De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aasnsluitingsprobleem?

    Wij twijfelen tussen de volgende 2 modellen:

    JVC LT-37P80B

    Philips 37PFL5322/12

    Punt richt zich met name op de aansluitingen. Volgens mij gelijk maar dan nog. Ik heb nl. een Xbox 360, digitale televisie en een dvd-recorder. Alleen hebben allen GEEN HDMI-aansluiting. Dus 3 Scarts.
    Ik las weliswaar in de handleiding van de 360 dat een HDTV anders aangesloten kan worden (componenten, soort van tulp-aansluiting). Die stekkertjes hangen nu dan ook los naast mijn huidige tv.
    Kan ik dan bij beide toestellen zonder meer alles aansluiten??

  2. #2

    Standaard

    Hey,
    Ik heb zelf ook een Xbox 360 dus ik weet wel iets over de aansluitingen van dat ding. Het zou heel vreemd zijn als je de xbox NIET met component aansluit omdat je over een scart geen HD beeld kunt krijgen. Component is qua aansluiting een stuk beter dan scart. Zo en zo kun je over component HD krijgen (de schermen waar jij voor kijkt zijn HD schermen dus zeker doen) en bij component zijn je kleuren ook mooier dan bij scart.

    Groetjes en succes!

  3. #3

    Standaard

    Vandaag nog ff bij de MM wezen kijken. Ze hingen nog boven elkaar ook. Wat mij opviel bij de Philips, was dat er vrij vaak groene strepen in het beeld liepen bij zwart beeld. Ook een full-HD van Philips had het.....

    En wat vinden jullie van 100 Hz bij een LCD? Ik heb nu een CRT breedbeeld van JVC 100hz. Vergeleken met een gewone CRT breedbeeld zie je duidelijk verschil (rustiger aan de ogen). Maar om nou te zeggen dat het een groot verschil maakt tussen deze 2 LCD's.... Scheelt het nou écht zoveel als dat JVC ons doen wil geloven?

    Daarnaast heeft de Philips zoals hierboven bedoeld een contr.ratio van 5000:1 en de JVC 1200:1 Philips zou dus beter moeten zijn.....? Nou, als je de 2 naast elkar ziet draaien, heb ik m'n twijfels. Philips was ook 200 euro goedkoper.

  4. #4

    Standaard

    100 hz wordt op een andere manier gebruikt als vroeger. Vroeger ging het echt om die verversingswaarde zodat het beeld niet meer ging flikkeren. Omdat een LCD tv een lagere reactietijd heeft e.d. staat het beeld bij een LCD altijd wel stil. Bij Samsung weet ik dat zij met het 100hz aan willen geven dat het beeld ook bij snellere beelden ten alle tijde scherp blijft. Dit als oplossing van het zogenaamde clouding en ghosting effect (naijlen van het beeld zeg maar, je ziet strepen achter bewegende opjecten en deze worden dus onscherp).

  5. #5

    Standaard

    Vooralsnog ben jij de enige die in jouw portemonnee kunt kijken en om te kijken of je de beeldkwaliteit de meerwaarde waard vind. Over het algemeen zou ik denken dat een Philips toch meer tv is. Maar dit is een persoonlijk gevoel. Ik heb geen van beide tv's dus over de kwaliteit kan ik niets zeggen.

  6. #6

    Standaard

    We gaan voor de JVC, dat is nu wel duidelijk. Zeker in de winkel naast elkaar gezien te hebben. Ook is voor snel bewegende beelden het fijner om voor een 100hz te kiezen, bleek wel toen de lcd's op sport werden gezet.

    't Wordt alleen wel een maatje kleiner! We zitten nl. op 3 m afstand en ook de verkoper waarschuwde ons voor de grotere maat. Er moeten immers meer scherm gevuld worden, waardoor een eventuele vervaging van beelden eerder waarneembaar is dan bij een maatje kleiner. Juist om die reden wordt 100hz niet in >= 26 inch geleverd.
    Verder ook de ervaringen op kieskeuri ff bekeken en komt er goed uit. Als het goed is, gaan we er morgen om.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •