Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 112 worden weergegeven.

Discussie: Sweeney Todd

  1. #76

    Standaard

    Dit lijkt mij toch ook weer zo'n veelbelovend project van Burton en Depp, ok het is een musical, maar waren The Nightmare before Christmas en Corpse Bride (dat waren wel animatiefilms maar toch...) dat ook niet? Ik ga deze zeker zien, de stijl uit de trailer doet me een beetje denken aan die andere film van Burton met Depp: Sleepy Hollow.

  2. #77

    Standaard

    Interview met Johnny Depp en Tim Burton over Sweeney Todd:

    http://www.shocktillyoudrop.com/news...ws.php?id=4044

  3. #78
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Ik kom net terug van Sweeney Todd en de film beviel me wel... Het zingen is even wennen, maar het went wel snel. De stukjes waarin Jamie Campbell Bower (Anthony Hope) zingt vond ik duidelijk het minst... dat was gewoon een saaie boel. De duetten tussen Johnny Depp en Helena Bonnham Carter vond ik wel geweldig. Ook Alan Rickman zet weer een heerlijke schurk neer, maar als vieze schurk steelt Timothy Spall de show. Sacha Baron Cohen heeft een niet al te grote rol, maar heeft wel de lachers op zijn hand...

    Al met al: 8.0.

  4. #79

    Standaard

    Ik dacht eerst dat dit een gewone film zou worden......maar helaas blijkt het een musical te zijn. Hier blijf ik dus ver vandaan..........

  5. #80
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2007
    Woonplaats
    What business is it of yours where I'm from, friendo?

    Standaard

    Ik ga zo naar Sweeney Todd. Daarna naar de Kite Runner of Juno
    Gekeken Films Dit Jaar

    Brian: Excuse me. Are you the Judean People's Front?
    Reg: Fuck off! We're the People's Front of Judea

  6. #81

    Standaard

    Ik vond de de film langzaam op gang komen, er gebeurde niet veel in het begin, maar toen de film eenmaal op gang kwam was ik erg onder de indruk.

    De liedjes zijn leuk en worden goed gebracht en de hoofdrolspelers zetten allemaal een mooie rol neer. Ook het kleine jongetje deed het erg goed en kan heel mooi zingen. Vond alleen het verhaal van de scheepsjongen en de dochter overbodig, ook omdat er niets mee gedaan word aan het einde van de film. Op het moment dat ik de film keek vond ik het einde te abrupt maar nu vind ik het wel een goed einde van de film omdat het bij de sfeer van de film past.

  7. #82

    Standaard

    Weer een heerlijke film van Tim Burton! Ikzelf zat helemaal niet tegen het gegeven dat het een musical is op, maar toen Johnny depp de eerste noten uit zijn strot douwde moest ik toch eventjes wennen. Je hoort meteen dat het geen zanger is, het komt soms ietswat geforceerd over, maar echt storend word het nergens. Qua cinematografie zit het natuurlijk helemaal super, de sfeer en de prachtige visuele plaatjes die je voorgeschoteld krijgt, zijn echt om te smullen en het voelt echt aan als een Burton Film.
    Kortom, ik heb gister zitten te genieten!
    Laatst aangepast door Mik. V : 08-02-2008 om 15:56


  8. #83

    Standaard

    Ook gezien en het zingen is idd wennen, maar na een tijd grandioos geslaagd. Ik zat na de film nog met My Friends en Epiphany in men hoofd. Geweldig gebracht door Johnny Depp!
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  9. #84

    Standaard

    Ik ben d'r vanavond heen geweest. Geweldige noten, 't is visueel weer een plaatje, en in typische Burtonesque stijl vliegen er liters over-de-top rood bloed door het sombere blauwgrijze beeld. Een zingende Depp, Bonham-Carter en Rickman zijn effe wennen maar bij een remake van een ouwe muscial kun je zingende hoofdrolspelers verwachten.
    Alles bij mekaar stukken beter te pruimen dan PeeWee Herman's Big Adventure.
    Martijn

  10. #85

    Standaard

    Net terug van de bioscoop, Loved it!
    "The night is darkest just before the dawn. And I promise you, the dawn is coming." - Harvey Dent

  11. #86

    Standaard

    Puur door de muziek viel deze film me erg tegen. Jezus, dat had wel wat minder gemogen (jaja, ik weet dat het een musical betreft), het verhaal (+ acteerwerk) daarentegen was erg goed.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  12. #87

    Standaard

    Inmiddels 3x gezien, met name de strijkers echt van genoten en uiteraard ook van Helena, Johnny, Timothy, Allan en Sacha ... echt subliem!

    Verder begrijp ik werkelijk niets van de eeuwige kritieken over musicals.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  13. #88

    Standaard

    na het zien van deze film is mijn hekel aan musicals alleen maar toegenomen.
    grafisch prachtig, depp was cool, zang was niks voor mij.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  14. #89

    Standaard

    Net terug uit de boiscoop en ben echt zwaar onder de indruk. Waanzinnig goed gedaan allemaal. Er zijn een paar nummers verdwenen en alle koorstukken zijn weg, maar dat is allemaal wel te begrijpen. Het enige wat ik een beetje jammer vond is dat de rol van de Begger Woman behoorlijk is ingekort. Deze rol wordt gespeeld door Laura Michelle Kelly en zij heeft in behoorlijk wat musicals gestaan in London en op Broadway (heb haar live gezien in Mary Poppins) en dan is het jammer dat juist haar rol wordt ingekort. Maar verder geen kritiek. En nu maar wachten op de volgende musicalverfilming: Mamma Mia! met Meryl Steep.

  15. #90

    Standaard

    Tim Burton, Johnny Depp en Danny Elfman hebben al meermaals bewezen dat ze films kunnen maken. Corpse Bride vond ik al zo'n pareltje. Ik heb deze soundtrack al meermaals beluisterd en ik vind 'm schitterend.

    "Elfman kan er wat van" :wink:
    Mijn collectie: http://www.dvdcollectie.be/collection/kencoenen
    Ook een eigen pagina of gewoon mee discussieren over films? Registreer je op http://www.dvdcollectie.be/!

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kenc Bekijk bericht
    Tim Burton, Johnny Depp en Danny Elfman hebben al meermaals bewezen dat ze films kunnen maken. Corpse Bride vond ik al zo'n pareltje. Ik heb deze soundtrack al meermaals beluisterd en ik vind 'm schitterend.

    "Elfman kan er wat van" :wink:
    Elfman is inderdaad een kei als het filmmuziek aankomt. Maar tenzij ik me sterk vergis heeft hij aan Sweeney Todd niet meegewerkt. Stephen Sondheim en Hugh Wheeler hebben de muziek voor de musical geschreven en Christopher Bond heeft deze weer bewerkt voor de filmversie.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Elfman is inderdaad een kei als het filmmuziek aankomt. Maar tenzij ik me sterk vergis heeft hij aan Sweeney Todd niet meegewerkt. Stephen Sondheim en Hugh Wheeler hebben de muziek voor de musical geschreven en Christopher Bond heeft deze weer bewerkt voor de filmversie.
    Inderdaad, mijn fout! Grote fout :wink: Je hebt volledig gelijk...
    Nochtans klinkt de muziek als Danny Elfman in de oren, vind je niet? Opmerkelijk...
    Mijn collectie: http://www.dvdcollectie.be/collection/kencoenen
    Ook een eigen pagina of gewoon mee discussieren over films? Registreer je op http://www.dvdcollectie.be/!

  18. #93

    Standaard

    Elfman heeft inderdaad niet meegewerkt aan deze film.

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Elfman is inderdaad een kei als het filmmuziek aankomt. Maar tenzij ik me sterk vergis heeft hij aan Sweeney Todd niet meegewerkt. Stephen Sondheim en Hugh Wheeler hebben de muziek voor de musical geschreven en Christopher Bond heeft deze weer bewerkt voor de filmversie.
    Stephen Sondheim heeft de muziek en liedteksten geschreven en het originele script is van Hugh Wheeler.

  20. #95

    Standaard

    Bizar goed, maar niet meesterlijk. Soms wat eenzijdig qua vertelstructuur maar dit is natuurlijk ook weer terug te brengen tot de musical vorm. Zeer zware stukken moet ik wel zeggen. Was zeker in het begin even inkomen. Na zo'n 15 minuten kwam de film lekker op stoom en ik heb in tijden niet zo veel bloed gezien.

  21. #96

    Standaard

    Vinden jullie het ook zo onterecht dat Helena Bonham Carten geen oscar nominatie heeft gekregen? Ik vond haar echt op hetzelfde niveau als Johnny Depp. Op bepaalde momenten zelfs beter.

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Vinden jullie het ook zo onterecht dat Helena Bonham Carten geen oscar nominatie heeft gekregen? Ik vond haar echt op hetzelfde niveau als Johnny Depp. Op bepaalde momenten zelfs beter.
    Vond Johnny Depp niet echt uitermatie super spelen... Vind de oscar nominatie ook niet echt terecht..


  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mikel Venhovens Bekijk bericht
    Vond Johnny Depp niet echt uitermatie super spelen... Vind de oscar nominatie ook niet echt terecht..
    Dat vond ik dus ook, het was absoluut niet slecht, maar het zou nogal vreemd zijn als hij hier opeens een Oscar voor krijgt en niet voor de prachtrollen die hij hiervoor heeft gedaan.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd H. Bekijk bericht
    Dat vond ik dus ook, het was absoluut niet slecht, maar het zou nogal vreemd zijn als hij hier opeens een Oscar voor krijgt en niet voor de prachtrollen die hij hiervoor heeft gedaan.

    precies, het is nu meer: ''zingende Johnny Depp = Oscarnominatie''


  25. #100

    Standaard

    Wederom een bijzonder geslaagde combinatie van Burton en Depp, heb weer genoten... Wát een sfeer

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •