De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Oude TV en 50/60 Hertz vraag

    Zit met een vraag. Heb een oude TV (4:3) met Scart, een Samsung CB-519V. Heb er mijn Wii op aangesloten en alles ging en gaat prima. De Wii speelt ook Game Cube games af en daar komt mijn eerste vraag.

    Ik stop Mario Kart in mijn speler en hij vraagt daar om een keuze te maken tussen 50 en 60 Hertz. 50 Hertz werkt het prima en beeldvullend. 60 Hertz echter gaat het beeld verschrikkelijk trillen. Nou zit er een draaiknop op de tv waarmee ik het beeld weer tot stilstand kan brengen. Alleen is het beeld hierna anders. Er zijn zowel boven als onder zwarte balken te zien en ik vind het beeld er anders uitzien. Nou weet ik niet of dat zo hoort maar ik kan niet bepalen of het goed of niet goed is. Vandaag kreeg ik Metroid Prime 2: Echoes binnen en die ondersteund alleen 60 Hertz. Dus ik moet de knop zo ie zo gebruiken. Nou kan ik de Wii standaard ook op 60 Hertz zetten, maar dan ziet het er dus zo raar uit. Terwijl het volgens de handleiding van de Wii beter zou moeten zijn en het voor moderne tv's is.

    Mijn vraag is wat precies het verschil is tussen 50 en 60 Hertz, waar wordt het voor gebruikt, wat is er beter en waar ik dat aan kan zien? Want volgens mijn ogen ziet 60 er slechter uit dan 50.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Mijn vraag is wat precies het verschil is tussen 50 en 60 Hertz, waar wordt het voor gebruikt, wat is er beter en waar ik dat aan kan zien? Want volgens mijn ogen ziet 60 er slechter uit dan 50.
    50Hz wordt in bijna heel Europa gebruikt voor PAL televisie. 60Hz wordt in Amerika gebruikt voor NTSC televisie. Het aantal beeldlijnen van PAL en NTSC is verschillend.
    De Wii gaat er bij de keuze 60Hz vanuit dat je een NTSC TV hebt en stuurt dan ook dat NTSC signaal naar de TV. Een oude TV kan dit signaal niet goed verwerken vandaar dat je eerst aan knoppen moet gaan draaien om het beeld stil te zetten (de 60Hz frequentie is de TV onbekend) en ziet het NTSC signaal er anders uit vanwege het aantal beeldlijnen.

    Kortom, op je TV is alleen 50Hz goed. Wil je 60Hz spelletjes spelen dan moet je toch een andere TV overwegen die wel NTSC ondersteunt.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  3. #3

    Standaard

    Ok, dus die draaiknop die ik heb is geen knop om te wisselen tussen 50 en 60 Hz.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Ok, dus die draaiknop die ik heb is geen knop om te wisselen tussen 50 en 60 Hz.
    Die knop is er alleen om de vertikale synchronisatie af te regelen als het beeld loopt bij televisieuitzendingen. Is nog iets van vroeger.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  5. #5

    Standaard

    Is inderdaad al een hele oude TV. Maar heb de Wii even aangesloten op de tv van mijn zusje maar ik kon moeilijk een verschil zien. Nou is het een klein schermpje dus morgen wil ik hem aansluiten op de grote tv in de woonkamer. Maar is er makkelijk onderscheid te maken tussen games op 50 en op 60 Hertz. Ziet het beeld er echt veel scherper uit of loopt het bij snelle bewegingen sneller en soepeler? Hoe zit het verschil eruit?
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  6. #6

    Standaard

    Verschil in beeldkwaliteit tussen PAL 50Hz en NTSC 60Hz is er nauwelijks. PAL signalen hebben wel een hogere resolutie maar het verschil is niet heel erg groot. Wat wel belangrijk is, is dat 50Hz signalen op 50Hz moeten worden afgespeeld en 60Hz op 60Hz. Conversie van 50 naar 60 of andersom geeft kleine schokjes in de bewegingen. Maar ook dan valt 't veel mensen niet op.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  7. #7

    Standaard

    In het boekje van het spel staat PAL60, is dat dan wat anders? Het is gewoon een Europees spel met Nederlandse handleiding.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  8. #8

    Standaard

    In een klein deel van de aardbol, een deel in azie maar waar precies weet ik niet, wordt ipv NTSC ook PAL gebruikt. Dit omdat de beeld opbouw bij PAL beter is, zowel kwa kleur als aantal beeldlijnen. Omdat aldaar echter de spanning 60Hz is zit er toch een klein verschil in het signaal tov PAL hier.

    Wat de "NL" versie betreft. Vaak genoeg wordt er nog net moeite genomen om een vertaling van handleiding en ondertitel te maken, maar wordt er verder aan het spel niets gedaan.
    Bij de Wii gaan ze er oa vanuit dat die doorgaans op recentere apparatuur komt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •