Pagina 109 van 167 EersteEerste ... 95999105106107108109110111112113119159 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.701 tot 2.725 van 4160 worden weergegeven.
  1. #2701

    Standaard

    Komend jaar is het 30 jaar geleden dat de western miniserie Centennial naar het boek van James Michener op de buis te zien was.

    Jammer genoeg is er nog steeds geen legale dvd van verschenen . Toch gaan er in amerika geruchten dat er volgend jaar misschien een collector's edition gaat uitkomen:smile:.

    Als dit klopt dan verheug ik mij hier enorm op. is toch een van mijn favorieten miniserie die ooit gemaakt is, en voor het grootste gedeelte een western. Heb trouwens ook bijna alle boeken van James Michener (waaronder Centennial).

    Als die volgend jaar zou uitkomen, kijken jullie dan ook hier naar uit?

  2. #2702

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    Komend jaar is het 30 jaar geleden dat de western miniserie Centennial naar het boek van James Michener op de buis te zien was.

    Jammer genoeg is er nog steeds geen legale dvd van verschenen . Toch gaan er in amerika geruchten dat er volgend jaar misschien een collector's edition gaat uitkomen:smile:.

    Als dit klopt dan verheug ik mij hier enorm op. is toch een van mijn favorieten miniserie die ooit gemaakt is, en voor het grootste gedeelte een western. Heb trouwens ook bijna alle boeken van James Michener (waaronder Centennial).

    Als die volgend jaar zou uitkomen, kijken jullie dan ook hier naar uit?

    Deze miniserie vond ik erg goed, (net als How The West Was Won!),
    hoop echt dat hij op dvd komt R2 NL!!!
    Ik heb niet veel westerns,maar deze zou ik echt heel graag willen hebben!!!

  3. #2703

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Toevallig Three Burrials (of Melquiades Estrada) in handen gekregen en bekeken.
    Zeer verrassende en 'ouderwets-goeie' film van regisseur/acteur Tommy Lee Jones, aangenaam camerawerk.
    Géén western, maar wel een prima film.
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  4. #2704

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Géén western, maar wel een prima film.
    Dit hangt af van je eigen definitie van het begrip "western" my dear Colonel. Er bestaat geen algemeen geldende definitie van "western" dus of een bepaalde film een western is, is een subjectieve zaak. Het is mijn ervaring dat discussies over dit soort kwesties zinloos zijn.

    Ik wil je overigens niet voor het hoofd stoten, Colonel Mortimer is mijn favoriete filmpersonage, dus ik voel gelijk een zekere verbondenheid met je.

  5. #2705

    Standaard Centennial

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van 't Wout Bekijk bericht
    Deze miniserie vond ik erg goed, (net als How The West Was Won!),
    hoop echt dat hij op dvd komt R2 NL!!!
    Ik heb niet veel westerns,maar deze zou ik echt heel graag willen hebben!!!
    Ik vind Centennial ook een van de beste westernseries ooit. Er gaan dus geruchten dat er volgend jaar misschien een collector's edition op DVD uitkomt? Dat is nieuws voor mij. Hopelijk gaat het ook nu echt gebeuren, en worden die problemen over de rechten eindelijk opgelost. Vooral de eerste zes afleveringen van Centennial vind ik van ongekend hoog niveau. Schitterende rollen van Robert Conrad (Pasquinel), Richard Chamberlain (McKeag), de twee opstandige Pasquinel halfbloedzonen enzovoorts.

    Ook gek trouwens dat How the west was won nog niet op DVD is verschenen, het lijkt wel of de beste westernseries altijd te kampen hebben met rechtenproblemen.

  6. #2706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robin Schouten Bekijk bericht
    Ik vind Centennial ook een van de beste westernseries ooit. Er gaan dus geruchten dat er volgend jaar misschien een collector's edition op DVD uitkomt? Dat is nieuws voor mij. Hopelijk gaat het ook nu echt gebeuren, en worden die problemen over de rechten eindelijk opgelost. Vooral de eerste zes afleveringen van Centennial vind ik van ongekend hoog niveau. Schitterende rollen van Robert Conrad (Pasquinel), Richard Chamberlain (McKeag), de twee opstandige Pasquinel halfbloedzonen enzovoorts.

    Ook gek trouwens dat How the west was won nog niet op DVD is verschenen, het lijkt wel of de beste westernseries altijd te kampen hebben met rechtenproblemen.
    Dit "gerucht" heb ik gelezen op amerikaanse fora. Er zijn in amerika dubieuse dvd uitgaves van Centennial in de omloop (waarschijnlijk gewoon overgezet van vhs naar dvd). Hier stond dan ook te lezen dat er dus gepraat werd over een jubileum uitgave ter viering van het 30 jarig "bestaan" van centennial komend jaar.

  7. #2707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    Dit "gerucht" heb ik gelezen op amerikaanse fora. Er zijn in amerika dubieuse dvd uitgaves van Centennial in de omloop (waarschijnlijk gewoon overgezet van vhs naar dvd). Hier stond dan ook te lezen dat er dus gepraat werd over een jubileum uitgave ter viering van het 30 jarig "bestaan" van centennial komend jaar.
    Ik heb zelf ook een DVD versie van Centennial, inderdaad van VHS overgezet op DVD, van de oorspronkelijke televisieafleveringen. Geen geweldige kwaliteit uiteraard, maar 'for the time being' is het beter dan niets.

  8. #2708

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Dit hangt af van je eigen definitie van het begrip "western" my dear Colonel. Er bestaat geen algemeen geldende definitie van "western" dus of een bepaalde film een western is, is een subjectieve zaak. Het is mijn ervaring dat discussies over dit soort kwesties zinloos zijn.

    Ik wil je overigens niet voor het hoofd stoten, Colonel Mortimer is mijn favoriete filmpersonage, dus ik voel gelijk een zekere verbondenheid met je.
    Lees dit eens:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Western_%28genre%29
    "If it bleeds, we can kill it."

    http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=114

  9. #2709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer Bekijk bericht
    Inmiddels gelezen. Tja, je vindt hier een definitie, of een reeks definities, elders vind je weer andere, al zullen ze in veel gevallen wel op elkaar lijken. Zoals ik eigenlijk al liet doorschemeren hecht ik niet zo aan definities; ze zijn soms nuttig, vooral voor schrijvers aan het begin van hun boek om aan te geven welke films ze wèl, en welke ze niet willen bespreken.
    Het gevaar echter van uitspraken als "X is geen western" (en het hoeft natuurlijk niet over westerns te gaan), is dat de conclusie reeds in de premisse (in dit geval de definitie) ligt opgesloten; een definitie wordt op die manier als het ware een self-fulfilling prophecy. Maar zoals gezegd, erg belangrijk is dat allemaal niet, zeker niet op een forum als dit.
    De western wortelt in het Victoriaanse (en in minder het Griekse) drama, dat verplaatst is naar het Amerikaanse continent, aanvankelijk naar een specifiek tijdperk binnen de geschiedenis. Dat specifieke tijdperk wordt al lang niet meer zo strikt genomen, films als Hud en Comes a horseman zijn in dat opzicht voorlopers van Three Burials. Het is dus ook niet zo vreemd om ook de locatie te veranderen; The Proposition werd door mij zeer sterk ervaren als een western, al speelt hij zich af in Australië, en Rusland heeft - zoals de schrijver aangeeft - een rijke traditie aan westerns, al noemt men die dan osterns of easterns of whatever.
    Soms ga je het best af op je gevoel. The Proposition ervoer ik dus als een western, het Nieuw-Zeelandse The River Queen niet, al roept het verhaal zeker The Searchers in herinnering. Waarom ervoer ik die film dan niet als een western? Tja, dat weet ik eigenlijk niet.

  10. #2710

    Standaard

    scherpschutter, persoonlijk vind ik dat Back to the future III uit die lijst moet

  11. #2711

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monco76 Bekijk bericht
    scherpschutter, persoonlijk vind ik dat Back to the future III uit die lijst moet
    :razz:

  12. #2712

    Standaard

    @ Monco @ Kit carson

    Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijking, nietwaar?

    Maar ik vind dat ik Back to the Future III op een intelligente manier met het genre wordt omgegaan. Andere komedies die ik had overwogen waren The Paleface, Son of paleface (beide met Bob Hope) en Blazing Saddles van Mel Brooks. Trinity is still my name is ook aardig. Ik wilde, met andere woorden, op z'n minst één komedie in de lijst hebben. Een genre moet zichzelf ook een beetje kunnen relativeren.
    Los van dit alles had ik deze reactie natuurlijk wel verwacht, ik vond dat het al lang duurde ...

  13. #2713

    Standaard

    Geen idee of deze al is voorbij gekomen?

    Burry my heart at wounded knee.

    http://www.imdb.com/title/tt0821638/ ik heb deze nog niet gezien maar op zich lijkt het mij wel wat
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  14. #2714

    Standaard

    Dan zou ik inderdaad voor Trinity hebben gekozen, ipv voor een science fiction film

  15. #2715

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavago Bekijk bericht
    Geen idee of deze al is voorbij gekomen?

    Burry my heart at wounded knee.

    http://www.imdb.com/title/tt0821638/ ik heb deze nog niet gezien maar op zich lijkt het mij wel wat
    HBO, het is dus een tv-film. Het is altijd wachten of er een zender is die hem oppikt. Het boek van Dee Brown (voor alle duidelijkheid: dat is niet Dan Brown) is schitterend; er bestaat een Nederlandse vertaling van die, geloof ik, is getiteld Begraaf mijn hart in de bocht van de rivier. Brown behandelt uitgebreid het lot van de prairie-indianen (niet alleen de Sioux, waarop men zich meestal concentreert). Als ik me niet vergis, was de wens die is geformuleerd in de titel - dus burry my heart at Wounded knee - de laatse wens van Crazy Horse, de Sioux die (mede) Custer versloeg bij Little Big Horn, maar zich later moest overgeven en in gevangenschap stierf. Men heeft voor deze film, volgens de commentaren, slechts een klein gedeelte van het boek gebruikt en de meeste commentaren zijn verre van positief. Door het succes van enkele recente westerns verwacht ik veel van dit soort producties, en er zal veel middelmatigs tussen zitten. Niettemin zou ik hem graag willen zien.

  16. #2716

    Standaard



    Momenteel in de aanbieding bij Blokker (22-10 t/m 31-10). Ik heb geen idee om welke films het gaat en hoe de kwaliteit is.

  17. #2717

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht


    Momenteel in de aanbieding bij Blokker (22-10 t/m 31-10). Ik heb geen idee om welke films het gaat en hoe de kwaliteit is.
    DEAD OR ALIVE
    ANGEL AND THE BADMAN
    GOD FORGIVES I DON'T
    (NIET TE LEZEN IN DE FOLDER)
    DJANGO
    (IETS MET ROY ROGERS)
    JUNIOR BONNER
    RIN TIN TIN
    LONE RANGER
    BONANZA

    Naar mijn mening allemaal spul dat in de 5 voor 5 euro bak terecht komt ( of al ligt); zeker geen 20 euri waard. Doorgaans inferieure kwaliteit.

  18. #2718

    Standaard

    Ik heb de doos toch maar gekocht (bij Bart Smit, niet Blokker), Hermans bitse commentaar ten spijt (en wie Hermans kent, weet dat hij altijd gelijk heeft!).

    Er zitten toch enkele goede films bij:
    DJANGO (1,78:1, redelijk beeld - zoals de meeste uitgaven van deze film)
    GOD FORGIVES, I DON'T (2,35:1, Anamorf; prima beeld en geluid, veel beter dan bij de Trinity-uitgaven)
    ANGEL AND THE BADMAN (Voor mij Wayne's beste uit zijn begintijd; 4:3, beeld oogt wat soft en donker)
    DEAD OR ALIVE (jaren geleden gezien, verassend goede Kristoffersen-film)
    JUNIOR BONNER (Peckinpah, jammergenoeg wel full screen, beeld en geluid verder OK)
    De rest heb ik nog niet gecontroleerd, maar Lone Ranger en Rin Tin Tin zijn jeugdsentiment en een oudje van Roy Rogers is altijd leuk met de kerst.

  19. #2719

    Standaard

    Eindelijk mag ik weer een western op groot scherm zien, The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford!

    Ben ik trouwens de enige die gewoooon veels te lang op die film moest wachten de laatste keer dat ik een western in de Bioscoop zag was vorige zomer, plus minus 34 graden in de bios en dat ik genoten heb van van Jones Pamflet! Meer westerns zijn welkom op groot scherm!

  20. #2720

    Standaard



    Rio Bravo: Special Edition (2 Discs) EUR 7.99 bij Play

  21. #2721

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht


    Rio Bravo: Special Edition (2 Discs) EUR 7.99 bij Play
    Intressante info, maar hoort toch in de Pricewatch ?

  22. #2722

    Standaard

    Begonnen aan de serie Into the West. Twee afleveringen gezien en niveau is van een redelijk niveau. Drama gedeelte ligt er af en toe wel wat te dik op, maar de soundtrack en de beelden maken veel goed. Vanavond maar eens de derde aflevering kijken.

  23. #2723

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Ik heb de doos toch maar gekocht (bij Bart Smit, niet Blokker), Hermans bitse commentaar ten spijt (en wie Hermans kent, weet dat hij altijd gelijk heeft!).

    Er zitten toch enkele goede films bij:
    DJANGO (1,78:1, redelijk beeld - zoals de meeste uitgaven van deze film)
    GOD FORGIVES, I DON'T (2,35:1, Anamorf; prima beeld en geluid, veel beter dan bij de Trinity-uitgaven)
    ANGEL AND THE BADMAN (Voor mij Wayne's beste uit zijn begintijd; 4:3, beeld oogt wat soft en donker)
    DEAD OR ALIVE (jaren geleden gezien, verassend goede Kristoffersen-film)
    JUNIOR BONNER (Peckinpah, jammergenoeg wel full screen, beeld en geluid verder OK)
    De rest heb ik nog niet gecontroleerd, maar Lone Ranger en Rin Tin Tin zijn jeugdsentiment en een oudje van Roy Rogers is altijd leuk met de kerst.
    Altijd gelijk, behalve wanneer ik ongelijk heb en dat komt -naarmate de leeftijd vordert -vrij regelmatig voor.
    Ben nu wel nieuwsgierig van welke uitgever Angel and the Badman is (Indies?); deze film zoek ik ook nog in een beetje redelijke kwaliteit. Het is een van de vele films uit het 'public domain' en uitgegeven door zeer vele 2e en 3e echelons maatschappijen. Junior Bonner is -in tegenstelling van wat er op de cover staat- jammer genoeg versneden (of pan & scan ?) tot fullscreen. Die zoek ik ook nog: regio 1 (MGM) bracht 'm uit op 1:2,35.
    Tja, de Lone Ranger (in Nederland "De Onbekende Stille" in oblong strip) en Rin Tin Tin kon ik ook niet laten staan. Dat heerlijke jeugdsentiment !

    Nu ik het toch heb over 'versnijden', ik zoek ook nog steeds the Outlaw met Jane Russell . De duur van deze film loopt uiteen van circa 75 tot 120 minuten. Door vele maatschappijen uitgegeven. In Nederland is er in juni eentje uitgeven met een aangegeven speelduur van 77 minuten (zou evt. een foute vermelding kunnen zijn).
    Op IMDB lees ik:
    "Howard Hughes' THE OUTLAW was made in 1938 but released in 1941, distributed in 1943 (95 mins.), and re-released in 1947 (105 mins.), but today is available on DVD virtully intact entirety (123 mins., possibly including a ~2 mins. 'Buy War Bonds' trailer"

    Wie heeft een tip ?

  24. #2724

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans Bekijk bericht
    Begonnen aan de serie Into the West. Twee afleveringen gezien en niveau is van een redelijk niveau. Drama gedeelte ligt er af en toe wel wat te dik op, maar de soundtrack en de beelden maken veel goed. Vanavond maar eens de derde aflevering kijken.
    Ik vond deze serie ver boven het gemiddelde. In werkelijkheid zal het ook wel 1 groot drama zijn geweest, die trek.

  25. #2725

    Standaard

    @ Herman

    De uitgave van ANGEL AND THE BADMAN is die van DFW. Ik heb de doos gisteren gekocht en snel even het begin gecontroleerd. Zoals ik zei oogt het beeld soft en donker. Ik ga eerst eens proberen om wat met de instellingen te knoeien; levert dat geen verbetering op dan sluit ik een van mijn spelers aan op het TV-tje op de slaapkamer; op dergelijke toestelletjes ogen matige prints vaak wat beter.

    THE OUTLAW: Ik zal eens wat navraag doen. I.v.m. de talloze censuurproblemen waarmee die film heeft te kampen gehad, bestaat er misschien niet zoiets als een 'complete' versie, enkel een hele reeks versies die op verschillende punten van elkaar afwijken.

    Gisteravond naar BONANZA, THE NEXT GENERATION (uit de box) gekeken; werkelijk te sentimenteel en slecht om te geloven, en op een bepaalde manier toch heel vermakelijk (camp? jeugdsentiment?)

Pagina 109 van 167 EersteEerste ... 95999105106107108109110111112113119159 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •