Pagina 50 van 63 EersteEerste ... 4046474849505152535460 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.226 tot 1.250 van 1556 worden weergegeven.
  1. #1226

    Standaard

    Thanx. Dan is een 104 (of iets dat zorgt voor zo rond de halve seconde aan sluitertijd bij een zonnige dag) redelijk wat ik ook nog zoek.
    Voordeel: ik ga binnenkort dus autoshoot doen met minimaal één, en waarschijnlijk twee Ford Probe's en dan mogen die gasten mooi dat filter voor me kopen (of zo'n mooi tabaksfilter 8))

  2. #1227

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Thanx. Dan is een 104 (of iets dat zorgt voor zo rond de halve seconde aan sluitertijd bij een zonnige dag) redelijk wat ik ook nog zoek.
    Voordeel: ik ga binnenkort dus autoshoot doen met minimaal één, en waarschijnlijk twee Ford Probe's en dan mogen die gasten mooi dat filter voor me kopen (of zo'n mooi tabaksfilter 8))
    Ik zou niet voor die tabaksfilters gaan, is redelijk te doen met het bekende fotobewerkingspakket van Adobe. Een ND grad 104 is NIET te doen in de compu.

  3. #1228

    Standaard

    Die tabaksfilters hebben eigenlijk alleen nut bij analoge fotografie zeg je? Kan ik me ergens nog wel voorstellen.
    Enige dat ik altijd heb bij achteraf aanpassen is dat je meer informatie gaan veranderen dan eigenlijk noodzakelijk is. Als je lucht al mooi bruin is hoef je daar geen informatie meer voor op te offeren. Maar dat is gewoon een mening die niet echt te onderbouwen is
    Ga me er eens over beraadslagen welk filter ze voor me mogen kopen Ben in sommige opzichten nogal wispelturig

  4. #1229

    Standaard

    Beste mensen,

    Ik ben nu een paar dagen bezig met het rondkijken voor een digitale camera. Ik wil hem meenemen op mijn reis van 4 maanden die ik ga maken als ik klaar ben met afstuderen. Vandaar dat ik graag een klein formaat en een lange accu-duur wil. Buiten dat wil ik natuurlijk ook een mooie/scherpe fotokwaliteit. Ik heb mijn oog op de volgende opties laten vallen:

    - Sony DSC-W55 (nadeel: duur geheugen)
    - Nikon Coolpix S200 of Nikon Coolpix S500
    - Casio Exilim EX-Z1080

    Ik heb mij al behoorlijk sufgelezen op websites als kieskeurig.nl, maar de ervaringen lopen daar nogal uiteen. Zou iemand mij een goed advies kunnen geven? Ik zou het heel erg waarderen! Alvast heel erg bedankt.

  5. #1230

    Standaard

    Ik zou niet afgaan op de reviews op kieskeurig.nl. Dat zijn vaak kopers en die zijn meestal niet heel erg objectief. Je kunt je oor eens te luister leggen op: www.dpreview.com of www.fredmiranda.com

    Verder staan er ook nog goeie reviews op: www.slrgear.com (al zijn dat misschien alleen SLR camera's).

  6. #1231

    Standaard

    Je "moet" daarnaast voor jezelf eens op een rijtje zetten wat belangrijk is voor je.
    Groothoek? Of tele bereik Meeste camera's zijn of goed in het één, of goed in het ander.
    Prijs?
    Liever snel, en wat meer ruis, of liever langzaam en een schoon plaatje?
    Kantelbaar schermpje? Of gewoon een vast scherm achterop?
    Dat zijn het soort zaken waar je voor je zelf eerst eens over moet nadenken, en op een rijtje moet zetten. Dat zoekt vele malen comfortabeler voor jezelf, omdat je dan al veel gaat uitsluiten.
    Have fun 8)

  7. #1232

    Standaard

    Bedankt voor de tips! Ik ga zeker even de bovenstaande websites bekijken en ik zal nog is goed gaan nadenken over mijn specifieke wensen Thanks!

  8. #1233

  9. #1234

    Standaard

    Oei oei, kijk ook naar : stuiterbaarheid...

    Wat ?

    4 maanden is lang, hoe netjes verwacht je er mee te (kunnen) gaan ?
    De Ixus en S modellen van Canon stonden altijd bekend om hun solide behuizing, weet niet hoe dat nu is. Maar qua compacts ben ik een Canon fanboy, en die vallen buiten het budget vrees ik.

    En voor mij de beste reviews en vergelijkingsite ? www.DCviews.com aan de linker kant op cameras klikken en je merk uitzoeken
    Deze linkt je door naar allerlei reviews op andere sites waardoor je dus de meeste info kunt vinden.

    Succes!
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  10. #1235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Oei oei, kijk ook naar : stuiterbaarheid...

    Wat ?

    4 maanden is lang, hoe netjes verwacht je er mee te (kunnen) gaan ?
    De Ixus en S modellen van Canon stonden altijd bekend om hun solide behuizing, weet niet hoe dat nu is. Maar qua compacts ben ik een Canon fanboy, en die vallen buiten het budget vrees ik.

    En voor mij de beste reviews en vergelijkingsite ? www.DCviews.com aan de linker kant op cameras klikken en je merk uitzoeken
    Deze linkt je door naar allerlei reviews op andere sites waardoor je dus de meeste info kunt vinden.

    Succes!
    Bedankt voor de informatie! Ik ga het is even rustig bekijken allemaal. Altijd lastig om zo'n keuze te maken.

  11. #1236

    Standaard

    Wie van jullie is er eigenlijk ingeschreven bij iets als nationalebeeldbank.nl ofzo?
    Ik heb me net aangemeld bij die site, en ga eens kijken of ik de komende tijd niet wat foto's kan uploaden aldaar Wellicht dat er af en toe eens een plaatje verkocht wordt

  12. #1237

    Standaard

    Zolang ik zelf nog niks goed genoeg vind blijf ik er weg
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  13. #1238

    Standaard

    Hehe. Ach, gewoon proberen toch Je hoeft er maar één te verkopen en je bent blij.
    Heb zelf net de panorama foto van het Veerse Meer geupload.
    Volgens mij is die site trouwens erg soepel in wat ze toelaten? Andere stocksites beoordelen je foto's ook echt voor ze online komen volgens mij.

  14. #1239

    Standaard

    Van mijn panorama's krijg je het schaamrood op de kaken, echt afschuwelijk.
    Het redelijks zijn m'n macro's, ik blijf nog wel even oefenen
    Ik schiet ook niks dat geografisch interresant is, de foto's die jij maakt zijn dat wel, en auto's zullen het ook prima doen, hoewel je die beter aan kunt bieden dan als stock verkopen denk ik.
    Succes
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  15. #1240

    Standaard

    Ik sta zowel bij de Nationalebeeldbank ingeschreven als bij iStock.
    De nationalebeeldbank heeft geen hoge eisen en je verkoopt er weinig. Laatste 12 maanden misschien een foto of 8 verkocht (a 29 euro). Foto's zijn relatief duur en mensen zullen eerst iStock afstruinen en vervolgens pas de Nationalebeeldbank raadplegen. Ik zie zelf ook veel kiekje op de Nationalebeeldbak, wat de uitstraling ook niet verbeterd (althans mijn bescheiden mening).

    iStock is wel ok, alleen ik verkoop er weinig. Auto's doen het niet zo goed, op beide sites niet. Vaak wil men geen auto stock foto's, kun je beter direct aan een klant verkopen.

  16. #1241

    Standaard

    Zelf even een foto vest aangeschaft


    Dit is vooral handig voor langs het circuit (ga er niet mee door de stad wandellen). Wil je toch veel spullen bij je hebben zonder met een tas te sjeulen (loopt al met 2 bodies). In de winter kan ik mijn lenzen in een jaszak proppen (heb nogal grote zakken), alleen in de zomer niet. En je wilt niet met een losse tas met wat extra lenzen/flitsers/geheugenkaartjes lopen, vandaar dit fotovest. Met schoudervullingen, voor het geval er ooit nog een 400mm f2.8 /300mm f2.8 komt, kun je die op je schouder laten rusten.

  17. #1242

    Standaard

    Zie je vaker mensen mee rondlopen ja.
    Vind het persoonlijk absoluut niet mooi, maar dat hoeft gelukkig ook niet Als het maar praktisch is 8)
    Ben nu bezig me in te schrijven voor iStock.
    Wilde niet door de validatiecode-controle komen in Firefox. Lukte alleen vanuit IE. Maargoed.
    Nu even wachten op mijn mail met de activatiecode.

  18. #1243

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Zie je vaker mensen mee rondlopen ja.
    Vind het persoonlijk absoluut niet mooi, maar dat hoeft gelukkig ook niet Als het maar praktisch is 8)
    Het zal dan ook voor het circuit zijn en niet als ik een keertje met mijn camera door de stad loop. Is dan gewoon wel handig.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer Bekijk bericht
    Ben nu bezig me in te schrijven voor iStock.
    Wilde niet door de validatiecode-controle komen in Firefox. Lukte alleen vanuit IE. Maargoed.
    Nu even wachten op mijn mail met de activatiecode.
    Moeten eerst nog je foto's goedgekeurd worden. Zijn ze bij iStock behoorlijk streng in.

  19. #1244

    Standaard

    Snap ik
    Moet overigens nog een keer die test doen om uberhaupt foto's te kunnen uploaden.
    Daarna laptop weer op de HD's aansluiten, en dan kan ik ze online zetten.
    Vanochtend overigens een koffer gekocht om mijn fotospullen veilig in het vliegtuig mee te kunnen nemen. Een vanguard koffer. Alles moet er in passen in theorie.
    Straks alles dat ik heb eens bij elkaar leggen, en dan de koffer gaan indelen. Enige nadeel is dat ik mijn camera of alleen maar als body + grip in de koffer kwijt kan, of als cam + lens, maar zonder grip. Hoogte gaat anders niet werken. Maargoed, moet je ook maar niet van zulke grote spullen willen kopen

    Linksonder: body + 17-85
    Linksboven: 580mkII
    Rechtsboven: grip
    Rechtsonder: 70-200 F4
    Midden: Fisheye.
    Alles past prachtig. Alleen als ik eens iets nieuws koop zal ik ook meteen een nieuwe indeling voor de koffer moeten scoren. Maar dat is voor ooit, over lange tijd
    Laatst aangepast door Christiaan Sauer : 16-02-2008 om 13:37

  20. #1245

    Standaard

    Mooi

    Ik ben net van m'n D300 teruggegaan naar m'n D70.
    Ik vrees dat ik een flink back- of frontfocussing probleem heb
    Zo eens testen met een macro lens en liniaal
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  21. #1246

    Standaard

    Oei, dat is minder.
    Voorbeeldje?
    Waarom testen met een macrolens? Gewoon je normale lens, en dan zo'n testchart gebruiken Werkt onzettend goed.
    http://www.focustestchart.com/chart.html

  22. #1247

    Standaard

    Met die test kom ik op +-6mm frontfocus uit
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  23. #1248

  24. #1249

    Standaard

    Tja, volgens de garantie moet het direct met Nikon dus ik ga maandag bellen.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  25. #1250

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Tja, volgens de garantie moet het direct met Nikon dus ik ga maandag bellen.
    Balen, terwijl het een erg aangenaam apparaat is!

Pagina 50 van 63 EersteEerste ... 4046474849505152535460 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •