ondersteund en ook nog een 5.1 uitgang heeft

  4. #4

    Standaard

    De EP30 is inderdaad 1.2hdmi.
    De EP35 geeft netjes alles door aan mijn Onkyo, die ook mooi TrueHD en DD+ aangeeft.
    De Toshiba zou altijd Multichannel aan moeten geven, maar door een bug geeft hij soms niiets en soms 2ch aan. Is bekend (vooral dus op usa-forums) dat de Toshiba dit fout aangeeft. Maar het heeft niets te maken met het geluid.

  5. #5

    Standaard

    vandaag de EP30 door een EP35 vervangen en nu wel DD+ en True HD icm de Onkyo
    605, geluid is veel mooier nu met HD-DVD
    veel meer dynamiek en losser vd speakers

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •